Audi A4 B5

Saleenkungen
10 februari 2009 · 186 Inlägg

hoppas att det är rätt tråd på fundering på köp av bil. håller på läser för fullt på körkortet och tänkte. jag kommer nog förmodligen sommar jobba hela sommaren och få ihop till en bil .

Är Audi A4 B5 modellen bra? tänkte en 1,8 T. B5 modellen -95 till -00 har jag för mig. Väldigt snyyga bilar också.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
10 februari 2009 · 2 203 Inlägg

Ja det är en bra bil. Har haft en sådan och ångrar bittert att jag sålde den.
Här är lite info.

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1240.php

Saleenkungen
10 februari 2009 · 186 Inlägg

låter ju intresant. kanske en 1,8 t eller ts. spelar nog inte så stor roll det. men ingen avant. hällre sedan karossen

jimmstein
10 februari 2009 · 15 Inlägg

håller med, skit bra bil och riktigt snygg

om du har planer på att trimma så skadar det inte att uppgradera kopplingen
orginal håller inte så länge vid hårdare körning

En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.
Audi A4 "S-line" (2005)
Saleenkungen
10 februari 2009 · 186 Inlägg

på tanke så räcker det också med trafikförsäkring. vet inte om man ska prata om sånt. men hur mycket kostar trafikförsäkring på en 1,8t B5 i trafik?

leksak Kanon..
10 februari 2009 · 1 473 Inlägg

Saleenkungen skrev:
på tanke så räcker det också med trafikförsäkring. vet inte om man ska prata om sånt. men hur mycket kostar trafikförsäkring på en 1,8t B5 i trafik?

Det vet bara försäkringsbolaget som du ringer till och frågar.

Sköna bilar är det iaf wink

85an
10 februari 2009 · 249 Inlägg

Saleenkungen skrev:
på tanke så räcker det också med trafikförsäkring. vet inte om man ska prata om sånt. men hur mycket kostar trafikförsäkring på en 1,8t B5 i trafik?

Vet iofs inte hur mycket du kommer lägga, men försäkring är aldrig kul men du ska väl köpa bilen till din pappa? smile

Om du köper en bil för över 15 tusen ska du väl ha mer än trafikförsäkring så du får nåt om den blir snodd eller sönderslagen/uppeldad

Vet inte vart du bor men kan hända skit överallt. Sen är det inte så dyrt med helförsäkring om man är 40-50 år

Senast redigerat av 85an (10 februari 2009)

CrilleD
10 februari 2009 · 831 Inlägg

Skitbil säger jag. Men jag hade väl ett måndagsex. Kolla också efter galvsläpp (blemmor på lacken). Är vanligt på dessa bilar. Kan uppkomma precis var som helst på bilen. Men mestadels finns blemmorna i nerkant på dörrarna. Och jag kan helt ärligt säga att den kändes tung och slö och allmänt trist. Men det kan också bero på att jag hade en liten kupébil innan på 140hk. Och den kändes rappare än den A4 1,8TS (180hk) jag hade vilket jag också tror den var 0-100km/h då den inte väger så mycket.

Jag tycker du ska kolla efter något annat. Men bara min personliga åsikt.

EDIT: Kanske ska säga varför det var en skitbil. Under det halvåret jag hade bilen fick jag slänga ut 20 lax på skitsaker. Att man går torsk på att äga bil vet jag, men den här bilen sög verkligen ut mina stålar.

Senast redigerat av CrilleD (10 februari 2009)

n3rmin Greetings, infidel.
11 februari 2009 · 91 Inlägg

CrilleD skrev:
Skitbil säger jag. Men jag hade väl ett måndagsex. Kolla också efter galvsläpp (blemmor på lacken). Är vanligt på dessa bilar. Kan uppkomma precis var som helst på bilen. Men mestadels finns blemmorna i nerkant på dörrarna. Och jag kan helt ärligt säga att den kändes tung och slö och allmänt trist. Men det kan också bero på att jag hade en liten kupébil innan på 140hk. Och den kändes rappare än den A4 1,8TS (180hk) jag hade vilket jag också tror den var 0-100km/h då den inte väger så mycket.

Jag tycker du ska kolla efter något annat. Men bara min personliga åsikt.

EDIT: Kanske ska säga varför det var en skitbil. Under det halvåret jag hade bilen fick jag slänga ut 20 lax på skitsaker. Att man går torsk på att äga bil vet jag, men den här bilen sög verkligen ut mina stålar.

Måste varit ett jävla exemplar det där. x]
Inte haft något större fel på min, förutom ABS-ringarna och ett hjul-lager.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
stollen Blev inte som jag borde blivit
11 februari 2009 · 418 Inlägg

Ja CrilleD verkar inte haft någon större tur med sin A4.

Har själv en A4 1.8T och hittills är jag nöjd med den. Haft den i 1½ år.
Aldrig haft några större problem och trivs väldigt bra med bilen.

Har du några speciella frågor, så är det bara att skicka ett PM. så ska jag svara så gott jag kan.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Mäki Långsam Perfektionist
11 februari 2009 · 4 800 Inlägg

En quattro är bra mycket roligare än en framhjulsdriven bil smile Jag är extremt nöjd med bilen, det är min andra B5, kan starkt rekomendera dom!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Auditography
11 februari 2009 · 341 Inlägg

Jag kan inte säga mer är att det är den mest underbaraste bilen jag någonsin ägt!
Har aldrig haft några problem, och har haft den nu i 8 år. Lycka till!

Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Tomten Tomten
11 februari 2009 · 1 065 Inlägg

jag gillar min skarp.
Skön och köra. Åka vet jag inte efter som jag kör.

Dra lite soppa i alla fall min sugis. Tyst bil och lätt att snygga till om man vill det.

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Saleenkungen
12 februari 2009 · 186 Inlägg

har fått bra kommentarer ur B5. låter som en intresant bil också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang