Hjälp: Bak & Framsystem

Darker
3 juli 2006 · 7 Inlägg

Just nu planerar jag att bygga ljud i bilen och tänkte köpa lite saker från
www.nardik.se
Jag har funderat lite på GAS märket innan men nu är jag mer inne på Pioneer.

Sakerna:
CD-Stereo Pioneer DEH-30MP CD-Radio
Ett Slutsteg ( inte bestämmt vilket, men iaf dettta kommer nog orka med alla högtalarna och ge
ett fint ljud).
Högtalare > som jag jag skriver mer om här under


Jag börja med framsystemet där jag tänker ha en 6.5 " Högtalare från Pioneer i Vardera framdörr.
Detta tycker jag verkar vara vettigt och en enkel lösning som framsystem typ.

Men nu kommer vi till baksystemet, Här har jag inte uppfattat riktigt hur folk gör?

Har dem två högtalare i hatthyllan och räknar det som baksystem(kopplar dem då ut bakdörrarnas original system), eller har man enbart byt ut
högtalarna i bakdörrarna, Eller kombinerar man detta på något sätt?

Ge mig gärna tips hur jag ska gå till väga. Som sagt jag är nybörjare på det här med ljud

pwilhelm Hewi
3 juli 2006 · 571 Inlägg

Byt ej ut högtalarna i bakdörrarna utan koppla in dom på cd:n och så lägger du istället pengarna på bättre framhögt+slutsteg så får du bäst ljud fram där du sitter och ställer fadern så att du precis hör att det finns högtalare i bak men inte mer och då kommer dessa inte att låta illa pga den låga volymen på dessa. Är du av den typen som tycker det låter bra när ljudet kommer ifrån alla håll så byt då ut alla original högtalare mot bättre i samma storlek som original samt av samma märke och modell-serie och kopplar på ett 4-kanals steg på dessa.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang