Trimm till peugeot 405 mi16

OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 december 2005 · 3 804 Inlägg

Hejsan undrar ifall det finns några som säljer trim till pegga 405 mi16... kikat runt rätt mkt men verkar inte finnas så mkt bara luft filter o avgass mm är ute efter lite kraftigare godis än så.. inte specifik del är intresserad av lite alltmöjligt.. topplock weber ja u tell me smile

Tack sam för svar
Mvh


Bmw osv..
Pälle
7 december 2005 · 121 Inlägg

Byta till kammarna och styrboxen från 160 hkr motorn? Det är väl vad som skiljer de två åt, utöver att din har en påtvingad kat också.
Annars så finns det faktiskt inte speciellt mycket Bolt-on till den motorn!

Pelle

OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 december 2005 · 3 804 Inlägg

Pälle skrev:
Byta till kammarna och styrboxen från 160 hkr motorn? Det är väl vad som skiljer de två åt, utöver att din har en påtvingad kat också.
Annars så finns det faktiskt inte speciellt mycket Bolt-on till den motorn!

Pelle

vad kostar dessa grejer ger det rally känsla o rally ljud? smile vart finns grejerna? smile
By the way måste säga att din bil är den grymaste rally bilen man vill ha den slår alla evos och imprezor enligt min mening


Bmw osv..
Pälle
8 december 2005 · 121 Inlägg

De bilar som levererades utan kat. har 160 hkr som sagt, såg även nu att kompet sklijer lite så det är nog andra kolvar också. Delarna är nog lättast att få tag på begagnat, antingen från en importerad bil eller via främst Frankrike eller Italien. Bilarna där var ju utan kat. till och med 1993, som min tex wink
Den motorn du har, XU9J, sitter ju även i Citroën BX16V, så en sån duger ju som del-donator också.
Rallykänsla och ljud ger det väl inte, men lite mer knuff iaf. Hade ett 2½" system med fullflödesdämpare på min, det gav ett helt ok ljud!

/Pelle

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 december 2005 · 3 804 Inlägg

Pälle skrev:
De bilar som levererades utan kat. har 160 hkr som sagt, såg även nu att kompet sklijer lite så det är nog andra kolvar också. Delarna är nog lättast att få tag på begagnat, antingen från en importerad bil eller via främst Frankrike eller Italien. Bilarna där var ju utan kat. till och med 1993, som min tex wink
Den motorn du har, XU9J, sitter ju även i Citroën BX16V, så en sån duger ju som del-donator också.
Rallykänsla och ljud ger det väl inte, men lite mer knuff iaf. Hade ett 2½" system med fullflödesdämpare på min, det gav ett helt ok ljud!

/Pelle

jag har aldrig sett nån mi16 med 160hk men 309 gti har 160 hk om ja inte e ute o cyklar


Bmw osv..
Jimmen Svärmorsdrömmen
9 december 2005 · 63 Inlägg

Det finns extraktorgrenrör, relativt svårt att få tag på till hyffsade pengar, men det finns! Annars är väl nästa steg att påbörja T16 konvertering av motorn...

JimboSlusk
Audi S6 (1996)
Audi GT "Turbo" (1983)
Volvo 744 GLE "754TIC" (2011)
StiFf Wankel
9 december 2005 · 1 080 Inlägg

jag ska antagligen fixa nya kammar, megasquirt och lite annat godis under vintern, inte säker på allt jag ska göra än..sen köpa en gammal katt och rensa ur den helt och dra på avgassystemet..

MDS Västerås
Jimmen Svärmorsdrömmen
9 december 2005 · 63 Inlägg

Hade en Mi jag tänkte bygga busbil av och konvertera till 4wd och lite annat, den såldes istället till förmån för en mycket roligare bil, säger inget mer än fyra ringar! Jag köpte ett extraktorgrenrör till Mi:n ifrån en bilskrot för inga pengar alls mot vad dom kostar nya, det gjorde en del det tillsammans med 2,5" system både i ljud och rörelse...
Ibland kan det löna sej att leta på bilskrotarna, försäkringsbolagen löser in både det ena och det andra som folk skrotar i våra diken och annat!

Senast redigerat av Jimmen (9 december 2005)

JimboSlusk
Volvo 744 GLE "754TIC" (2011)
Audi S6 (1996)
Audi GT "Turbo" (1983)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 december 2005 · 3 804 Inlägg

min kat är redan rensad låter som fan.. smile
men men man får väl sitta o söka på franska sidor eller nått lär ju finns en del godis där


Bmw osv..
mattssonnr1
18 november 2008 · 30 Inlägg

kolla på enems hemsida dem har trimkammar till pegg mi16

dj_padde
19 november 2008 · 1 813 Inlägg

OverBoosted skrev:

Pälle skrev:
De bilar som levererades utan kat. har 160 hkr som sagt, såg även nu att kompet sklijer lite så det är nog andra kolvar också. Delarna är nog lättast att få tag på begagnat, antingen från en importerad bil eller via främst Frankrike eller Italien. Bilarna där var ju utan kat. till och med 1993, som min tex wink
Den motorn du har, XU9J, sitter ju även i Citroën BX16V, så en sån duger ju som del-donator också.
Rallykänsla och ljud ger det väl inte, men lite mer knuff iaf. Hade ett 2½" system med fullflödesdämpare på min, det gav ett helt ok ljud!

/Pelle

jag har aldrig sett nån mi16 med 160hk men 309 gti har 160 hk om ja inte e ute o cyklar

jo finns 405 Mi16 Le Mans en lite roligare och finare modell utan mi16.

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Allx
11 februari 2009 · 321 Inlägg

306 Gti har 167 hk och 6växlad låda.. måste ju kunna passa i en mi16

EViLution!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang