Toyota Trim

Zakke
6 september 2005 · 93 Inlägg

Tjenare.. på dehär tråden skall det endast handla om toyota trim.

Toyota "The Feeling Never Ends"
Zakke
6 september 2005 · 93 Inlägg

Jag har en toyota starlet med k4 motorn. har någon här ärfaren het av dem så skulle jag vara tacksam.
har någon tex informatinon om hur mycket man kan porta ett k4 topplock utan att det kommer hål.. tongue och hur man skall porta?  skulle vara ibehov av svar på den frågan. vilken diameter på grenröret skall det vara om man har dubla 40mm förgasare? vilken cam passar bäst ?

Toyota "The Feeling Never Ends"
gemini78 Jägermeister
6 september 2005 · 909 Inlägg

Varför byter du inte till en motor från toyota carina 2 87-92, 2.0i 16V 132hk?
Finns en kille som har en typad och besiktad sådan här + att han har trimmat den lite ännu.
Den går ruskigt hårt kan jag säga, bränner ifrån många snabba bilar med den.smile
Lär ju vara mkt billigare att byta en sån motor än att hålla på och trimma en motor som du får lägga massa pengar på för att få ut nån effekt ur.
En carina 2 motor kostar ett par tusenlappar på skroten.
Bromsarna har han oxå tagit från från carinan, förrutom att han bytte ventilerade gt4 skivor på den och säkert annat gjort på bilen oxå för att han fick igenom den på typningen.

En gång är ingen gång...
Zakke
8 september 2005 · 93 Inlägg

Jasså.. jo jag känner åxå de som ha bytt motor till någon 2.0 liters twin cam motor. men du vet det är mycket svårare att få besiktad en bil här i finland med annan motor.. sad skulle hjärna flytta till sverige! smile men i rally så måste man ju ha orginal motor! så dom får unger 150 hk ur k4 motorn som är 1.3 liter. men det är ju frågan om om den håller att köra med på vägen.. men jag skall se hur det blir med motorn.. är din komppis med starlet medlem här på garaget ? annart skall du tvinga honom att bli meddlem! smile tack för svar

Toyota "The Feeling Never Ends"
gemini78 Jägermeister
8 september 2005 · 909 Inlägg

Den är i Finland och är finskreggad den bilen jag pratar om, i Tornio här i Norra Finland.
Kan ta och snacka med han nästa gång jag ser han och be honom lägga upp bilen här.
Känner inte honom men jag är ju absolut inte blyg så jag snackar me han.smile

En gång är ingen gång...
Zakke
14 september 2005 · 93 Inlägg

ok:) tack ska du ha!

Toyota "The Feeling Never Ends"
mytarn
18 februari 2008 · 2 Inlägg

Hur bra passar carina motorn i starleten? är det mkt jobb? nån som vet?

David91 bor i
9 april 2009 · 529 Inlägg

-||-

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...
Rille0
9 april 2009 · 2 021 Inlägg

David91 skrev:
-||-

lite gammal tråd va?

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
alexbenhard Hemlig Agent
9 april 2009 · 1 115 Inlägg

Antar att han vill veta om "Hur bra passar carina motorn i starleten?"

Folk säger ju alltid att man ska söka...


MVH. Alex

torpis Forummoderator
9 april 2009 · 10 576 Inlägg

Låst pga rubriksreglerna + bumpning av gammal tråd utan att tillföra något nytt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang