Bussgods, har ni haft långa levernastider/bortkomna paket?

Team-Adolfsson Gödseldräng
27 februari 2009 · 4 529 Inlägg

jag skickade en diff till en BMW
spårlöst försvunnen ringt varenda ombud från Jönköping till uppsala ingen har sett den o på datorn står det bara inlämmnad neutral
så förlorade 1200kr på att dom slarar med sina saker jävla idioter är vad det är

itouch
27 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Har varit samma sak för mig, att det stått att den bara är inlämnad i en vecka men tydligen hade paketet kommit fram ändå. Visade sig när jag personligen åkte och kollade med terminalen. Annars har jag inte haft minsta problem på även längre sträckor som till Finland.

jonesono Personal- och beteendevetare
27 februari 2009 · 1 082 Inlägg

steifan skrev:

jonesono skrev:
Bussgods Sundsvall... inkompetens är väl bara förnamnet. Ungefär som Bussgods Malmö där de lämnar ut efterkrav-sända paket gratis, vilket är mindre bra för avsändaren.

I Falun brukar dom fråga mig om jag ska betala något eller ej.
Vet ju inte om dom skojar eller om dom är seriösa tongue

Tycker vi kan sammanfatta Bussgods som ett billigt flum-fraktsalternativ. wink

Nja, de kan (oftast) leverera paket i och med att de knappast skulle överleva om majoriteten av paketen försvann. Klart det finns undantag och det är nästan alltid det som folk kommer ihåg (och droppar kommentarer om här, som jag själv gjorde).
Men när det kommer till tilläggstjänsterna, då skall man vara lite mer "på hugget".
Man kan till exempel använda sig av internetgirot.se för att sköta den säkra betalningen medan fraktbolaget bara handhar just frakten.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 februari 2009 · 10 427 Inlägg

jonesono skrev:
Nja, de kan (oftast) leverera paket i och med att de knappast skulle överleva om majoriteten av paketen försvann. Klart det finns undantag och det är nästan alltid det som folk kommer ihåg (och droppar kommentarer om här, som jag själv gjorde).

Menar ju inte att dom inte fungerar, men känns som att Posten är mer pålitliga.

Även om vi har en massa mysko utlämningsställen i butiker där
personalen knappt vet hur man lämnar ut ett paket wink (hårda ord igen).

Nej men bildelar skickar jag gärna med Bussgods, men om det gäller
elektronik eller nåt annat så skulle nog jag välja posten.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
sir_daniel www.kudoz.se
28 februari 2009 · 3 802 Inlägg

har inte haft  några större problem med bussgods, de mindre problem har alltid gått  att lösa, vid skador så har det löst sig smidigt (ring till kontoret i jönköping som slutligen handhar problemen direkt)

posten å andra sidan har jag haft stora problem med, både paket som försvunnit och varit totalt trashade när de kommit fram till mottagaren, så de litar jag inte på för 5-öre

UPS och DHL funkar bra och ersätter direkt vid ev skada, lite dyrare men ack mycket bättre...

s12 Nissan Gazelle
28 februari 2009 · 1 460 Inlägg

mm man tänker mycket på när de gäller gods från nått annat land och om paketet är bort glömmt , man vill ju inte bli lurad på pengar

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang