Hund / hundmat

blacken
9 april 2009 ·

ichibon skrev:

blacken skrev:
Suck! stor suck! jättestor suck!!. Som tidigare sagts så läser du in vad du vill. Inte vad som avses eller menas. Om det nu förhåller sig så, att du inte förstår vad som avses eller innefattas av begreppet "bowla mellan väggar och tak", så ska jag försöka att förklara det begreppet för dig.

Tanken har aldrig slagit dig att du kanske är dålig på att uttrycka dig? Jag kan väl inte veta vad som menas eller avses mer än vad jag uppfattar genom din text.

Du talar även om uttrycket "bowla omkring med hunden mellan väggarna" som om det är något man borde veta vad det innebär, jag kan omöjligt veta att du menar det på ett icke-fysiskt plan och det har du aldrig nämnt tidigare heller.

försöka att kopiera flocklagarna/reglerna dvs grym brutalitet VID BEHOV!.

Där så har du en fingervisning. men,men mitt fel, är van att prata och diskutera med vakna, intelligenta  och allmänbildade individer..

Senast redigerat av blacken (9 april 2009)

Casy vinnarskalle!
9 april 2009 · 907 Inlägg

Något som jag har reflekterat över, är att kvinnor inte kan säga åt en hund på skarpen när det verkligen gäller. Dom brukar mest stå och skrika.. och hunden fattar ingenting. Jag har sett det åtskilliga gånger! Nu lär väl det inte gälla alla kvinnor.. men jag kan tänka mig att en stor majoritet kvinnor betér sig så.
Män uppfostrar hundar på ett sätt, kvinnor på ett annat wink

BMW E38 740i "Lena" (1999)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
D_MAN ?
10 april 2009 · 1 038 Inlägg

Angelicque skrev:

Danne-M3 skrev:

Angelicque skrev:
bla bla bla

Vart skrev ja att ja kan allt om hundfoder???

Men kan ärligt säga att ja vet mer än dig smile

Det man med säkerhet kan säga, är att du tar åt dig.

Tar åt mig och tar åt mig, de va väl riktad till mig så de vore konstigt om någon annan skulle ta åt sig??

Ville att du skulle visa mig och alla här i tråden vart ja skrivit detta men tydligen kan du inte det för det är inget ja skrivit, gillar inte såna som dig som hittar på saker, kommer med falska påståeenden.....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
ichibon mmm, blåbärssoppa.
10 april 2009 · 616 Inlägg

Casy skrev:
Något som jag har reflekterat över, är att kvinnor inte kan säga åt en hund på skarpen när det verkligen gäller. Dom brukar mest stå och skrika.. och hunden fattar ingenting. Jag har sett det åtskilliga gånger! Nu lär väl det inte gälla alla kvinnor.. men jag kan tänka mig att en stor majoritet kvinnor betér sig så.
Män uppfostrar hundar på ett sätt, kvinnor på ett annat wink

Män har oftast ett mörkare röstläge och det har jag sett många gånger instinktivt ger en annan reaktion från hundarna. Min hund fjäskar för alla män t ex medan vissa andra hundar (som kanske inte är lika vana vid att träffa olika människor) blir rädda och osäkra av män.
Sen finns det säkert de kvinnor som är för veka i sin uppfostran.

/ichi
MissLee
10 april 2009 · 52 Inlägg

ichibon skrev:
Män har oftast ett mörkare röstläge och det har jag sett många gånger instinktivt ger en annan reaktion från hundarna. Min hund fjäskar för alla män t ex medan vissa andra hundar (som kanske inte är lika vana vid att träffa olika människor) blir rädda och osäkra av män.
Sen finns det säkert de kvinnor som är för veka i sin uppfostran.

Där håller jag med med helt o hållet...
När mitt ex fortfarande bodde med oss var det inget snack om vem som bestämde , han hade inga som helst problem med hunden... smile Jag har även en hund till som är blandning av schäfer/rottweiler/dobermann , som jag uppfostrat o där är det inga konstigheter , han skulle aldrig försöka sätta sig över mig på något vis.. Helt underbar o otroligt enkel...
hundarna är som sagt helt skilda individer , vissa är "enklare" än andra , och jag har ju själv erkänt att jag brustit i uppfostran av jack russeln.. smile

Angelicque
16 april 2009 · 222 Inlägg

Danne-M3 skrev:

Angelicque skrev:

Danne-M3 skrev:

Vart skrev ja att ja kan allt om hundfoder???

Men kan ärligt säga att ja vet mer än dig smile

Det man med säkerhet kan säga, är att du tar åt dig.

Tar åt mig och tar åt mig, de va väl riktad till mig så de vore konstigt om någon annan skulle ta åt sig??

Ville att du skulle visa mig och alla här i tråden vart ja skrivit detta men tydligen kan du inte det för det är inget ja skrivit, gillar inte såna som dig som hittar på saker, kommer med falska påståeenden.....

*haha*

Du får väl söka i svaren själv, vem som skrivit vad, det är inte mitt ansvar.

Hellre chips än sex på festival!!!!
D_MAN ?
16 april 2009 · 1 038 Inlägg

Angelicque skrev:

Danne-M3 skrev:

Angelicque skrev:

Det man med säkerhet kan säga, är att du tar åt dig.

Tar åt mig och tar åt mig, de va väl riktad till mig så de vore konstigt om någon annan skulle ta åt sig??

Ville att du skulle visa mig och alla här i tråden vart ja skrivit detta men tydligen kan du inte det för det är inget ja skrivit, gillar inte såna som dig som hittar på saker, kommer med falska påståeenden.....

*haha*

Du får väl söka i svaren själv, vem som skrivit vad, det är inte mitt ansvar.

Behöver inte söka, jag vet men det är väl ditt ansvar att bevisa det du påstår är sant, men å andra sidan förstår ja dig varför du inte kan lol

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
16 april 2009 · 327 Inlägg

Tala med uppfödaren och be om hjälp, seriösa uppfödare brukar skicka med lite foder så det räcker dom första dagarna.

Det vikigaste att tänka på när det gäller en valp är att den får speciellt valpfoder och fodras 4 ggr per dag dom första veckorna och sedan gå ner till 3 och så till 2 ggr.

Och när det gäller valpar så är det bra att blöta upp fodret ordenligt.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Angelicque
22 april 2009 · 222 Inlägg

Danne-M3 skrev:

Angelicque skrev:

Danne-M3 skrev:
Tar åt mig och tar åt mig, de va väl riktad till mig så de vore konstigt om någon annan skulle ta åt sig??

Ville att du skulle visa mig och alla här i tråden vart ja skrivit detta men tydligen kan du inte det för det är inget ja skrivit, gillar inte såna som dig som hittar på saker, kommer med falska påståeenden.....

*haha*

Du får väl söka i svaren själv, vem som skrivit vad, det är inte mitt ansvar.

Behöver inte söka, jag vet men det är väl ditt ansvar att bevisa det du påstår är sant, men å andra sidan förstår ja dig varför du inte kan lol

lollollollollol

Väl?
Nä, inte alls. Jag är ingen informationscentral.

Men för att underlätta för dig:

"Men du vet säkert mer än mig som är seriös uppfödare, registrerad kennel,varit på föreläsningar om hundfoder osv.

--------------------------------------------------------------------------------
Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none"

Oj, du måste vara superduktig!

Senast redigerat av Angelicque (22 april 2009)

Hellre chips än sex på festival!!!!
D_MAN ?
22 april 2009 · 1 038 Inlägg

Angelicque skrev:

Danne-M3 skrev:

Angelicque skrev:

*haha*

Du får väl söka i svaren själv, vem som skrivit vad, det är inte mitt ansvar.

Behöver inte söka, jag vet men det är väl ditt ansvar att bevisa det du påstår är sant, men å andra sidan förstår ja dig varför du inte kan lol

lollollollollol

Väl?
Nä, inte alls. Jag är ingen informationscentral.

Men för att underlätta för dig:

"Men du vet säkert mer än mig som är seriös uppfödare, registrerad kennel,varit på föreläsningar om hundfoder osv.

--------------------------------------------------------------------------------
Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none"

Oj, du måste vara superduktig!

Vad ja kan se står det inget om att ja KAN ALLT som du påstod....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Sanizz
28 maj 2009 ·

Har en fråga till er. Vad gör ni med hunden under tiden ni är på jobbet? För hunden får väll inte vara ensam mer än 5-8h?

handydan
28 maj 2009 · 201 Inlägg

Valp som valp; ska aldrig vara ensam... inte före vid ca 1 års ålder... sen lära upp den i kortare perioder att vara ensam. Som vuxen; max 4 timmar.
Mat/foder; Science Plan... lite olivolja och ett rått ägg... smaskens!!!! Om du vill variera så kom i håg att blanda lite av det nya fodret åt gången.
Billigt foder = skräp
Dyrare foder = kvalitet
Hundfoder köper man inte på ICA, Konsum etc etc
Lycka till

Pisssssssss! Varför anskaffade du hund????

Be A Part Of The Driving Force
RannerKing www.LynxTalk.se
28 maj 2009 · 420 Inlägg

Jag låter hunden vara hemma. En ordentlig promenad innan jobbet så klarar den sig under dagen.
Har jag bråttom på morgonen och bara låter den komma ut och göra sina behov så åker jag hem och tar ut den under lunchen.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Sanizz
28 maj 2009 ·

RannerKing skrev:
Jag låter hunden vara hemma. En ordentlig promenad innan jobbet så klarar den sig under dagen.
Har jag bråttom på morgonen och bara låter den komma ut och göra sina behov så åker jag hem och tar ut den under lunchen.

Jaha okej, så det är så ni gör, snacka om stort ansvar smile

handydan
28 maj 2009 · 201 Inlägg

RannerKing skrev:
Jag låter hunden vara hemma. En ordentlig promenad innan jobbet så klarar den sig under dagen.
Har jag bråttom på morgonen och bara låter den komma ut och göra sina behov så åker jag hem och tar ut den under lunchen.

Det borde ju funka bra...
Tyckte bara att forumet drog i olika håll....
Det finns hundägare och det finns "hundägare"
Många glömmer bort vissa perioder i en hunds liv; 6 till 9 månader (trotsålder no 1); bättre och blunda lite för felstägen och berömma det som är bra... En liten "fight" (smile smile ) men det går ju bra som regel...
Sen har vi perioden (kortvarig sådan) omkring ett och halvt år; När den vill "sätta sig upp" emot dig - och då är du som får visa dig som alfa-hane/tik...
Det är lustigt/konstigt att det blir många omplaceringhundar i den åldern... särskild hanar...

"Körkort" för hundar??? JA!

Be A Part Of The Driving Force
RannerKing www.LynxTalk.se
28 maj 2009 · 420 Inlägg

Vad menar du med "körkort" för hundar?

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
handydan
28 maj 2009 · 201 Inlägg

RannerKing skrev:
Vad menar du med "körkort" för hundar?

Det är många som har hund - men hur många är goda/duktiga hundägare... Hunden är en del av dig och är beroende ut av dig. En hund är inte "något man bara har"... Så då är de upp till hundägaren att bevisa man kan ta hand om hunden på gott och ont. Trots allt; en hund har en livslängd på sisådär 12 - 13 år - och under den tiden är du bunden till hunden.
En bil kan du ersätta när det passar dig... inte en hund!
Så! Vad jag menar att det borde vara "körkort" på hundar är man ska visa sig "värdig" att ha hund med allt vad det innebär av "uppoffringar"...
På samma sätt du har fått ditt körkort för bil; Att du visar vett och etikett när du omgås i trafiken...
Svårare än som så är det inte... smile

Be A Part Of The Driving Force
RannerKing www.LynxTalk.se
28 maj 2009 · 420 Inlägg

Ja, nu fattar jag! smile Helt klart finns det alldeles för många som har hund, men inte borde det.
En del fattar inte hur mycket tid det krävs! Jag var ledig i 2 månader när jag skaffade hunden, man hinner inte ge den tillräckligt med tid om man jobbar/studerar...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
handydan
28 maj 2009 · 201 Inlägg

RannerKing skrev:
Ja, nu fattar jag! smile Helt klart finns det alldeles för många som har hund, men inte borde det.
En del fattar inte hur mycket tid det krävs! Jag var ledig i 2 månader när jag skaffade hunden, man hinner inte ge den tillräckligt med tid om man jobbar/studerar...

smilesmile Då får man TA sig tid... En prioriteringsfråga - eller hur... (alltid det här om dåligt samvete). Så lenge man gör så gott man kan... och du har en glad (och påhittig) hund. Lite kursning etc... träffer ju mycket trevligt folk där med...
Det är mycket jag kan säga om det att vara hundägare; har levt ett "hundliv" i hela mitt liv - men har ju tid med andra grejer också.... big_smile

Be A Part Of The Driving Force
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang