Behöver får till pys ljuset

la_palma Labborant
30 mars 2009 · 307 Inlägg

Hur kunde han rekomendera en atomsfärisk dump på en sån motor? Är inte det ganska slitbart i längden alltså efter nåt år eller så, funkar verkligen lmm m.m med öppen dump på dem motorerna? Jag hade kört med åretcirkulerande, då slipper du det mesta av pys-ljudet också.

ezz4
30 mars 2009 · 313 Inlägg

en lite jobbig grej du kan göra är och ta av org. dumpen från turbon och ersätta med ett dumplock.
sedan koppla in en hybrid på tryckröret. och för att få den återcirkulerande så ska du även koppla in hybriden med en slang till röret efter LMM:en.haha lite knepig förklaring kanske tongue. men iaf genom de så skulle du få pysljudet. men som jag skrivit innan i tråden så kommer de till slut slita sänder dyra delar på bilen som turbo etc....
men kan du nt bara nöja dig med pysljud genom öppet luftfilter?!?mkt enklare förslag....

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
sselraeF
31 mars 2009 · 106 Inlägg

Jag köpe ett Audi TT/S3 dumpventil för 302kr och ska klara av 225hk. och ett K&N insats Sportluftfilter(890kr). Bilen går lite bättre än inman och inget dumpljud alls. Är nöjd ändå smile..

Fan då jag en polare montera dumpen så uptäkter han att överlänkarmnen är trasigt och det kan blir dyrt sad
jaja våren är iaf här smile

ezz4
31 mars 2009 · 313 Inlägg

det var ju bra du satsade på den säkra vägen! traidt med den där  överlänkarmnen.....

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
sselraeF
31 mars 2009 · 106 Inlägg

ezz4 skrev:
det var ju bra du satsade på den säkra vägen! traidt med den där  överlänkarmnen.....

man får räknar med sånt den är ju till för att brukas och inte till för att glor på hela dagen smile, förrsten så kan jag inte ens har öppetluftfilter för att lmm verka sitta på själva lådan/boxen lr nåt..

ezz4
31 mars 2009 · 313 Inlägg

men den är väl bara påskruvad på luftburken?sitter den inte på snorklen innan luftburken då?

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
sselraeF
31 mars 2009 · 106 Inlägg

http://sv.bsr.se/products/4900418/

1100kr För den här fina kiten modell anpassed + den har en beskivning hur man montera skiten, och jag köpte K&N insats for 890kr det är ju nästa 300kr mellanskillnad fan var dum jag känner mig nu... för blir det nästa månad  smile

Senast redigerat av sselraeF (31 mars 2009)

nyman_666
28 maj 2009 · 130 Inlägg

Jag köpte en GFB hybrid dump till min golf och kan inte säga annat än att man får vad man betalar för. Rejäl aluminium dump som antagligen tål allt laddtryck ja nånsin kommer att ge den. Finns att få olika sorters styvhet på fjädrar till den och vill man använda den som helt atmosfärisk dump så lägger man på en tratt på andra sidan dumpen eller om man vill ha helt återcirkulerande så pluggar man igen hålet som dumpar ut i luften. Så man har ju i princip 3 dumpventiler i en. Bara att välja hur den ska fungera. Vill jag att bilen ska dumpa så gör den det och vill ja att den håller käft så tar det 1 minut att plugga den.

Men får du din för 1900 så skulle ja inte fundera så länge. Betalade kring 2500 för min smile Köper ja nåt brukar ja satsa en gång och inte hamna skruva varannan vecka för att saker går sönder. Men de e ju helt smaksak hur man vill göra smile

If it ain't broke, fix it 'til it is!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang