Söker tips om nån snygg lack som skulle passa på min bil..

Raquex
14 maj 2009 ·

Tjenare!
Nu är det såhär att jag råkade smälla ett rådjur för ett par veckor sen och får byta en del delar i fronten som sen ska lackas. Nu visade det sig att det va nån special lack på min bil som måste beställas utomlands (enligt han som ska lacka bilen). Pratade lite och kom fram till att det inte skiljer så mycket om jag skulle lacka hela bilen.

Så nu får det bli till att lacka hela. Bara bra det så slipper jag ha den tråkiga färg som det är nu tongue
Men då återstår själva problemet. Vilken färg ska jag ha på bilen? Va först inne på svart, men kom på att det redan finns en svart här nere. Man vill ju ha nån som sticker ut ur mängden som ingen annan har så att folket vet att det är just jag som kommer körandes tongue

Så om det är nån som har nått bra förslag på vilken färg som skulle va snygg på min bil så är jag tacksam om ni vill dela med er av det till mig.

Bilder på bilen finns på  --->   http://www.garaget.org/?car=137632



//Mvh Robin

criller Aktiv Medlem
14 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Röd med vit lackerade fälgar big_smile..säg till om du vill se på ett ungegifär hur det kommer se ut..jag kan photoshop

Mvh Christian
Immortalking
14 maj 2009 · 12 Inlägg

Raquex skrev:
Tjenare!
Nu är det såhär att jag råkade smälla ett rådjur för ett par veckor sen och får byta en del delar i fronten som sen ska lackas. Nu visade det sig att det va nån special lack på min bil som måste beställas utomlands (enligt han som ska lacka bilen). Pratade lite och kom fram till att det inte skiljer så mycket om jag skulle lacka hela bilen.

Så nu får det bli till att lacka hela. Bara bra det så slipper jag ha den tråkiga färg som det är nu tongue
Men då återstår själva problemet. Vilken färg ska jag ha på bilen? Va först inne på svart, men kom på att det redan finns en svart här nere. Man vill ju ha nån som sticker ut ur mängden som ingen annan har så att folket vet att det är just jag som kommer körandes tongue

Så om det är nån som har nått bra förslag på vilken färg som skulle va snygg på min bil så är jag tacksam om ni vill dela med er av det till mig.

Bilder på bilen finns på  --->   http://www.garaget.org/?car=137632



//Mvh Robin

Tjenis

Jag tror på Glitter svart kanske ? tror det skulle bli ganska fränt big_smile

Rinnegan Malleus Malificarum
14 maj 2009 · 2 401 Inlägg

Vad sägs om Cobalt blå?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31DI6nPNFxL._SL500_AA280_.jpg

Folk lär då garanterat se dig köra iaf. tongue Hela namnet är Cobalt Blue Firemist.

Senast redigerat av Siarnaq (14 maj 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
NioTre
14 maj 2009 · 95 Inlägg

Vad får det kosta? White Pearl är ju en ganska läcker färg, eller en riktigt "klar" gul med nån metallic effekt smile

Raquex
14 maj 2009 ·

criller skrev:
Röd med vit lackerade fälgar big_smile..säg till om du vill se på ett ungegifär hur det kommer se ut..jag kan photoshop

Du får gärna göra om den och visa hur den kan tänkas se ut smile Låter som att det kan bli rätt snyggt iaf. Har tyvärr inte photoshop själv, men hade gärna haft och lekt lite med det. Vart kan man få tag på det eller måste man köpa det?

MrK
14 maj 2009 · 407 Inlägg

championship white eller candy appel red...ingen typ kawwa grön eller pippi gul det ser bara tattigt ut..

Raquex
14 maj 2009 ·

Siarnaq skrev:
Vad sägs om Cobalt blå?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/3 … AA280_.jpg

Folk lär då garanterat se dig köra iaf. tongue Hela namnet är Cobalt Blue Firemist.

Den kan nog bli snygg. Va faktiskt även inne på nån blå nyans smile Ska fundera på det

Rinnegan Malleus Malificarum
14 maj 2009 · 2 401 Inlägg

Raquex skrev:

Siarnaq skrev:
Vad sägs om Cobalt blå?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/3 … AA280_.jpg

Folk lär då garanterat se dig köra iaf. tongue Hela namnet är Cobalt Blue Firemist.

Den kan nog bli snygg. Va faktiskt även inne på nån blå nyans smile Ska fundera på det

Låter bra det, har inte sett så många Cobalt blå bilar alls, kanske en eller två Porsche's, men inga andra.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Raquex
14 maj 2009 ·

NioTre skrev:
Vad får det kosta? White Pearl är ju en ganska läcker färg, eller en riktigt "klar" gul med nån metallic effekt smile

Han som ska lacka bilen har sagt att han vill ha 6.000:- för allt så länge det inte är en metallic färg tongue

Så är väl mest ute efter nån "enkel" färg men som ändå sticker ut ur mängden och samtidigt ser snyggt ut och inte tattigt som en nämnde.

Raquex
14 maj 2009 ·

Siarnaq skrev:

Raquex skrev:

Siarnaq skrev:
Vad sägs om Cobalt blå?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/3 … AA280_.jpg

Folk lär då garanterat se dig köra iaf. tongue Hela namnet är Cobalt Blue Firemist.

Den kan nog bli snygg. Va faktiskt även inne på nån blå nyans smile Ska fundera på det

Låter bra det, har inte sett så många Cobalt blå bilar alls, kanske en eller två Porsche's, men inga andra.

Kikade på google efter just Cobalt Blue och den såg riktigt snygg ut faktiskt. Men tror du att den finns som utan metallic? För han som ska lacka ville ha 6.000:- för det om det inte va metallic och har inte riktigt råd med att lägga så mycket mer än så. Går ju på en del med att fixa skadorna på bilen också.

criller Aktiv Medlem
14 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Det här hadde varigt snyggt alltså

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5716/656106_86kh6l.jpg

Mvh Christian
Rinnegan Malleus Malificarum
14 maj 2009 · 2 401 Inlägg

Raquex skrev:
Kikade på google efter just Cobalt Blue och den såg riktigt snygg ut faktiskt. Men tror du att den finns som utan metallic? För han som ska lacka ville ha 6.000:- för det om det inte va metallic och har inte riktigt råd med att lägga så mycket mer än så. Går ju på en del med att fixa skadorna på bilen också.

Ingen aning, det är ju just metallic versionen som är snyggast enligt mig.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Raquex
15 maj 2009 ·

criller skrev:
Det här hadde varigt snyggt alltså

Det ser väldigt snygg ut faktiskt smile Tål att fundera på..
Får jag fråga vilken version av photoshop du har eller vad den heter? Fanns en väldans massa olika att välja mellan och vill ju helst ha en som fungerar tongue

criller Aktiv Medlem
17 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Raquex skrev:

criller skrev:
Det här hadde varigt snyggt alltså

Det ser väldigt snygg ut faktiskt smile Tål att fundera på..
Får jag fråga vilken version av photoshop du har eller vad den heter? Fanns en väldans massa olika att välja mellan och vill ju helst ha en som fungerar tongue

Jag andvänder gamla goa photoshop 7

Den tar inte upp så mycket plats och du kan göra nästa lika mycket som de nya ändå tycker jag

Mvh Christian
Raquex
17 maj 2009 ·

criller skrev:
Jag andvänder gamla goa photoshop 7

Den tar inte upp så mycket plats och du kan göra nästa lika mycket som de nya ändå tycker jag

Fick tag på Photoshop 7.0+ av min lillasyster. Har installerat det också men fattar ingenting :S Satt ändå en bra stund och försökte klura ut hur man gjorde. Det jobbiga är också att jag valde svenska fast den installerade på engelska iaf tongue

Men vilken funktion ska man använda när man vill ändra färg på tex bilen så som du gjorde?

Noookie
17 maj 2009 · 165 Inlägg

Raquex skrev:

criller skrev:
Jag andvänder gamla goa photoshop 7

Den tar inte upp så mycket plats och du kan göra nästa lika mycket som de nya ändå tycker jag

Fick tag på Photoshop 7.0+ av min lillasyster. Har installerat det också men fattar ingenting :S Satt ändå en bra stund och försökte klura ut hur man gjorde. Det jobbiga är också att jag valde svenska fast den installerade på engelska iaf tongue

Men vilken funktion ska man använda när man vill ändra färg på tex bilen så som du gjorde?

gå in på www.moderskeppet.se och checka om photoshop

Saab 9000 A50 2,3T "TurBoTutteN" (1997)
criller Aktiv Medlem
17 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Noookie skrev:

Raquex skrev:

criller skrev:
Jag andvänder gamla goa photoshop 7

Den tar inte upp så mycket plats och du kan göra nästa lika mycket som de nya ändå tycker jag

Fick tag på Photoshop 7.0+ av min lillasyster. Har installerat det också men fattar ingenting :S Satt ändå en bra stund och försökte klura ut hur man gjorde. Det jobbiga är också att jag valde svenska fast den installerade på engelska iaf tongue

Men vilken funktion ska man använda när man vill ändra färg på tex bilen så som du gjorde?

gå in på www.moderskeppet.se och checka om photoshop

Eller tex photoshops skolan http://www.webdesignskolan.com/photoshop/index_ps.htm

Finns många guider och filmer som visar hur man gör på nätet mm.

Mvh Christian
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang