Köpråd svetshjälm

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
2 mars 2009 · 2 252 Inlägg

Tycker dom solcellsdriva bländar för sent, jag skulle satsa iaf på en esab, kemppi eller Miller hjälm då dessa är bland dom bästa på marknaden, och de här med att vara negativ till batterier, batterierna håller så så länge, en svets hjälm tar så ofattbart lite ström, de enda som är med ovana personer som använder självbländande hjälmar är att dom glömmer oftast att slå på dom tongue.. haha men de är som sagt en vanesak, lägg ut lite stålar på en riktig hjälm direkt, du tjänar på det i längden

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
AndreasPlars
2 mars 2009 · 1 062 Inlägg

The_Mechanic skrev:
Tycker dom solcellsdriva bländar för sent, jag skulle satsa iaf på en esab, kemppi eller Miller hjälm då dessa är bland dom bästa på marknaden, och de här med att vara negativ till batterier, batterierna håller så så länge, en svets hjälm tar så ofattbart lite ström, de enda som är med ovana personer som använder självbländande hjälmar är att dom glömmer oftast att slå på dom tongue.. haha men de är som sagt en vanesak, lägg ut lite stålar på en riktig hjälm direkt, du tjänar på det i längden

Varför inte en Speedglas? Skulle de ha längre omslagstid? 10ms är vad jag har hört och det är snabbt!

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Svensson Licens Svetsare
2 mars 2009 · 219 Inlägg

instämmer, ja är helnöjd med min speedglashjälm. köp en sådan

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
2 mars 2009 · 2 252 Inlägg

AndreasPlars skrev:

The_Mechanic skrev:
Tycker dom solcellsdriva bländar för sent, jag skulle satsa iaf på en esab, kemppi eller Miller hjälm då dessa är bland dom bästa på marknaden, och de här med att vara negativ till batterier, batterierna håller så så länge, en svets hjälm tar så ofattbart lite ström, de enda som är med ovana personer som använder självbländande hjälmar är att dom glömmer oftast att slå på dom tongue.. haha men de är som sagt en vanesak, lägg ut lite stålar på en riktig hjälm direkt, du tjänar på det i längden

Varför inte en Speedglas? Skulle de ha längre omslagstid? 10ms är vad jag har hört och det är snabbt!

M.V.H.

Nej dom är säkert bra skärmar men jag tänker inte börja påstå nånting när jag inte testat dom själv!, men de är säkert ingen dålig hjälm i sig..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
lasse_legosoldat
3 mars 2009 · 3 Inlägg

Trådskaparen ville ha tips på svetshjälm till hobbybruk/mindre arbeten, som inte ska kosta x tusenkronor. Julas svetshjälm uppfyller alla hans krav. Jag har själv en sådan och håller inte med om att det tar lång tid för den att blända av. Jag menar, visst lär det finnas en teoretisk skillnad i avbländningshastigheten men i praktiken märker man ingen skillnad (allafall jag). Varför lägga ut så mycket pengar på en hjälm han ändå inte kommer att använda varje dag.

Köp julas hjälm och lägg pengarna på något roligare wink

Fiat x1/9 "5-speed" (1980)
Alfa Romeo GTV6 "Mellberg Edition" (1983)
NmRi Drifttekniker
15 april 2009 · 224 Inlägg

Pan skrev:
Har kollat på denna http://www.verktygsboden.se/?ID=74099 Men den på jula verkade ju bättre. Verkar lite för billig för att vara bra tongue .Bra att få lite åsikter hade tänkt att starta en tråd men nu slipper jag smile


EDIT:Men saken är väl den att köper man en billig och inte blir nöjd får man ju köpa en ny till. Kanske bättre att inte vara så jävla snål hehe

Lyfter tråden lite för att slänga in en komentar ang denna hjälmen hos verktygsboden.
Svetsar nästan dagligen då jag utbildar mig till svetsare och kan rekomendera denna hjälmen om man är ute efter en enkel hjälm som inte kostar mycket pengar ! Har svetsat mycket med den i några månader och är mkt nöjd. Finns inga inställningar på den och bländar 3/11 DIN.
Till det låga priset så är den toppen.

Om man vill ha en massa inställningsmöjligheter eller inte är ju en smaksak och om det är ngn fördel beror ju på hur man arbetar. Det finns många som föredrar de manuella hjälmarna. Det kan vara jobbigt med de automatiska då man slipar och de bländar ner.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang