Hur får jag loss stereon?

Mansfield
6 juli 2006 · 157 Inlägg

Hur får jag loss stereon i min saab 9-5 -98? När jag väl fått loss den, går det att koppla lågnivå direkt in i AS3 stereon som jag har eller måste jag köpa en adapter eller liknande?

Audi S4 2.7 BiT Nordic
viccoA
6 juli 2006 · 3 110 Inlägg

Åk in till Saab så har de specialvertyg att ta loss den med (låna verktygen någon minut o gå ut o ta loss den). Går att meka loss den på andra sätt, men det är småknepigt. Om jag minns rätt plockar du ut lågnivå på någon busskabel från stereon, kräver adapter. Får du inga vettiga svar i tråden, fråga på ett saab-forum.

Mansfield
6 juli 2006 · 157 Inlägg

viccoA skrev:
Åk in till Saab så har de specialvertyg att ta loss den med (låna verktygen någon minut o gå ut o ta loss den). Går att meka loss den på andra sätt, men det är småknepigt. Om jag minns rätt plockar du ut lågnivå på någon busskabel från stereon, kräver adapter. Får du inga vettiga svar i tråden, fråga på ett saab-forum.

Jo, men skulle helst vilja fixa det NU här hemma och här finns inga special verktyg, endast de gamal vanliga. Sitter stereon med några skruvar eller ska man "bara" försiktigt bända loss den?

Audi S4 2.7 BiT Nordic
M3rL
6 juli 2006 · 110 Inlägg

Det är två hål på vardera sida där man ska sticka in ett specielt verktyg som du kan låna på saab, du ska nog inte försöka bända loss den :S

Osse T5
6 juli 2006 · 31 Inlägg

Jag tog fyra stycken "metallpinnar" som hade samma diameter som hålen vid sidorna på sterion. Det är bara trycka in dom så kan man dra ur sterion sen.

Mansfield
6 juli 2006 · 157 Inlägg

Osse T5 skrev:
Jag tog fyra stycken "metallpinnar" som hade samma diameter som hålen vid sidorna på sterion. Det är bara trycka in dom så kan man dra ur sterion sen.

Okej, men visst behövs det någon adapter sen för att koppla in lågnivå? Vart finns det att köpa sådana, mds?

Audi S4 2.7 BiT Nordic
Osse T5
6 juli 2006 · 31 Inlägg

Det vet ja däremot inte, bytte ut hela sterion mot en bättre tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang