Frågor om speedparts kompletta steg trim.

Tribbe SAAB♥SUBARU
16 april 2009 · 1 636 Inlägg

Har nu skaffat mig ett steg ett paket.. frågan är nu ska jag byta till tändstiften som jag fick med? Bytte nämligen till saab original i januari.. roll

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
UsEd
16 april 2009 · 12 Inlägg

Tribbe skrev:
Har nu skaffat mig ett steg ett paket.. frågan är nu ska jag byta till tändstiften som jag fick med? Bytte nämligen till saab original i januari.. roll

Köpte du från speedparts och monterade själv? Var monteringsanvsingarna bra och så? Gick det fort att få styrboxen? Hur går bilen?smile

Själv tänkte jag köpa deras steg 1 till min lättryckare och fråga om jag kan få ett öppetfilter med avskärmingsplåt, för en liten extra summa pengar, istället för deras instatsfilter. Borde gå right?

Har även funderat lite på filter till orginal avlastningsventilen om jag öppnar den och korkar igen det andra hålet så det blir som en öppen dump smile

Senast redigerat av UsEd (16 april 2009)

Tribbe SAAB♥SUBARU
16 april 2009 · 1 636 Inlägg

Ja jag monterade själv, ville ha ett steg 2 don, men var framme och pratade med dom på elmia och fick då reda på att det var samma don i steg 1 och 2. Monteringen var lätt tyckte jag då jag helst inte skruvar med bilar för att jag inte vet vad jag gör. men i det här fallet var det bara 2 skruvar och en kontakt lite trångt kanske att ta bort och sätta dit donet men det gick skapligt lätt.
Följde inte med någon guide på hur man monterar men går dock att hitta på deras hemsida http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin … /box93.htm

Jag har redan märkt skillnad på bilen men kör fortfarande på 95oktan... har full tank så blir nog så ett tag, men det är redan nu skillnad ingen WoooooW effekt dock men stor skillnad är det.

Beställde sent i tisdags kväll och hämtade ut boxen i dag. Så helt okej, de hade dock lagt till en frakt avgift som dom aldrig nämnde... ingen jätte summa dock..

Borde gå att plocka lite hur du vill men då måste du nog göra beställningen över telefon, för jag hade tänkt beställa lite mer saker men så fort man hade skrivit i uppgifterna om sitt gamla don så blev det en beställning.

Sista frågan kan jag inte svara på då jag är riktigt okunnig.


Det jobbiga med att byta tändstiften för min del är att jag inte har några verktyg för det...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Janneutanb
16 april 2009 · 7 272 Inlägg

Spring in på valfri OKQ8, dom lär ju ha verktyg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang