Alkoholförbränning i kroppen

FreddeK
19 juli 2007 ·

Tur att man inte har dom här problemen alls! Men är du osäker så vänta eller skaffa en alkotestare. Bra att du frågar dock och inte gissar dig till det..men alla förbränner på olika tid så för att komma närmaste sanningen så är den enda utvägen en alkotestare eller vänta!
Sen vet jag inte hur pålitliga dom är...hmm

Senast redigerat av Freddeponken (19 juli 2007)

kohler
19 juli 2007 · 671 Inlägg

sonab skrev:
Så om du dricker 10 Stöl måste du vänta 4,5 timmar x 10 =45 timmar yikes wink

då måste du ju svepa alla på raken smile

Second is the first loser
DanThor Lagerhjon
19 juli 2007 · 178 Inlägg

Igår var X:et å käka middag, tog tre 33cl starköl (5,2) och en 5:a (Baileys 20%?). Detta dracks på ca 2tim. På vägen hem stannade hon hos sinna föräldrar (gående) och blåste i deras alkoholmätare (samma mod som Polisen använder) gav i princip inget utslag alls. hmm
Hade absolut inte blivit något tjafs i en kontroll. cool
Vill poängtera att det var vad hon sade till mig. Var ej med!

M1cha
20 juli 2007 · 645 Inlägg

Alla förbränner alkoholen olika fort. Jag drack 4 öl på ~1 timme och blåste i farsans mätare (samma som Svenska polisen använder sig av) och den visade 0,18 medans farsan hade druckit 4 öl + en whiskey och då visade den 0,00. Det är väldigt inviduellt som sagt..

Men i körboken står de väl 2 cl starksprit per timme?

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Fredrik.Gustavsson
20 juli 2007 · 2 123 Inlägg

M1cha skrev:
Alla förbränner alkoholen olika fort. Jag drack 4 öl på ~1 timme och blåste i farsans mätare (samma som Svenska polisen använder sig av) och den visade 0,18 medans farsan hade druckit 4 öl + en whiskey och då visade den 0,00. Det är väldigt inviduellt som sagt..

Men i körboken står de väl 2 cl starksprit per timme?

Och då kan jag med sanolikhet lova dig att det inte är samma mätare som svenska polisen använder. Ni drack 4 öl och blåste efter en timme som jag förståt ?
4 folk öl motsvarar ungfär 28cl 40% sprit+1 whiskey på 6cl med 40%.
Det blir alltså 34cl starksport%
En normal vuxen man förbränner 4cl sprit i timman. Men vi säger att din pappa är lite bitig och kanske förbränner 6cl, då tar det iaf 5.5h innan han helt blivit av med allt.
Gjorde en kalkyl och räknade på att din far var 50år, var 185cm lång och vägde 100kg.
Räknade på att han drack 34cl starksprit.
Hans promilehalt borde då teoretiskt ligga på 1.6
Blir mindre om han drack 0.33L, jag räknade på 0.5L.
Tror dock inte den blir riktigt lika hög som testet.
Nu kan ju du säga vad du vill om att han kanske förbränner mkt mer och har en stark lever men din pappa är inte stålmannen, ingen människa förbränner alkohol så fort.
Så är det, eran alkohol mätare är nog helt trasig kan jag lova.
Ingen mening att vara dryg på något sett men du måste förstå att det inte är realistiskt.
Alkoholmätare:http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

immy
20 juli 2007 · 230 Inlägg

Jag brukar vänta till 5-6 dagen efter känns lagom  enligt mig!

Frosted
20 juli 2007 · 1 878 Inlägg

blacken skrev:
Kröka och bilkörning hör inte ihop. för övrigt så kan kan kroppen maximalt förbränna 2 cl sprit i timmen. och det går inte att påskynda förloppet på något sätt än så länge.

Korrekt!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
JonasPLind
20 juli 2007 · 820 Inlägg

M1cha skrev:
Alla förbränner alkoholen olika fort. Jag drack 4 öl på ~1 timme och blåste i farsans mätare (samma som Svenska polisen använder sig av) och den visade 0,18 medans farsan hade druckit 4 öl + en whiskey och då visade den 0,00. Det är väldigt inviduellt som sagt..

Men i körboken står de väl 2 cl starksprit per timme?

Åfan! Visste inte att polisen använde helt defekta maskiner...
INGEN kan ha 0,0 promille i blodet efter 4 öl och en whiskey... smile

Sushikocken Sleeper
20 juli 2007 · 3 084 Inlägg

ojj vad den här tråden var gammal
edit: farsan köpte en alkomätare på typ statiol och jag låg forfarande på 0,1 promille efter en halv flaska gin och "några" öl "nån" whiskey.. kom inte ihåg så mycket mer

Senast redigerat av Sushikocken (20 juli 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Snoppen
20 juli 2007 · 543 Inlägg

Är det här ett forum för mongolider? För när man läser vissa svar så börjar jag fan i mig fundera.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
enpatte
20 juli 2007 · 498 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

M1cha skrev:
Alla förbränner alkoholen olika fort. Jag drack 4 öl på ~1 timme och blåste i farsans mätare (samma som Svenska polisen använder sig av) och den visade 0,18 medans farsan hade druckit 4 öl + en whiskey och då visade den 0,00. Det är väldigt inviduellt som sagt..

Men i körboken står de väl 2 cl starksprit per timme?

Och då kan jag med sanolikhet lova dig att det inte är samma mätare som svenska polisen använder. Ni drack 4 öl och blåste efter en timme som jag förståt ?
4 folk öl motsvarar ungfär 28cl 40% sprit+1 whiskey på 6cl med 40%.
Det blir alltså 34cl starksport%
En normal vuxen man förbränner 4cl sprit i timman. Men vi säger att din pappa är lite bitig och kanske förbränner 6cl, då tar det iaf 5.5h innan han helt blivit av med allt.
Gjorde en kalkyl och räknade på att din far var 50år, var 185cm lång och vägde 100kg.
Räknade på att han drack 34cl starksprit.
Hans promilehalt borde då teoretiskt ligga på 1.6
Blir mindre om han drack 0.33L, jag räknade på 0.5L.
Tror dock inte den blir riktigt lika hög som testet.
Nu kan ju du säga vad du vill om att han kanske förbränner mkt mer och har en stark lever men din pappa är inte stålmannen, ingen människa förbränner alkohol så fort.
Så är det, eran alkohol mätare är nog helt trasig kan jag lova.
Ingen mening att vara dryg på något sett men du måste förstå att det inte är realistiskt.
Alkoholmätare:http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

4 folkisar= 28cl starksprit....TROR inte det!
Folkis(3,5%) 50cl ger: 50*0,035=1,75cl 100% sprit ,  1,75/4*6=2,625clvatten + 1,75sprit=4,375cl 40% sprit.(eller 1,75/0,4= 4,375)

4folköl(3,5%) blir: 4,375*4= 17,5cl starksprit.

Senast redigerat av enpatte (20 juli 2007)

M1cha
20 juli 2007 · 645 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

M1cha skrev:
Alla förbränner alkoholen olika fort. Jag drack 4 öl på ~1 timme och blåste i farsans mätare (samma som Svenska polisen använder sig av) och den visade 0,18 medans farsan hade druckit 4 öl + en whiskey och då visade den 0,00. Det är väldigt inviduellt som sagt..

Men i körboken står de väl 2 cl starksprit per timme?

Och då kan jag med sanolikhet lova dig att det inte är samma mätare som svenska polisen använder. Ni drack 4 öl och blåste efter en timme som jag förståt ?
4 folk öl motsvarar ungfär 28cl 40% sprit+1 whiskey på 6cl med 40%.
Det blir alltså 34cl starksport%
En normal vuxen man förbränner 4cl sprit i timman. Men vi säger att din pappa är lite bitig och kanske förbränner 6cl, då tar det iaf 5.5h innan han helt blivit av med allt.
Gjorde en kalkyl och räknade på att din far var 50år, var 185cm lång och vägde 100kg.
Räknade på att han drack 34cl starksprit.
Hans promilehalt borde då teoretiskt ligga på 1.6
Blir mindre om han drack 0.33L, jag räknade på 0.5L.
Tror dock inte den blir riktigt lika hög som testet.
Nu kan ju du säga vad du vill om att han kanske förbränner mkt mer och har en stark lever men din pappa är inte stålmannen, ingen människa förbränner alkohol så fort.
Så är det, eran alkohol mätare är nog helt trasig kan jag lova.
Ingen mening att vara dryg på något sett men du måste förstå att det inte är realistiskt.
Alkoholmätare:http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

De kanske inte va 1 timme då, vi säger 2-2,5. 0,00 hade han iaf och jo, det är samma som polisen. Om min farsa är stålmannen eller inte är upp till dig. De va 33 centilitersöl.

Senast redigerat av M1cha (20 juli 2007)

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Mibba
15 april 2009 · 1 Inlägg

Det är mycket bättre att mäta än att tro. Jag köpte en alkoholmätare från här http://www.protegocar.com/prd/brk/faqbk.htm med bränslecellssensor,  vilken är samma typ av sensor till alkoholmätare som polisen använder. Jag vet när jag är klar och köra bil. Den kosta bara ett tusen kronor. Billigt för att slippa alkolås i två år (50 000).

Grabber Dagdrömmare
15 april 2009 · 2 836 Inlägg

Det går att räkna ut ganska exakt när kan man köra men då måste man vara en professor i matte!
Var en gång på nåt Engelsk universitets hemsida där det skrevs hur räknar man ut alkohol förbrukning(inte förbränning) i kroppen.
Dom 2cl/t är ett snitt mått för en man kring 40 år o 90kg. Vad är förbrukningen för en tjej 20 år o 50kg då?
O för att få ut exakta siffror som måste man räkna ut kroppens vätske volym, BMI, metabolism o nåt mer....
Sen kan man börja räkna alkoholens förbrukning i kroppen med hjälp av nåt in i h@£$€ krångligt matte...
Men om man bli stoppad än då o är positiv vid mätningen?
- Ja, konstapel... Jag hade räknat ut.... (?)

Synd att jag kan inte hitta denna sida nu för det skulle vara nyttigt för alla.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Munkis
15 april 2009 · 1 637 Inlägg

Angående alc mätarna som ni kallar "likadana som polisens" så måste jag bara flika in att polisens mätare visar inte alcoholhalt utan bara rött/grönt , sen får ett blodprov avgöra resultatet? . Rätta mig gärna om jag har fel smile men var så förr har ja för mig iallafall //David

blacken
15 april 2009 ·

Grabber skrev:
Det går att räkna ut ganska exakt när kan man köra men då måste man vara en professor i matte!
Var en gång på nåt Engelsk universitets hemsida där det skrevs hur räknar man ut alkohol förbrukning(inte förbränning) i kroppen.
Dom 2cl/t är ett snitt mått för en man kring 40 år o 90kg. Vad är förbrukningen för en tjej 20 år o 50kg då?
O för att få ut exakta siffror som måste man räkna ut kroppens vätske volym, BMI, metabolism o nåt mer....
Sen kan man börja räkna alkoholens förbrukning i kroppen med hjälp av nåt in i h@£$€ krångligt matte...
Men om man bli stoppad än då o är positiv vid mätningen?
- Ja, konstapel... Jag hade räknat ut.... (?)

Synd att jag kan inte hitta denna sida nu för det skulle vara nyttigt för alla.

Dumt att krångla till det. Räkna 2 cl i timmen, plus 5-6 timmar så funkar det..

M103
15 april 2009 · 1 570 Inlägg

Vilken härlig nekrotråd från 2005 mmmmm...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang