Behöver lite hjälp att välja en bilstereo!

figge88
19 februari 2009 · 81 Inlägg

Hej!

Jag är på gång att införskaffa mig en stereo till bilen och skulle behöva lite hjälp om vad som kan vara bra.
Det jag är ute efter är en stereo med usb-ingång och cd-spelare, det är de generella kraven.

Nu till kanske det svårare:
Stereon ska låta bra, och jag är inte ute efter någon med mycket watt, utan en stereo med ett bra "försteg" (om det nu heter så i bilvärlden).

För så som jag förstår ljud så krävs ett bra försteg för att "behandla" inkommande ljud bra och sedan ett slutsteg för att förstärka signalen.
Så alltså kommer jag använda ett externt slutsteg, och inte behov av en stereo med jätte mycket watt...

Men åter till ämnet, en stereo som spelar ett klart och fint ljud, några förslag?!

Mvh
Fredrik

Saab ng900 2.0T
Saab 900 2.0T "Saabina" (1995)
blomisen
19 februari 2009 · 735 Inlägg

Vad hade tu tänkt för pris?

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
cheva_raggare
19 februari 2009 · 534 Inlägg

pioneer 5100ub ä de så man kan sätta i 6 stycken slut steg på den ? om man vill smile

Senast redigerat av cheva_raggare (19 februari 2009)

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
soyd
19 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Köp nått med USB på baksidan... så drar du en kabel dit du vill ha USB enheterna inkopplade... USB på fronten är riktigt opraktiskt med tanke på att den sticker ut så långt...

Xoff Volvo tönt... =)
19 februari 2009 · 2 344 Inlägg

Pioneer DEH-P88RS-II + CD-UB100

Kostar gör det men du lär inte klaga på ljudkvaliten...

Senast redigerat av Xoff (19 februari 2009)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
erixxon
19 februari 2009 · 11 Inlägg

säger bara Alpine...
Kolla in www.devilaudio.nu

Djuren är skogens konung!!...
kalle_kalle
20 februari 2009 · 2 914 Inlägg

cheva_raggare skrev:
pioneer 5100ub ä de så man kan sätta i 6 stycken slut steg på den ? om man vill smile

nja du kan köra ett 6 kanaligt steg men visst nog går det om man vill det finns ju splitters wink

Phaetoon
20 februari 2009 · 8 156 Inlägg

Pioneer, Alpine och Nakamichi är mina topp tre. Klart och fint ljud.
Men dom har lite olika karaktär, så en provlyssning är på sin plats.
Sen så kanske designen spelar roll?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Danjul
20 februari 2009 · 107 Inlägg

Jag rekommenderar Pioneer DEH6000UB, usb med ipodstyrning, 3,5mm plugg. Jag drog bara förlängningskabeln till USB-porten till handskfacket och sen kopplar jag in iphonen där och så kan jag styra allt på stereon, riktigt fint. Den har två lågnivå (kör ett fyrkanals för dörrarna och ett monoblock till baslådan) och man har fint med parametrisk eq osv på den. riktigt bra huvudenhet, jag är nöjd!

Mitsubishi Evo V "Irja" (1998)
Herr_Nilzzon
20 februari 2009 · 329 Inlägg

figge88 skrev:
Hej!

Jag är på gång att införskaffa mig en stereo till bilen och skulle behöva lite hjälp om vad som kan vara bra.
Det jag är ute efter är en stereo med usb-ingång och cd-spelare, det är de generella kraven.

Nu till kanske det svårare:
Stereon ska låta bra, och jag är inte ute efter någon med mycket watt, utan en stereo med ett bra "försteg" (om det nu heter så i bilvärlden).

För så som jag förstår ljud så krävs ett bra försteg för att "behandla" inkommande ljud bra och sedan ett slutsteg för att förstärka signalen.
Så alltså kommer jag använda ett externt slutsteg, och inte behov av en stereo med jätte mycket watt...

Men åter till ämnet, en stereo som spelar ett klart och fint ljud, några förslag?!

Mvh
Fredrik

Säger Eclipse.. men om du ska ha bra ljud kvalite så är ju inte usb att föredra då det har komprimerat ljudet så mycket så antingen får du ju välja bra ljud och köra vanliga skiver eller så kör du mp3..
och sen beror det ju på vad man tycker är bra ljud... alltid en smak sak så det bästa är att du lysnar på lite oliika och sen ska man ju tänka på när man köper så att meenyer och sådant är smidigt och använda me med mer.

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 760 "V8" (1983)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Dartkillen
20 februari 2009 · 18 Inlägg

jag vet inte betäkningen på den men pioneer spelar jävligt fint faktiskt...
ångrar som fan sj att jag bytte stereo när ja bytte bil:( fick en sketen jävla jvc dvd VILKEN DYNGA

min lilla leksak;=)
Volvo 740 gl "oktopus" (1990)
removal PULVERLACKERAR
20 februari 2009 · 605 Inlägg

pioneer är helt klart bäst om du frågar mig...Det kan kosta mycket eller lite...beror på hur du vill ha den...
Ett råd är att köpa en som har allt...
Så slipper du köpa en ny sen=)
Nä, men ta en med mycket funktioner så du kan ställa in ljudet maximalt!
Men alla tycker olika... pioneer är helt klart för mig

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang