Kopplar in slutsteg på min 9-5 och behöver hjälp

ryttersson
8 juli 2006 · 454 Inlägg

Jag håller på at dra kablar i min 9-5 98års AS2 och jag har fattat att man behöver en adapter till lågnivån... men jag hittar inget hål i stereon som man kan koppla in adaptern i, ska man koppla in adaptern till det slutsteget som redan sitter i eller ska den sitta bak i stereon ? enligt hur adatern ser ut på backesljudbyggeri så finns det ingenstans att koppla in den i min stereo .... om jag köper en vanlig bilstereo blir det lättare å koppla in skiten då? adaptern kostar ju 400 spänn så de är ju ingen större skillnad på tt köpa dn eller en ny stereo..... om man köper ny stereo är det bara att flytta över alla sladdar då?.. eller är det massa annat saabskit som är då oxå?...

ryttersson
8 juli 2006 · 454 Inlägg

såg att jag hade kollat på fel adapter. det är den på bild 5 jag ska ha ... nån som köpt en adapter till sin saab som kan visa hur den kopplas in  med bilder eller förklaring ?  tacksam för svar

daniel_k3 Bilförsäljare
8 juli 2006 · 51 Inlägg

Jag köpte en till min 9-3:a,, men jag bytte allt,, för när du kopplar in adaptern så färsvinner ju lågnivån till de gamla slutstegen,, så jag smällde in nya steg till framsystemet med och drog nya kablar,,

blir böst så,, tycket jagm,, finns kanska bättre sätt,,

/ Daniel

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero
Honda S2000 (2003)
ryttersson
8 juli 2006 · 454 Inlägg

ajjdå.... jag vill ha kvar det gammla steget... är enda utvägen för mig att sno en högtalarkabel å köpa en hög till lågnivå omvandlare ?... nån som vet ?...

bumpe Lastbilsmekaniker
10 juli 2006 · 3 878 Inlägg

Det borde ju gå att koppla in sej mellan originalsteget och HU:n, där är det ju lågnivå om det nu går att hitta den kabeln utan att riva hela bilen...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang