Värde på en BMW 328ia Touring -96?

TRYIT Teddan
18 januari 2009 · 2 495 Inlägg

hilmer har helt rätt, E36 är trång och man sitter inte rakt i förhållande til ratten och pedalerna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
18 januari 2009 · 2 495 Inlägg

weeeman skrev:

AeroMalm skrev:
hade aldrig heller bytat bort en e39a mot en e36a.  om du bara saknar skinn så kan du väl köpa en beg skinninredning???. har själv precis köpt en e39a och enligt mig fattas det bara skinn, och jag checkade på www.autopower.se och hittade flera kompletta skinnklädslar för runt 4 - 5papp.. då ingår båda stolarna, hela baksätet och 4 dörrsidor... tycker inte det är nåt farligt pris. sist jag kollade fanns där nog 5 annonser ut. både grått och svart skinn, och ett sett med sportstolarna..

Till sedan är det lätt att hitta.

Inget till en Touring, har kollat sedan jag köpte bilen i augusti.
Dyker upp ibland, men hittills har det varit utan dörrsidor, eller med gamla dörrsidor utan sido-airbags
Det finns en på autopower men den är såld sedan länge, ringde på den för länge sen.

En komplett inredning med armstöd och dörrsidor till en Touring är dyyyr, samma skit när jag hade en E34 Touring.

biltilbehör i vara har en komplett skinninredning till en E39 Touring, med dörrsidor  big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Rquired Allmänt envis
18 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Hilmer skrev:

Rquired skrev:
Va? känner jag över huvud taget inte igen. Säker på att det inte var nått krockat tysklandsskit du satt i? lol

Har jobbat med BMW i 8år så jag har provkört en hel del.

Kanske är så, får ge mig ut i bilen och kolla. Men det man inte vet har man inte ont av så att säga. Menade inget illa med inlägget om krockad tysklandsskit btw wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
eastmotorsport -sommar ska de va....
18 januari 2009 · 4 524 Inlägg

Visst , e39 och e36 är två skilda bilar , det säger sig själv , eller hur?
Vi har haft både och under lång tid och idag har vi en e39 523 1999 och en e36 328 1996.
5-serien är rymligare , mer ombonad och skönare långfärdsbil.Upplever kvaliten som lite bättre också.
3-serien är fullt tillräcklig i storlek ,roligare att köra men med lite mer småfel som dyker upp.
Servicebok är ju överdrivet och ger en falsk säkerhet till många , vad är det som säger att den bilen är bättre eller ärligare än en annan bil utan servicebok. Pruta ordentligt och titta på bilens skick istället!
Vad det gäller rost så skulle jag inte köpa den där , är det rost där så kommer du att upptäcka rost eller rostlagningar på andra ställen också.
Men som sagt , är man medveten om bilens verkliga skick , blir överens om ett pris därefter så är ju alla glada.Vi har fö en säljannons ute på vår 328 för att jag skulle ta över 5-serien i familjen , men nu velar jag i den frågan. 328an är ju himla kul att köra och går grymt bra.
Lycka till i valet av bil.....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Casy vinnarskalle!
18 januari 2009 · 907 Inlägg

r-ted skrev:
hilmer har helt rätt, E36 är trång och man sitter inte rakt i förhållande til ratten och pedalerna

Det kan jag oxå intyga. Men ratten går att justera i sidled, det finns en skruv under ratten.

BMW E38 740i "Lena" (1999)
BMW M3 "Crisis" (2002)
Rquired Allmänt envis
18 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Hmm, fortfarande osäker. Upplever ratten som lätt förskjuten innåt bilen om man nu ska mäta och greja, men när jag sitter så upplever jag att jag sitter rakt i den. Tycker ändå det är en mkt bra körställning i den och en av de bättre bilarna jag vet att sitta i.

Hur menar ni? Att den är obekväm att sitta i pga detta eller?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Casy vinnarskalle!
18 januari 2009 · 907 Inlägg

Rquired skrev:
Hur menar ni? Att den är obekväm att sitta i pga detta eller?

Om ratten är sned så kan det upplevas som obekvämt, säger sig självt wink Tur att det går justera iaf.

Team-Adolfsson Gödseldräng
19 januari 2009 · 4 529 Inlägg

ni som tycker den är sne i E36 har inte kört en duett roll

haha närå
men beror på vad man är van vid för bilar
jag är van vid 5 serien och tycker att E36an ät trång
men E34an ät trång när man suttit i E39an så ja tongue

Darkie dARKiE
19 januari 2009 · 5 031 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
ni som tycker den är sne i E36 har inte kört en duett roll

haha närå
men beror på vad man är van vid för bilar
jag är van vid 5 serien och tycker att E36an ät trång
men E34an ät trång när man suttit i E39an så ja tongue

Jag bytte från E34 till E36 och tycker E36,an är sååå mycket skönare, man har alltid precis där man vill ha det. Inom räckhåll big_smile Har inte märkt att ratten eller vad ni babblar om är sne wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Hilmer
19 januari 2009 · 1 792 Inlägg

Rquired skrev:
Hmm, fortfarande osäker. Upplever ratten som lätt förskjuten inåt bilen
Hur menar ni? Att den är obekväm att sitta i pga detta eller?

Det är väl mest att det retar en att saker och ting inte är i linje, därmed blir det ju även obekvämt/ansträngande för kroppen till viss del, men kanske inte alla som lider utav detta.


Team-Adolfsson skrev:

ni som tycker den är sne i E36 har inte kört en duett


Ni som tycker den är sne i en Duett har inte kört en SAAB 96 tongue

Rquired Allmänt envis
19 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Darkie skrev:

Team-Adolfsson skrev:
ni som tycker den är sne i E36 har inte kört en duett roll

haha närå
men beror på vad man är van vid för bilar
jag är van vid 5 serien och tycker att E36an ät trång
men E34an ät trång när man suttit i E39an så ja tongue

Jag bytte från E34 till E36 och tycker E36,an är sååå mycket skönare, man har alltid precis där man vill ha det. Inom räckhåll big_smile Har inte märkt att ratten eller vad ni babblar om är sne wink

Håller med, skitskön bil ju big_smile Om man kollar och tar ut lite mätpunkter kan man kanske tycka att ratten är förskjuten lite innåt bilen, men det påverkar (som tur är kanske?) inte min sittställning iaf.

Då tycker jag chimpansstilen i Alfa 156 är mkt mer påtaglig lol Men inte heller där stör det mig något...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fredrik_Rangert Egenföretagare
19 januari 2009 · 999 Inlägg

Så, nu lämnar vi duetter och annat smile

Denna kommer bli jäkligt svårsåld när man kan få en E46 328 för samma pengar http://www.blocket.se/vi/19515442.htm?ca=17_s

Hilmer
19 januari 2009 · 1 792 Inlägg

weeeman skrev:
Så, nu lämnar vi duetter och annat smile

Denna kommer bli jäkligt svårsåld när man kan få en E46 328 för samma pengar http://www.blocket.se/vi/19515442.htm?ca=17_s

Bilen i annonsen som du länkar till är ju en E36a!?

volvo_Tobias
19 januari 2009 · 687 Inlägg

Hilmer skrev:

Rquired skrev:
Hmm, fortfarande osäker. Upplever ratten som lätt förskjuten inåt bilen
Hur menar ni? Att den är obekväm att sitta i pga detta eller?

Det är väl mest att det retar en att saker och ting inte är i linje, därmed blir det ju även obekvämt/ansträngande för kroppen till viss del, men kanske inte alla som lider utav detta.


Team-Adolfsson skrev:

ni som tycker den är sne i E36 har inte kört en duett


Ni som tycker den är sne i en Duett har inte kört en SAAB 96 tongue

Precis vad jag tänkte. Gaspedalen sitter ju nästan vid passagerarsidan på en Saab 96.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
19 januari 2009 · 999 Inlägg

Hilmer skrev:

weeeman skrev:
Så, nu lämnar vi duetter och annat smile

Denna kommer bli jäkligt svårsåld när man kan få en E46 328 för samma pengar http://www.blocket.se/vi/19515442.htm?ca=17_s

Bilen i annonsen som du länkar till är ju en E36a!?

Menar inte den svarta jag ska köpa utan att den gula på blocket kommer bli svårsåld.....

Rquired Allmänt envis
19 januari 2009 · 12 512 Inlägg

weeeman skrev:

Hilmer skrev:

weeeman skrev:
Så, nu lämnar vi duetter och annat smile

Denna kommer bli jäkligt svårsåld när man kan få en E46 328 för samma pengar http://www.blocket.se/vi/19515442.htm?ca=17_s

Bilen i annonsen som du länkar till är ju en E36a!?

Menar inte den svarta jag ska köpa utan att den gula på blocket kommer bli svårsåld.....

Jo den har varit ute ett tag, men den är snygg!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fredrik_Rangert Egenföretagare
7 februari 2009 · 999 Inlägg

Var och hämtade skinnstolar & baksäte i perfekt skick idag till E39an så nu har det löst sig på bästa sätt smile. Billigt var det med smile
E36'an kändes lite för gammal.

Nu saknas bara skinndörrsidor om man vill vara finsmakare cool

Rquired Allmänt envis
7 februari 2009 · 12 512 Inlägg

weeeman skrev:
Var och hämtade skinnstolar & baksäte i perfekt skick idag till E39an så nu har det löst sig på bästa sätt smile. Billigt var det med smile
E36'an kändes lite för gammal.

Nu saknas bara skinndörrsidor om man vill vara finsmakare cool

Bra, bara du är nöjd så tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang