Pilla bort emblem på bakluckan

eddiboy
7 februari 2009 · 204 Inlägg

Ska ta bort mitt "1.8t" märke på min Saab snart..

vad tänka på för att inte sabba lacken etc..verktyg? förberedelser?

volvo_1987
7 februari 2009 · 1 675 Inlägg

fiske lina, varmt vatten och gnugga sen lite vax smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
jocke_gronberg
7 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Fungerar ändå bättre ifall du har lite diskmedel i vattnet

sedan för att ta bort rester så ska du andvända en gummirondell

Lars91
8 februari 2009 · 30 Inlägg

Jag tog fiskelina och började "såga" fram och tillbaka men fick inte med mig klistret, så jag drog bort dom för hand och sen skrapade bort det värsta med en mjuk plastbit. sen var det bara att rubba och vaxa:)

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
8 februari 2009 · 651 Inlägg

eddiboy skrev:
Ska ta bort mitt "1.8t" märke på min Saab snart..

vad tänka på för att inte sabba lacken etc..verktyg? förberedelser?

Som andra skriver här så funkar fiskelina bra, sen blir det ofta klisterrester kvar. Dom får du bort med tex klisterborttagare. Sen är det bara att polara och vaxa lite på fläcken

Bjork OEM <3
8 februari 2009 · 6 957 Inlägg

_ZooN_ skrev:

eddiboy skrev:
Ska ta bort mitt "1.8t" märke på min Saab snart..

vad tänka på för att inte sabba lacken etc..verktyg? förberedelser?

Som andra skriver här så funkar fiskelina bra, sen blir det ofta klisterrester kvar. Dom får du bort med tex klisterborttagare. Sen är det bara att polara och vaxa lite på fläcken

Vart kan man köpa klisterborttagare alt. limtvätt?

OEM <3
Gulmun * Klåpare
8 februari 2009 · 1 718 Inlägg

Bjork skrev:

_ZooN_ skrev:

eddiboy skrev:
Ska ta bort mitt "1.8t" märke på min Saab snart..

vad tänka på för att inte sabba lacken etc..verktyg? förberedelser?

Som andra skriver här så funkar fiskelina bra, sen blir det ofta klisterrester kvar. Dom får du bort med tex klisterborttagare. Sen är det bara att polara och vaxa lite på fläcken

Vart kan man köpa klisterborttagare alt. limtvätt?

Finns i butiken som vi älskar att hata; Biltema!
http://www.biltema.se/products/product. … emId=78092

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
vanten06
8 februari 2009 · 342 Inlägg

Kan bara rekomendera denna: http://www.biltema.se/products/product. … emId=88296
Tar bort allt från dekaler till klister rester. Utan att lämna ett spår efter sig. Går att köra med på lacken.

Gulmun * Klåpare
8 februari 2009 · 1 718 Inlägg

vanten06 skrev:
Kan bara rekomendera denna: http://www.biltema.se/products/product. … emId=88296
Tar bort allt från dekaler till klister rester. Utan att lämna ett spår efter sig. Går att köra med på lacken.

Den har jag missat helt! Är materialet typ som ett suddgummi eller mjukare/hårdare?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
vanten06
8 februari 2009 · 342 Inlägg

Gulmun skrev:

vanten06 skrev:
Kan bara rekomendera denna: http://www.biltema.se/products/product. … emId=88296
Tar bort allt från dekaler till klister rester. Utan att lämna ett spår efter sig. Går att köra med på lacken.

Den har jag missat helt! Är materialet typ som ett suddgummi eller mjukare/hårdare?

Är typ som suddigummi, lämnar efter sig suddigummi "ludd" efter sig som bara är att sopa bort.

Gulmun * Klåpare
8 februari 2009 · 1 718 Inlägg

Låter grymt. Ska köpa! tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Clintan_86 Elektiker ;)
8 februari 2009 · 403 Inlägg

Man kan använda sig av en hårhön oxå, men man får ju röra på den och ha den en bit ifrån så man inte bränner lacken (?) Det har ja använt på mina bilar och sen bara lite vax efteråt, blir finfint smile Fast medlet ska ja nog kika närmare på smile kan ju va ännu bättre smile

Mvh

Rspeter Audi A5 quattro driver.
8 februari 2009 · 2 203 Inlägg

Måste väl nästan vara bättre att såga med tandtråd än med en slät fiskelina.

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
8 februari 2009 · 651 Inlägg

Bjork skrev:

_ZooN_ skrev:

eddiboy skrev:
Ska ta bort mitt "1.8t" märke på min Saab snart..

vad tänka på för att inte sabba lacken etc..verktyg? förberedelser?

Som andra skriver här så funkar fiskelina bra, sen blir det ofta klisterrester kvar. Dom får du bort med tex klisterborttagare. Sen är det bara att polara och vaxa lite på fläcken

Vart kan man köpa klisterborttagare alt. limtvätt?

Visste inte att biltema hade, men där fick du svar på det smile

Vi använder autosmarts grejor som vi köper från autosmart själva, kanske finns att få tag i på micro då de har delar av deras sortiment.

Zeeeta
8 februari 2009 · 228 Inlägg

Jag har alltid kört med varmluftspistol och de har funkat fint! Limmet smälter och bokstäverna ramlar av nästan av sig själv.. Brukar inte bli allt för mycke limrester kvar på lacken heller!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Bjork OEM <3
8 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Var iväg till Biltema idag och köpte detta idag: http://www.biltema.se/products/product.asp?

Återkommer med recension när jag använt det.

Mvh

OEM <3
Clintan_86 Elektiker ;)
8 februari 2009 · 403 Inlägg

Zeeeta skrev:
Jag har alltid kört med varmluftspistol och de har funkat fint! Limmet smälter och bokstäverna ramlar av nästan av sig själv.. Brukar inte bli allt för mycke limrester kvar på lacken heller!

Har hört att varmluftpistol gör att de blir för varmt, att man måste hålla den på ett bra avstånd för att inte bränna lacken ?? Tänkte bara kolla om du vet om de stämmer smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang