Protectionlampa lyser slumpvis.

Flakmoppe
10 juli 2006 · 5 Inlägg

Har installerat en baslåda med två mutant 10" och ett mutantslutsteg. Nu är det så att ungefär var fjärde gång jag slår på stereon så funkar inte basen/slutsteget och protectionlampan lyser. Steget är jordat i ett redan existerande fäste så det borde inte vara det som kucklar. Särskilt märkbart är problemet när jag haft stereon på utan motorn och sen när jag startar motorn och stereon startar om, dör basen.
Kan tilläggas att jag blev tvungen att koppla in remotekabeln i "elantennsladden" bakom stereon eftersom när den kopplades in i den riktiga remoten var hela slutsteget helt dött, alltså ingen ström alls.

Kan någon förstå vad som är fel?

PS. Huvudenheten är en Kenwood. DS.

Senast redigerat av Flakmoppe (10 juli 2006)

timpan_87
10 juli 2006 · 781 Inlägg

finns en knapp på sterion som starta remoten va?

om du stänger av cd när protektlampan lyser och starta den igen? funkar inte steget då?

Flakmoppe
10 juli 2006 · 5 Inlägg

Ja för det mesta funkar det när man startar om huvudenheten.
Tror inte det finns nån knapp som man sätter på remoten med? Själva idén med remoten är väl att den ska ge "signal" så fort man startar stereon?

timpan_87
11 juli 2006 · 781 Inlägg

timpan_87 skrev:
mjo men de finns instälningar på de flesta cd spelare där du kan stänga av remoten så den är avslagen även om cd är på.. ex om du inte använder den eller vill ha steget av.
sony har de så iallafall..

men iallafall.. problemet ligger någ inte där, mitt steg gör lika dant faktist.. har inte hittat felet på mitt..

Drönirettab
11 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Flakmoppe skrev:
Särskilt märkbart är problemet när jag haft stereon på utan motorn och sen när jag startar motorn och stereon startar om, dör basen.

Mät spänningen vid steget när detta händer, det är möjligt att spänningen blir för låg med tanke på att det brukar hända när du har spelat med motorn avslagen. Det kan kanske vara dålig kontakt eller dåligt med kräm från batteriet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang