Sätta Öppet Luft Filter på Audi 80 2.0e -91 "B3/89"

Briian
21 februari 2009 · 26 Inlägg

Tjena.  Tänkte sätta ett öppet luft filter på min Audi, men förstår itne riktigt hur jag ska göra då det är en massa saker som sitter på själva luft burken .
Hittade ingen bättre bild här på garaget men skall gå och fota motorn sen så ni kan ser hur de ser ut från en annan vinkel
https://www1.garaget.org/archive/82/81321/83260/83260-752271.jpg
Själva luft burken sitter under den gråa saken med en massa slangar som går till motorn i vänster hörn.
Luft Filter "röret" som går från insuget går till den gråa saken. sen i ett hål på den. sen under den sitter luft burken ihop kopplad med den saken.
Vad är den till för ens ?
Och något förslag på hur jag kan montera filtret på andra sätt ?

Mvh Brian

Rspeter Audi A5 quattro driver.
21 februari 2009 · 2 203 Inlägg

Om du ska ha ett koniskt öppet filter på din motor så måste du bygga om luftburken så du gör en adapter till det nya filtret.
Under den rutiga gummislangen sitter en typ av luftmassemätare/skiva som är ihopbyggd med insprutningen som är den "gråa saken"

Borra ett par stora hål i nedre halvan av luftburken så får du typ samma ljud som om du hade satt på ett öppet filter, för några fler hk får du inte.

Briian
23 februari 2009 · 26 Inlägg

så de hadde typ gått o köpa en sån dära adapter till luffmassemätaren, sen sätta ett 90graders aluminum rör med gummi och slangklämma på sedan själva det öppna luft filtert ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang