Mitsubishi galant varvar ej ur växlarna

mikee
21 februari 2009 · 24 Inlägg

Skulle vilja ha hjälp med att ta reda på vad som är fel på bilen.

Står bilen på tomgång och man varvar den så går den ändå upp till varvstopp på strax över 7000 men kör man så slår bilen av vid 5800 ungefär och då känner man verkligen av det, någon som har varit me om det tidigare?

If it got tits or wheels, it will get you in trouble....
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 februari 2009 · 3 519 Inlägg

mikee skrev:
Skulle vilja ha hjälp med att ta reda på vad som är fel på bilen.

Står bilen på tomgång och man varvar den så går den ändå upp till varvstopp på strax över 7000 men kör man så slår bilen av vid 5800 ungefär och då känner man verkligen av det, någon som har varit me om det tidigare?

Varför ska du varva mer än 5800??

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
need_4_boost
21 februari 2009 · 371 Inlägg

mikee skrev:
Skulle vilja ha hjälp med att ta reda på vad som är fel på bilen.

Står bilen på tomgång och man varvar den så går den ändå upp till varvstopp på strax över 7000 men kör man så slår bilen av vid 5800 ungefär och då känner man verkligen av det, någon som har varit me om det tidigare?

Kan ju tänkas att katalysatorn har satt igen sig... bara en tanke.

mikee
21 februari 2009 · 24 Inlägg

Man vill juh gärna kunna varva ur bilen helt så att den kan gå för fullt. men kanske bara jag som sotar ur mina bilar ibland och låter dem gå fullt.

Ja det är väl en möjlighet med katten kanske... ingen som känner till något med elektroniken?

If it got tits or wheels, it will get you in trouble....
caromania Forummoderator
21 februari 2009 · 9 296 Inlägg

Slår övervarvskyddet till eller orkar den inte mer?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Blue_celicA
21 februari 2009 · 243 Inlägg

Mr_M_ skrev:

mikee skrev:
Skulle vilja ha hjälp med att ta reda på vad som är fel på bilen.

Står bilen på tomgång och man varvar den så går den ändå upp till varvstopp på strax över 7000 men kör man så slår bilen av vid 5800 ungefär och då känner man verkligen av det, någon som har varit me om det tidigare?

Varför ska du varva mer än 5800??

Varför INTE?!:S

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
mikee
21 februari 2009 · 24 Inlägg

Det känns som att den dödar motorn för en kort sekund bara, hela bilen gungar till men sen så kan man gasa vidare direkt men så fort man kommer upp till 5800 så slår den av i alla växlarna, inget som jag själv har varit med om tidigare... Ingen som har några förslag?

If it got tits or wheels, it will get you in trouble....
Marcus_89 Biltokig elektriker
21 februari 2009 · 3 352 Inlägg

Men går den på varvstopp vid 5800 då?

mikee
22 februari 2009 · 24 Inlägg

Nä känns inte som varvstopp för den verkligen slår av, varvstopp brukar juh bara studsa precis vid det varvet där det ligger, men här så hoppar den ner till typ 5300 och sen fortsätter det så om man håller full gas. ska filma det idag och lägga upp en film.

If it got tits or wheels, it will get you in trouble....
PerArne Mycke vill ha mer...
22 februari 2009 · 611 Inlägg

kan inte vara själva programmeringen i styrboxen som gör det hela???? hur långt har bilen gått?? kanske inte får soppa nog att orka varva där uppe??

//Per-Arne
mikee
22 februari 2009 · 24 Inlägg

kanske det, motorn är bytt då den gamla rasade, dock inte jag som bytt den. Kan det vara så att dem har missat något när bytet skedde? Jag har själv ingen erfarenhet av mitsubishi så. Ingen som har någon erfarenhet av elfel på mitsubishi för vad jag har hört så e väl inte styrboxar helt ovanligt att dem klabbar på dem bilarna?

If it got tits or wheels, it will get you in trouble....
caromania Forummoderator
23 februari 2009 · 9 296 Inlägg

Vad är det för årsmodell? Jag har 2 bekanta som haft Galant, en 88 och en 99 gdi v6 (tror jag det var). Båda har fått byta boxen. Men i deras fall så gick inte bilen alls, bara död. Undersök om du kan låna en box, för jag antar att det bara är sockerbitar. Plug in och testa.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
mikee
23 februari 2009 · 24 Inlägg

Är en 92:a. Jag ska se omn jag får tag i en annan box så får jag prova med det.

If it got tits or wheels, it will get you in trouble....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang