Bilen är omlackad från 2009års säsong. Tanken med färgvalet var att den inte ska synas eller utmärkas på avstånd, svårt med tanke på ett kjolpaket som inte gör de lättare, men ja lyckades hålla stilen lågmäld (enligt mig själv) även fast mycket är gjort. precis så som jag ville ha det
Planer 2009: [X]
Slipa och lackera en ny hellack [X] Polera insug/plenum [X] Polera Ventilkåpan [X] Montera nismo stötar [X] Montera in nya kjolar. [X]
Av förra årets säsong (2009) så blir de lite finlir av det årets gjorda punkter. skall även ut och köra bana, dax för att testa detta i år (2010).
Detta är en Gatbil och skall relativt bekvämt kunna användas till vad ja känner för, den slår ingen på fingrarna och inte värst nånstans i enskilt användningsområde. utan ska kunna funka bra på vad ja nu än vill göra, sålänge jag är nöjd skiter ja i allt annat!
Planer 2010:
Större Ljudbygge Montera Oljekyl värre bromsar byta lite packningar. Nya oljor i Motor/Vxl och Diff.
De är väl ungefär de som ligger på planeringen i de stora hela, blir mycket smått runt omkring som görs oxå, en planering som ändras imellanåt.
En liten bild på garaget å vintervilan (2009)
Och en rackare till 2009 framför polarens S14a (Saabnorden)
Träffbild från 2009års säsong.
Senast redigerat av alexxe (29 april 2010)
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Lägger upp lite bilder på hur de gått till med plenumet:
Ett Orginal och obehandlat Plenum till en Sr20det maskin.
Verktyg jag använder mig av är en Polermaskin (liknar en toppslip men varvar 6000v/m ist för toppslipens 27000v/m) med ändrad Chuck så jag får i slipstift med en tapp på 6mm ist för polermaskinens org 8mm. Detta givetvis då för å slippa farliga projektiler då slipstiften inte tål 27 000v/m om man nu är klantig å kommer åt hastigheten
Har slipstifts-rondeller med 50, 80 och 320 papper som jag använt, även en trissa med ca700 korn storlek som gör de riktigt fin. Även använt vinkelslip med liknande 700korns skiva för mer platta ställen man kommer åt.
Testpolerat lite: Längst till vänster körd med 80 sen 320 papper på polermaskin, sedan med Flex å slutligen handpolerat lite med Autosol. Näst till vänster Enbart 80papper.
Skillnaden mellan 320 rondellpapper och den finare Flexskivan
Efter en genomgång med 320 papper
Efter grovpolering så kändes de tvunget å kolla hur de verkar i motorummet
Sen när man kände sig redo för slutgörat så Gick jag å köpte mig en polertrissa i Tyg på sjögrens industrihandel för 120:- och monterade en 6mm chucktapp så man kunde använda allt på Polermaskinen. Det tillsammans med en go klick med Autosol gjorde resultatet ganska blänkande.
Såhär ser de ut i princip Efter den poleringen, mindre finlir kvar men 98%klar
Cheers!
Senast redigerat av alexxe (11 november 2009)
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Så då har man påbörjat att greja med ventilkåpan då
Börjat polera lite för å få de påbörjat nu.
Fick även en leverans med Schenkerbudet idag . Passar bra å få paket då jag även fyller år idag . Ska lägga upp bättre bilder när kameran är med nästa gång.
Provmonterade Fronten på kompisens S14a då han ändå har sin front avplockad. AutoR Drifter paket, fulsnygg eller ej, de får vi se när de sitter monterat på min kärra
Cheers
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
du ska ha tagit färgborttagning på ventilkåpan bara......det gjorde jag på min nissan när jag polerade min. då var det bara att skrapa/ blåsa bort färgen och jämn å fiin grund.
Nitromors hette det jag använde...funngerade grymmt bra
du ska ha tagit färgborttagning på ventilkåpan bara......det gjorde jag på min nissan när jag polerade min. då var det bara att skrapa/ blåsa bort färgen och jämn å fiin grund.
Nitromors hette det jag använde...funngerade grymmt bra
Nu när du säger de så vet ja att sånt finns, men att tänka på de när man hadde behövt de. nä de gör man inte .
säljes i vanliga färgbutiker va? Cheers:)
Senast redigerat av alexxe (4 februari 2009)
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Nu har man slipat lite mer på ventilkåpan, de börjar närma sig resultat Nu är de alla dessa småhörn som den stora trissan inte kommer åt, använda mig utav en mindre lamellrondell och lite handputts så borde resten gå vägen:)
funderar på hur man ska slipa färgen mellan texterna bara, eller så låter man de vara kvar efter lite bearbetning som en kontrast mot allt som glänser, även funderat på å klä in tändspolekåpan i kolfiber:)
Cheers
Senast redigerat av alexxe (8 februari 2009)
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
chrno skrev: Ser fint ut, hoppas bara att du har bra kylning för det blir VÄÄÄÄLDIGT varmt när du har pollerat ventilkåpan på sr20'n
varmt? varför skulle de bli för varmt om den är polerad? borde väl bara bli bättre eftersom deinte är någon färg som ligger fast för värmeväxlingen eller? Jag kanske har tokfel men du får gärna förklara bättre, alltid kul å lära sig nått
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Jaman då har man fått lite gjort i garaget idag oxå .
Ventilkåpan har allt smått som man missat med maskin börjats att poleras för hand. en bit kvar men målet är inom räckhåll!
Rev även ner fronten ikväll för å Provpassa de nya kjolpaketet
Såja! AutoR Drifter fonten monterad och halvt inpassad. är lite plastjobb som skall göras på den, ska förlänga tunneln på kjolen som går mot intercoolern så de ligger mer "mot", är lite för stort glapp nu tycker jag.
Plockat loss bakkjolen likaså
AutoR bakkjolen på plats .
Ska se om infästningen går att låna från Orginal kjolen och skruva fast i den nya kjolen sen oxå. Detta var mest temporära fastsättningar för å se hur de ser ut. Har även sidokjolar att passa in men de hans inte med idag
Japp de var allt för denna gången
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a