2828
Sök

Runddragen bult till bromsok 940

3 650 Inlägg
21 april 2009
#21
Moparboy440 skrev:
gle skrev:
Moparboy440 skrev:
skär ett spår med en vinkelslip i bulten så att du kan använda en flatmejsel.
hur ska man lycka dra runt en skruv me flatmejsel som sitter som fan, alltid sönderrostade.,...
bulten e ju troligtvis inte genom rostig, bara det yttre lagret som e rostskadat. om det finns tillräckligt mycket gods så går det.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/56051/633411_9c0ycu.jpg
en megaseriös teckning över hur jag menade.
bromsoks bultarna brukar sitta uta h*lvete, går ju knappt att dra upp med spärr/hylsa


134 Inlägg
21 april 2009
#22
Moparboy440, är detta ett skämt? big_smile


Volvo 740ft -90
26 Inlägg
22 april 2009
#23
elkenny skrev:
annars om du vill ta den lätt vägen tar du en kofot och sätter mellan skivan och oket o knäcker örat sen e det bara fram med rörtång , men sen får du skaffa ett annat ok:)
Jag tror fan mer på det är med Kyla eller Värma om det nu är så att man inte har kunnat dra loss den med hylsa utan att den blivit rund så är det en redig rör tång och sen värme eller kyla... sen kan du kasta den hylsan åt helvete och köpa 6 kantiga hylsor så slipper man sådana problem...

If assholes could fly. This place would be an airport

4 682 Inlägg
22 april 2009
#24
M-Levin skrev:
Moparboy440, är detta ett skämt? big_smile
tro det eller ej det funkar, har själv provat. (men förutsätter förstås som jag sa tidigare att finns tillräckligt med gods att arbeta med).

140 Inlägg
22 april 2009
#25
prova med hammare/slägga å huggmejsel å slå från sidan så du följer gängen åt det hållet som bulten ska åt så kanske den släpper efter några rejäla slag...

120 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
#26
har försökt med huggmejsel och så så den ska gänga ut sig men de gick inte förstörde bara bulten mera.

140 Inlägg
22 april 2009
#27
Har du provat å nypt fast en räfflad svetstång? för det brukar oxå funka bra...


Sök