Nån som spelar eller spelat Soft airgun seriöst?

ghost_boy83 CREW
6 april 2007 · 2 594 Inlägg

Izual skrev:
Ser ju riktigt kul ut big_smile

absolut tok roligt  vi kör varje söndag

ghost_boy83 CREW
11 april 2007 · 2 594 Inlägg

ErskPersk skrev:
brukar spela paintball med grabbarna på banor eller i skogen. verkligen jätteroligt!

kul vad har du för vapen dåsmile

ghost_boy83 CREW
23 april 2007 · 2 594 Inlägg

va ute å kollade på lite övergivna ställen å spela på i går  bilder kommer snart

_Ozzy_
27 februari 2009 · 186 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
va ute å kollade på lite övergivna ställen å spela på i går  bilder kommer snart

Har gått snart två år nu och fortfarande inga bilder? sad

blacken
27 februari 2009 ·

ghost_boy83 skrev:

bmw_e38 skrev:
Borde prova Paintball iställe de e mycke roligare o känns betydligt mer när du blir träffad;)

som sagt är det inte lika värkligt när man lever sig in lovar dig dom flästa bössorna går 300m/sek + kulorna väger 0,30g käns mer änn paintball lovar

300 m/s?,Och kulan  väger 0,30g. Dom "vapnen" är i så fall licensbelagda.. En nia ligger ungefär runt en 290 till 460 m/s..
men det verkar skitkul och är nog väldans fostrande för att kunna uppskatta gemenskap och kamratskap, plus att det är bra träning i sig..

Senast redigerat av blacken (27 februari 2009)

Sushikocken Sleeper
27 februari 2009 · 3 084 Inlägg

hmm den dyraste sniperrifeln på combatzone hade 95m/s i hastighet så ja 300 låter lite överdrivet va?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 februari 2009 · 10 427 Inlägg

Haha, garvade bara när jag såg den filmen. Kan ju tycka att lajvare är lite löjliga,
men det där var nog snäppet värre. Stridsfordonet var ju dock lite häftigt wink

Nej, simfire är det enda rätta. Krutrök, krutstänk och hög ljudnivå utan att
någon blir särskilt skadad av det. Men det är ju svårt att pyssla med privat. wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
blacken
27 februari 2009 ·

steifan skrev:
Haha, garvade bara när jag såg den filmen. Kan ju tycka att lajvare är lite löjliga,
men det där var nog snäppet värre. Stridsfordonet var ju dock lite häftigt wink

Nej, simfire är det enda rätta. Krutrök, krutstänk och hög ljudnivå utan att
någon blir särskilt skadad av det. Men det är ju svårt att pyssla med privat. wink

Simfire?. Vad är det för en fågel??..

M103
27 februari 2009 · 1 570 Inlägg

Jag har gjort och gör ibland på somrarna. Det är kul men jag har tappat lusten pga av att de flesta tar det på så stort allvar, det blir som folk som i såna här "lajv" spel som leker riddare och så. Det har hänt att man nästan blivit portad för att man har "fel" vapen och tyskt kamo istället för amerikansk osv. För mycket lek och trams för min smak.

Lalle87
27 februari 2009 · 262 Inlägg

blacken skrev:

steifan skrev:
Haha, garvade bara när jag såg den filmen. Kan ju tycka att lajvare är lite löjliga,
men det där var nog snäppet värre. Stridsfordonet var ju dock lite häftigt wink

Nej, simfire är det enda rätta. Krutrök, krutstänk och hög ljudnivå utan att
någon blir särskilt skadad av det. Men det är ju svårt att pyssla med privat. wink

Simfire?. Vad är det för en fågel??..

Simfire är som laserdome fast med riktiga vapen och lösa skott. alltså samma ljudnivå som riktiga vapen

antar att du var oseriös men svarade seriöst ändå smile

blacken
27 februari 2009 ·

Lalle87 skrev:

blacken skrev:

steifan skrev:
Haha, garvade bara när jag såg den filmen. Kan ju tycka att lajvare är lite löjliga,
men det där var nog snäppet värre. Stridsfordonet var ju dock lite häftigt wink

Nej, simfire är det enda rätta. Krutrök, krutstänk och hög ljudnivå utan att
någon blir särskilt skadad av det. Men det är ju svårt att pyssla med privat. wink

Simfire?. Vad är det för en fågel??..

Simfire är som laserdome fast med riktiga vapen och lösa skott. alltså samma ljudnivå som riktiga vapen

antar att du var oseriös men svarade seriöst ändå smile

Har aldrig hört talas om det. Men verkar "intressant".. smile

ZonaX Svetsare
27 februari 2009 · 3 150 Inlägg

Har aldrig spelat seriöst men har ägt några stycken soft airguns.  De 2 bästa jag hade var en Glock 19 GBB (gas blowback) och en Colt 1911 GBB (gas blowback).

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 februari 2009 · 10 427 Inlägg

blacken skrev:

Lalle87 skrev:

blacken skrev:
Simfire?. Vad är det för en fågel??..

Simfire är som laserdome fast med riktiga vapen och lösa skott. alltså samma ljudnivå som riktiga vapen

antar att du var oseriös men svarade seriöst ändå smile

Har aldrig hört talas om det. Men verkar "intressant".. smile

När man gör lumpen så brukar man oftast få köra ett par stridsövningar med Simfire-utrustning.
Finns ju till stridsfordon också, 'BT-46'. Tror alla grejerna är från Saab.
Inga civila prylar direkt.

http://www.forsvarsutbildarna.se/index.php?dispatchTo=Renderer&action=download&file=11237&size=475

Drar på sig en väst och lite andra detaljer med lasersensorer samt monterar en laseranordning
på vapnet som skickar iväg en stråle samtidigt som det smäller. Blir man träffad av en stråle så
piper det, då lägger man sig ned på rygg för att det ska sluta pipa, dvs man 'dör'. Blir man nästan
skjuten så piper det till, dvs bäst att ta skydd tongue

Nej roligaste stridsövningen till fots under lumpen var när de tre mekskytteplutonerna på
mitt kompani övade med Simfire i skogen på vintern. Ganska mäktigt med ~18 Ksp 58
och ~70st AK5:or avlossas nästan samtidigt wink

blacken
27 februari 2009 ·

steifan skrev:

blacken skrev:

Lalle87 skrev:

Simfire är som laserdome fast med riktiga vapen och lösa skott. alltså samma ljudnivå som riktiga vapen

antar att du var oseriös men svarade seriöst ändå smile

Har aldrig hört talas om det. Men verkar "intressant".. smile

När man gör lumpen så brukar man oftast få köra ett par stridsövningar med Simfire-utrustning.
Finns ju till stridsfordon också, 'BT-46'. Tror alla grejerna är från Saab.
Inga civila prylar direkt.

http://www.forsvarsutbildarna.se/index. … p;size=475

Drar på sig en väst och lite andra detaljer med lasersensorer samt monterar en laseranordning
på vapnet som skickar iväg en stråle samtidigt som det smäller. Blir man träffad av en stråle så
piper det, då lägger man sig ned på rygg för att det ska sluta pipa, dvs man 'dör'. Blir man nästan
skjuten så piper det till, dvs bäst att ta skydd tongue

Nej roligaste stridsövningen till fots under lumpen var när de tre mekskytteplutonerna på
mitt kompani övade med Simfire i skogen på vintern. Ganska mäktigt med ~18 Ksp 58
och ~70st AK5:or avlossas nästan samtidigt wink

Typiskt allt som är kul får man inte leka med. (frisedel)..sad

Norde fotointresserad
27 februari 2009 · 2 307 Inlägg

Ser ju riktigt fränt ut =P Sånt skulle vara skoj att plåta lr testa tongue

Norde fotointresserad
3 april 2009 · 2 307 Inlägg

Såg i tidningen idag att det var nåt sånt på gång här uppe.. Är det samma som visades i den här tråden tidigare?
http://st.nu/start/timra/1.931082

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang