Vilken kam till en 531 topp?

VOLVOlution Kvinnlig fartdåre
24 mars 2009 · 48 Inlägg

Jag skall försöka få tag i en 531 topp till min B230ft motor men undrar vilken kam som är bäst om man vill ha bra drag genom hela registret..?

Wrooom!
Torger Tok i sina bästa dar
24 mars 2009 · 386 Inlägg

Är de inte bättre o slänga iväg ett mail till kg triming? sen har du nå annat än bara 531 topp?

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
VOLVOlution Kvinnlig fartdåre
24 mars 2009 · 48 Inlägg

Torger skrev:
Är de inte bättre o slänga iväg ett mail till kg triming? sen har du nå annat än bara 531 topp?

Jo visst kanske ett mail till KG är en bättre idé men jag ville mer få svar från personer som har samme topp och kan berätta hur deras kam fungerar ihop med 531.an. Personer som kör meét nu och kan berätta hur dom tycker att bilen går... Kanske folk som har testat olika toppar till olika kamar och kan ge ett tips om vilket dom tyckte fungreade bäst!

O sen...

Menar du, har till bilen vid sidan om som jag har tänkt att ha till/sätta dit eller menar du som sitter i motorn nu..?

Wrooom!
Volvo_Mannen Volvoskadad
24 mars 2009 · 6 017 Inlägg

Finns det kammar som har bra drag genom hela registret?

Jonas
Marlboroman
24 mars 2009 · 8 234 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Finns det kammar som har bra drag genom hela registret?

I princip inte, det finns bra kompromisser, men en kam som funkar optimalt över hela registret finns inte. Till slut så komemr man till punkten där man måste offra egenskaper någonstans i registret för att göra vinster i ett annat. Variabla kammar kan ju hjälpa till en del, men det är inte heller en potimal lösning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Louksor
24 mars 2009 · 1 915 Inlägg

Jag kör med A-kam i min 945a med 531 topp.
Den är jag nöjd med.
Har även kört med VX3, men bilen kändes lite slöare med den tyckte jag, annars drar de ungefär lika.

Sen finns det ju specialkammar hos tex kgtrim m.m som är bättre, men kostar lite mer...

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang