Elhissar 740 gle -86

Hoaken
2 april 2009 · 1 163 Inlägg

Hejsan har just nu vevar på min bil .. å blir så lack på det vill ha elhissar.. å tänkte kan ju ej vara så svårt... men finns det elhissar till års modellen 86? nån som har tips vart man kan få tag i elhissar och hur krångligt det egentligen är å montera in? tack på förhand!

// håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
johan1989
2 april 2009 · 215 Inlägg

På skroten finns det säkert. Det brukar vara fördraget för elhissar i dörrarna tror jag så du kan ju kolla det först. Sen måste du ju ha en plugg att sätta i hålet där veven satt och en ny konsol i dörrsidan för knapparna till hissarna.

Hoaken
3 april 2009 · 1 163 Inlägg

dunka_dunka skrev:
På skroten finns det säkert. Det brukar vara fördraget för elhissar i dörrarna tror jag så du kan ju kolla det först. Sen måste du ju ha en plugg att sätta i hålet där veven satt och en ny konsol i dörrsidan för knapparna till hissarna.

ah d e bara riva dörrarna å kolla om där ligger ett kablage? hur ser det ut? , ahhdå hålen fixar man ju igen lätt smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
addek
7 april 2009 · 55 Inlägg

Hoaken skrev:

dunka_dunka skrev:
På skroten finns det säkert. Det brukar vara fördraget för elhissar i dörrarna tror jag så du kan ju kolla det först. Sen måste du ju ha en plugg att sätta i hålet där veven satt och en ny konsol i dörrsidan för knapparna till hissarna.

ah d e bara riva dörrarna å kolla om där ligger ett kablage? hur ser det ut? , ahhdå hålen fixar man ju igen lätt smile

Det är bara att åka till närmaste skrot och köpa en uppsättning... Dörrarna är identiska och elhissmotorer & mekanik passar ifrån 740 -82 ända upp till 940 -92, så det finns gott om bilar att plocka ifrån således...

Ingen el är fördragen, så det behöver du också plocka, men på dessa bilar är det ju plättlätt att utöka med extra elektriska grejjor...

Det är ungefär 1-2 dagars göra om du är någorlunda händig. Jag tror det finns pluggar på volvo att köpa för vev-hålen, men klart snyggast är ju såklart om du köper nya dörrsidor med på skroten, kan ju omöjligen kosta många kronor stycket...

Kia Cee´d SW 2013 (yey)
Saab 9-3 Aero SS 2003
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang