Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

Mack Forum- och sitemoderator
29 april 2009 · 26 167 Inlägg

MrEricsson skrev:

AirOne skrev:
..kan ju be nån kompis filma? tongue

har ju redan filmat nu ju lol big_smile

Aj fan..missade det tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
29 april 2009 · 5 650 Inlägg

hittade filmen jag pratade om förut när de testar en 940 turbo 91
och den gör 0-60 mph på 7.8 sek spritt ny


vs min film
[video]http://www.garaget.org/video/qsdxavcbg4pd[/video]

nu är man verkligen nöjd med de 8 sek man fick fram=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
-Akerfeldt-
29 april 2009 · 2 638 Inlägg

Tycker att den verkar gå bra trots snart 35000mil på nacken smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
29 april 2009 · 5 650 Inlägg

Aker_s40 skrev:
Tycker att den verkar gå bra trots snart 35000mil på nacken smile

jag tycker iaf den håller måttet för att va typ original 35 tusen mil senare

då klassar jag chipp höjd laddtryck med 0.3 bar som standard blir ju inte trots allt spec mkt snabbare med de ändringarna

då maxefekten är vid 3900 rpm enligt turbo+ boken=D
så jag är nöjd iaf=D

han kanske blir aningen snabbare sen när man köpt en till bil så man kan börja plocka ner han lite=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
alexbenhard Hemlig Agent
29 april 2009 · 1 115 Inlägg

MrEricsson skrev:
då maxefekten är vid 3900 rpm enligt turbo+ boken=D

Maxeffekt vid 3900rpm??

MVH. Alex

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
29 april 2009 · 5 650 Inlägg

alexbenhard skrev:

MrEricsson skrev:
då maxefekten är vid 3900 rpm enligt turbo+ boken=D

Maxeffekt vid 3900rpm??

MVH. Alex

jepp enligt turbo+ boken

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 maj 2009 · 5 650 Inlägg

tänkte då göra en liten uppdate på de som ska göras inom de närmsta månaden/månaderna då jag inte har nått roligare för mig just nu.

alla remmar ska bytas då man inte vet när de sist blev bytta
Skaffa den sista mätaren innan flyttningen av mätarna till a-stolpen sen själva hållaren
när skatteåterbärningen kommer ska jag lämna in han på Volvo för kopplnings byte / laga overdriven i samma veva orka byta till m90 då jag inte använder bilen så hårt / aldrig kommer uppnå den effekten
sen det årliga olje/filter bytet blir nog även 1 nytt öppet filter så han får frisk luft=D

så de är ungefär de som kommer hända här näst sen efter de kommer man börja försöka bocka av resten av listan som står på första sidan så gått de går/man har råd



man kan ju ladda upp en bild oxå sista april slog han om till 35 tusen mil=D

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/95228/95228-1369497.jpg

Senast redigerat av MrEricsson (2 maj 2009)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
TooS Hjultomte
4 maj 2009 · 1 500 Inlägg

E det inte bättre om du får bort den overdriven?? smile Jag hade inte velat ha en sånn ialf tongue

Ja röstar för m90 låda wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Drift-is-the-shit
4 maj 2009 · 548 Inlägg

Kolla sladden i växelföraren, alltså kontaktstycket under knappen.  Brukar alltid jävlas..

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 maj 2009 · 5 650 Inlägg

TooS skrev:
E det inte bättre om du får bort den overdriven?? smile Jag hade inte velat ha en sånn ialf tongue

Ja röstar för m90 låda wink

mkt pengar för inget spec då jag inte ska öka effekten så pass mkt för att m46an går sönder

går ju hur bra som hälst på vanliga dreven är nått med overdriven så den förlorar oljetryck och kastar ner han en växel va nått i lådan volvo förklarade de där . efter som jag inte kan byta koppling sj och de ändå gör de kan de ta en titt på overdrive lådan och få 5an och normalt igen


Drift-is-the-shit skrev:
Kolla sladden i växelföraren, alltså kontaktstycket under knappen.  Brukar alltid jävlas..

inget sånt fel alls för 5an går i men gasar man de minsta lilla för mkt så turbon laddar åker man åp 4an igen... har provat allt fyllt på olja gjort rent kontakterna till kablarna kollat relät inget gör nån skillnad så är nåt i lådan som är arnevajse så de får volvo fixa

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Drift-is-the-shit
5 maj 2009 · 548 Inlägg

5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
snapshot
5 maj 2009 · 908 Inlägg

på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 maj 2009 · 5 650 Inlägg

Drift-is-the-shit skrev:
5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.

jojo men skulle de va vara de skulle den ju inte jävlas mindre så fort vlådan blitt varm

så fort den är kall fanns de inget som heter 5an alls men när den börjat blitt varm funkar den hur bra som hälst tills turbo laddet kommer men men kvittar vad de är volvo får fixa de iaf

Beckstroem skrev:
på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S

den fick ju b230FT den har ju inte 960... usa modellerna är ju spec i allt om man gämför mot de svenska

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
no_fake
6 maj 2009 · 865 Inlägg

MrEricsson skrev:

Drift-is-the-shit skrev:
5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.

jojo men skulle de va vara de skulle den ju inte jävlas mindre så fort vlådan blitt varm

så fort den är kall fanns de inget som heter 5an alls men när den börjat blitt varm funkar den hur bra som hälst tills turbo laddet kommer men men kvittar vad de är volvo får fixa de iaf



Beckstroem skrev:
på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S

den fick ju b230FT den har ju inte 960... usa modellerna är ju spec i allt om man gämför mot de svenska

byt olja så funkar den nog

ja nå vad har usa modellen som svenska inte har???

Senast redigerat av no_fake (6 maj 2009)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 maj 2009 · 5 650 Inlägg

no_fake skrev:

MrEricsson skrev:

Drift-is-the-shit skrev:
5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.

jojo men skulle de va vara de skulle den ju inte jävlas mindre så fort vlådan blitt varm

så fort den är kall fanns de inget som heter 5an alls men när den börjat blitt varm funkar den hur bra som hälst tills turbo laddet kommer men men kvittar vad de är volvo får fixa de iaf



Beckstroem skrev:
på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S

den fick ju b230FT den har ju inte 960... usa modellerna är ju spec i allt om man gämför mot de svenska

byt olja så funkar den nog

ja nå vad har usa modellen som svenska inte har???

har bytt oljan gjorde ingen skillnad alls.

skillnad hör man om de säger 940 usa modellen skulle ju ersätta 760 så den ser jut ut som en 960 i bilen / har multilink bakaxeln.. men den har 4 cyll turbo "b230FT" och kallades 940 SE

940 här skulle ju ersätta 740. bara lyssna på vad gubben i filmen säger om nån kan engelska / gämföra bilder/filmer med svenska 940isarna så ser man aningen skillnad

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 maj 2009 · 5 650 Inlägg

gjorde en liten uppdate fast ingen märkvärdig sådan då jag är sjuk "extremt förkyld" blev lite less på allt css spelande så tänkte fixa till vänster skärmblinkers som levt sitt eget liv sen vita blinkers glasen kom på uppenbart gillar inte kontakten den platta organga 5watts lampan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649761_em6e2b.jpg
glaset "plasten lr vad man ska kalla de"
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649762_4eagu4.jpg
glaset med kontakten kvar
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649763_il61l1.jpg
tyvär så hade de blitt fuktiga på insidan men men 1 år enbart utomhus så de är förstårligt
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649764_x516e2.jpg
lampan/kontakten
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649765_ghajir.jpg
sprayen då "tveka aldrig spraya"
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649766_z72wj1.jpg
lite smått ärjig kankse? lite el spray sen gjorde de susen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649767_69t881.jpg
its alive
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/649768_73ypd3.jpg
monterat igen får se hur lång tid de tar tills han ger upp nästa gång då?

visserligen inte allt för märkvärdig uppdate men men är sjuk och de hör till bilen så vore nice och slippa gnäll om de

förresten när pengarna kommer troligen nästa vecka funderar jag på polermaskin och få upp den röda färgen där han blitt blekt

maskinen lär ju bli den där med 2 huvuden från feltema .. men vad ska man mer ha för prylar för bästa resultat . aldrig kört med maskin förut vore nice med lite info

va allt för nu
//Mattias

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Hackev8
8 maj 2009 · 2 121 Inlägg

MrEricsson skrev:
gjorde en liten uppdate fast ingen märkvärdig sådan då jag är sjuk "extremt förkyld" blev lite less på allt css spelande så tänkte fixa till vänster skärmblinkers som levt sitt eget liv sen vita blinkers glasen kom på uppenbart gillar inte kontakten den platta organga 5watts lampan

http://www1.garaget.org/gallery/archive … em6e2b.jpg
glaset "plasten lr vad man ska kalla de"
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 4eagu4.jpg
glaset med kontakten kvar
http://www1.garaget.org/gallery/archive … il61l1.jpg
tyvär så hade de blitt fuktiga på insidan men men 1 år enbart utomhus så de är förstårligt
http://www1.garaget.org/gallery/archive … x516e2.jpg
lampan/kontakten
http://www1.garaget.org/gallery/archive … ghajir.jpg
sprayen då "tveka aldrig spraya"
http://www1.garaget.org/gallery/archive … z72wj1.jpg
lite smått ärjig kankse? lite el spray sen gjorde de susen
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 69t881.jpg
its alive
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 73ypd3.jpg
monterat igen får se hur lång tid de tar tills han ger upp nästa gång då?

visserligen inte allt för märkvärdig uppdate men men är sjuk och de hör till bilen så vore nice och slippa gnäll om de

förresten när pengarna kommer troligen nästa vecka funderar jag på polermaskin och få upp den röda färgen där han blitt blekt

maskinen lär ju bli den där med 2 huvuden från feltema .. men vad ska man mer ha för prylar för bästa resultat . aldrig kört med maskin förut vore nice med lite info

va allt för nu
//Mattias

polera alldrig bilen i solljus då kommer den bli lika blek igen

Zwudda Refined
8 maj 2009 · 1 770 Inlägg

Fruktansvärt svårt att "behålla" glansen på en uppolerad matt röd bil.
Ta och rubba upp bilen ordentligt innan du polerar den så blir det trevligare resultat smile
Och andvänd inte mycket rubbing/vax. Många som gör det felet.

Crozzfire Avstängd
8 maj 2009 · 512 Inlägg

Tycker den amrikanska 940´n med dessa surautomatlådor, gick bra! iaktog lite gummirök..

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 maj 2009 · 5 650 Inlägg

Hackev8 skrev:
polera alldrig bilen i solljus då kommer den bli lika blek igen

ok ok ska komma ihåg de

Zwudda skrev:
Fruktansvärt svårt att "behålla" glansen på en uppolerad matt röd bil.
Ta och rubba upp bilen ordentligt innan du polerar den så blir det trevligare resultat
Och andvänd inte mycket rubbing/vax. Många som gör det felet.

sant bleknar som fan på kort tid.
som tur är äre bara bakluckan / stolparna mellan rutan bak som är värst ..
ska man rubba hela bilen lr bara där den är blek?

kan ju inte bli sämmre än de redan är?

Crozzfire skrev:
Tycker den amrikanska 940´n med dessa surautomatlådor, gick bra! iaktog lite gummirök..

filmen va ju ifrån när de va spritt nya så vore fan om de inte vore kräm i dom dåwink

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang