Vad dämpar man dörrarna med?

Vallås Locos
5 juli 2006 · 407 Inlägg

Vad är det billigaste man kan stoppa in i dörren så att ljudet inte "försvinner"iväg? Har sett att en del har stoppad dörren med något material. Tipsa gärna om något som finns på biltema då det är kort väg dit för mig.

ironhead volvoraggare
5 juli 2006 · 4 776 Inlägg

beror på vad du är ute efter för pris själv är mina dörrar otätade så det låter lika mycket ut som in hehe men biltema har ju en specielt matta som dämpbruk som du kan lägga i dörren vet ej vad den heter asfalstmatta rekomnderar jag inte för dom är tunga

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
VW_Jens
5 juli 2006 · 608 Inlägg

ja va just och se på mds och där had dom någo dämpmaterial! att kanske du sku se där! men tror nog att dom har någo liknande på biltema oxå!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Swiften
5 juli 2006 · 23 Inlägg

ja kör me asfaltsmatta i mina dörrar, tycker de funkar bra

viccoA
6 juli 2006 · 3 110 Inlägg

Asfaltsmatta eller db-dämpskum fungerar enligt mina erfarenheter.

Izual
6 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Nån som vet var man köper dynamat eller liknande via postorder eller nått annant liknande som inte väger så mkt som asfaltsmatta?

Vore enkelt med nått man bara klistrar fast i dörren.

Ronnie.L
6 juli 2006 · 914 Inlägg

www.ljudstudion.se i växjö säljer dynamat

MrCalle Team Autohifi!
7 juli 2006 · 865 Inlägg

JAg har använt Xvibe "noise killer" och det är skit bra, mycket enkelt att använda och dämpar riktigt bra.

http://www.carbonize.se/catalog/product … ucts_id=44

375kr för 1,5kg och det räker till mer en 2 dörrar men jag köpte 5kg till hela bilen.

Kenny-83 Företagare & YouTuber
9 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Jag tog och stoppa så mycket asfalts matta jag kunde på alla mina dörrar, det kosta ungefär 60kr styck. Sen efter det så tog jag fram min kära limpostol, drog på handelshuset och införskaffa mig ett gäng meter dämpningsmatta, typ sån man har på golvet, den är brun, bommulsaktig och säljs på meter vara. Jag klädde mina dörra invändigt med det å de säger jag då, inte är det mycket ljus som tränger igenom de nå mera! Asfaltsmatta+ dämpnings matta ver ett vinnande recept smile

Nånting jag upplevde sen som en extra bonus som förhöjer känslan asevärt är själva dörrhandtags ljudet när man släpper den när man öppnat därren, förut lät det som man slog på en plåtburk men nu så är det ett stumt lyxigt ljud som kommer från dörren när man släpper handtaget ^^

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang