Sverige fordonbyggares riksorganisations (SFRO)

alain www.bimmerpower.org
6 maj 2009 · 3 995 Inlägg

Eftersom det är många som bygger om sina bilar som projekt då undrar jag om ni bygger efter visa föreskrifter som finns på den sidan?
Jag kollade den upplysning sida och hittade rätt många trådar om vad som gäller vid bil ombyggnaden och info om vad som gäller med omregistrering-besiktningen.
Rätt intressant läsning för amatörbyggda bilar, motorer, och mer.
http://www.sfro.com/index.html

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
LillNaisarn
6 maj 2009 ·

alain skrev:
Eftersom det är många som bygger om sina bilar som projekt då undrar jag om ni bygger efter visa föreskrifter som finns på den sidan?
Jag kollade den upplysning sida och hittade rätt många trådar om vad som gäller vid bil ombyggnaden och info om vad som gäller med omregistrering-besiktningen.
Rätt intressant läsning för amatörbyggda bilar, motorer, och mer.
http://www.sfro.com/index.html

Jag brukar då leta så fort det uppstår några frågetecken för ens del. Och om jag inte hittar svaret på deras sida (vilket man stundom inte gör) Så då kontaktar jag dom på SFRO för att kolla hur det ligger till och vad dom har för tips och råd för att bilen ska gå att få igenom som "ombyggt fordon".

Det är ju lika bra att vara på den säkra sidan istället för att Chansa och kolla direkt så man slipper stå dära som ett frågeteceken då man "trodde" en/flera saker skulle gå igenom...

professorWinther
6 maj 2009 · 585 Inlägg

Rekomenderar starkt att köpa SFRO:s bilbyggarhandbok.

Bättre investerade pengar när man bygger bil är svårt att få..  Där finns svar på allt man undrar och lite till..

Att man dessutom stöder SFRO är ju bara positivt..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
KHRacing
6 maj 2009 ·

bygger man INTE efter deras anvisningar så får du alldrig reggat ditt fordon på rätt sätt. samt att de även har koll på hållfasthetsberäkningar m.m - vilken inte "svenssonbilbyggare" har direkt - Mig inräknat

mickey
6 maj 2009 · 247 Inlägg

Jag kallar den Bibeln 2..

Bygger efter både FIA och sfro reglerna!

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
AudiFors
6 maj 2009 · 906 Inlägg

Den infon tackar jag för och så blev de en beställningen på boken:)

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang