Dagsbidrag för arbetslös

Mortalis VW-nörd?
29 maj 2009 · 4 332 Inlägg

Och då återgår vi igen till varför kan man inte utbilda sig till något då som ger jobb istället för att förlita sig på en gymnasieutbildning som uppenbarligen inte ger dig några jobb?
Får du bidrag och gör nåt vettigt tongue vi behöver inte fler folk som monterar stolar på Volvo tongue

jonesono Personal- och beteendevetare
29 maj 2009 · 1 082 Inlägg

Mortalis skrev:
Och då återgår vi igen till varför kan man inte utbilda sig till något då som ger jobb istället för att förlita sig på en gymnasieutbildning som uppenbarligen inte ger dig några jobb?
Får du bidrag och gör nåt vettigt tongue vi behöver inte fler folk som monterar stolar på Volvo tongue

Ser inte riktigt kopplingen mellan bagare och montör på volvo, annat än att det innebär praktiskt arbete. Prognosen ser klart ljusare ut för bagare (som inom ett par år kommer vara i samklang med examinerade/möjliga arbetstillfällen) än för montörer (som inom de närmsta tio åren kommer att möta oerhört svår konkurrens, i princip hela Sverige)!
Man måste få en chans att utbilda sig till det man lockas och intresseras av (till viss del... ingen bör väl utbilda sig till montör i dagsläget, som exempel).
Kan trådskaparen tänka sig att flytta söderut eller har kontakt med bemanningsbranschen, då är iaf hälften vunnet.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
nitrox Defloratör.
29 maj 2009 · 641 Inlägg

ellert skrev:
Ursäkta mig, men ni verkar inte ha någon aning om varför  jag skrev denna tråd. Anledningen till att jag skrev här var för att höra IFALL man kan få något bidrag, EFTERSOM jag har sökt jobb men INTE fått något. Och ingen kan väl leva ett liv utan pengar, eller hur? yikes

oftast kräver ångestförmedlingen i våran komun att man ska ha nån sorts praktik då kan man få så kallat aktivitetsstöd från f-kassan .

inget att rekomendera eftersom man får jobba heltid för slavlön.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Syst3m
29 maj 2009 · 1 079 Inlägg

pUs skrev:
Vill inte hijacka din tråd eller nåt sånt, men det låter ju faktiskt som du redan planerat för en höst i arbetslöshetens tecken och mest spanar efter vilka tillgängliga bidrag som finns..

Exakt, jävlar vilken positiv inställning!!!

Rikta in dig på att skaffa ett jobb ffs.

Senast redigerat av Syst3m (29 maj 2009)

Sushikocken Sleeper
29 maj 2009 · 3 084 Inlägg

ähh ta ett sabbats år det är chill..... not!, Det är så jävulskt tråkigt och deprimerande framför allt man kände sig helt värdelös och kunskaper man fått började tyna bort.. Jag satt i samma sits som dig efter gymnasiet och fick inget jobb på ½år (hade en jävla otur också) så vad gjorde man då alla kompisar var och jobbade eller pluggade. Jo satt hemma vid gorg var mycket gorg då och spelade dator. Sen så började plugga igen och nu ser det ljusare ut.

Det låter som många här fått jobb direkt, men att vara arbetslös och leva på ett bidrag på 3000 i månaden är inget man vill. TRO MIG. Amen (btw så hade jag inga bidrag alls efter gymnasiet fick leva på det lilla man hade i besparingar om man ville köpa nått)

Och ingen tar in dig om du gått teknik som jag och inte har någon arbetserfarenhet.
förövrigt så pantar jag hellre burkar än står på donken.

Senast redigerat av Sushikocken (29 maj 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ellert BECE
29 maj 2009 · 147 Inlägg

Klart jag kan tänka mig att utbilda mig,  men jag vet inte till vad och jag tänker inte slösa bort en massa år på något som jag tycker är dötrist. Livet är för kort för det. Klart f*n jag satsar på jobb men har inte fått något resultat av mitt sökande, så jag säger ännu OM OM OM(!!!) jag inte får något jobb måste jag ju leva på NÅGONTING. Jag har fått mitt svar på första sidan i tråden så det är lugnt nu för min del.

Ingen minns en fegis.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi "Britt-Marie" (1998)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Satsa på lumpen annars då, "dom" fick ju höjt till 100kr/dagen här för nåt år sen.
Själv fick man nöja sig med 66kr wink Enorma pengar.. big_smile wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Xaben
30 maj 2009 · 213 Inlägg

steifan skrev:
"dom" fick ju höjt till 100kr/dagen här för nåt år sen.

mucka i december 2008 nyss hade 72kr om dagen, iofs klara man sig på de

steifan DR!FTT3KN!K3R
30 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Xaben skrev:

steifan skrev:
"dom" fick ju höjt till 100kr/dagen här för nåt år sen.

mucka i december 2008 nyss hade 72kr om dagen, iofs klara man sig på de

Jasså? Jag fick för mig att det var 100kr om dagen, lät lite för otroligt kanske.
Kanske var så att värnpliktsrådet ville ha 100kr/dagen.

Aja, 6kr/dag i höjning.. ''yay''.

85an
31 maj 2009 · 249 Inlägg

"Klart jag kan tänka mig att utbilda mig,  men jag vet inte till vad och jag tänker inte slösa bort en massa år på något som jag tycker är dötrist. Livet är för kort för det."

Så brukar det låta, "jag är så speciell" "jag vill inte ha ett vanligt jobb", "ge mig bidrag så jag kan resa ett år"


Haha.. lycka till säger jag bara, du har precis den inställning som arbetsgivare HATAR. Sveriges skolor är ett jävla skämt när man ser vilken skev världsbild ungdomarna har.. inget är gratis du kommer upptäcka det snart.

zortep
31 maj 2009 · 911 Inlägg

85an skrev:
"Klart jag kan tänka mig att utbilda mig,  men jag vet inte till vad och jag tänker inte slösa bort en massa år på något som jag tycker är dötrist. Livet är för kort för det."

Så brukar det låta, "jag är så speciell" "jag vill inte ha ett vanligt jobb", "ge mig bidrag så jag kan resa ett år"


Haha.. lycka till säger jag bara, du har precis den inställning som arbetsgivare HATAR. Sveriges skolor är ett jävla skämt när man ser vilken skev världsbild ungdomarna har.. inget är gratis du kommer upptäcka det snart.

haha ja, och sen när de börjar arbeta på ett ställe som Personen i fråga "tkr om" kmr de märka att det inte alls är lika kul efter ett tag, lika bra att vänja sig med det på direkten !

pic up the phone, wazzzaaa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang