Vilket är det bästa medlet för att få lacken ren???

S3_Nicke
9 maj 2009 · 44 Inlägg

I lacken på bilen så är det "skit" som sitter kvar även om man tvättar den. Vad kan man använa för medel för att det ska gå bort. Vilket är det bästa??

Audi S3 "Dahlbäck Racing" (2001)
S3_Nicke
9 maj 2009 · 44 Inlägg

Glömde skriva med en sak.. Ja har hört att man kan vaxa bilen med båtvax för ett bättre resultat.. stämmer det?

Audi S3 "Dahlbäck Racing" (2001)
alain www.bimmerpower.org
9 maj 2009 · 3 995 Inlägg

För lacken du ska använda en lackrengöringsmedel, därefter om du vill, en återglansmedel och därefter igen, vaxa bilen.
Jag själv använder Sonax produkter. (mycket bra tycker jag.)
När det gäller båtvax på bilen, det är möjligt men det vet jag ingenting om.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
_zigge_
9 maj 2009 · 313 Inlägg

Börja med att avfetta bilen med ett riktigt kallavfettningsmedel. Te.x Lahegas PreWash är ruskigt bra.. Sen tvätta bilen grundligt som vanligt... Torka bilen torr...Sen polera bilen med Lahega Paint Clener och därefter deras Bananvax.. Superbra..
Använd maskin med 2 st polerhettor.. Jobbet går mycket snabbare och blir bättre!!

Eller om du använder lahegas proffs grejor så ta Fincut som rubbing..

Senast redigerat av _zigge_ (9 maj 2009)

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
itouch
9 maj 2009 · 1 488 Inlägg

Har du smuts som sitter väldigt hårt kan du prova prickbort, väldigt effektiv.

Rallyhalle
9 maj 2009 · 4 299 Inlägg

S3_Nicke skrev:
Glömde skriva med en sak.. Ja har hört att man kan vaxa bilen med båtvax för ett bättre resultat.. stämmer det?

Tror inte de blir bättre utan snarare samma resultat då de e samma skit i flaskorna men med olika etiketter.
Jag använder oftast polermedel för bilar på båtar då det finns ett större o bättre utbud där.

//Jacob

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang