Missljud i stereon med motorn igång

crytek
16 juni 2009 · 16 Inlägg

Har nyligen bytt högtalare runt om i en Polo till Kicker ES 6,5, dessa är stegade med ett Kicker steg.
Detta låter jätte bra, ända tills man startar motorn. Då kommer ett surrande ljud i högtalarna, det försvinner så fort man stänger av igen.
När jag höjer volymen så kan man överrösta surret, du hör det alltså inte på hög volym.
Jag har kollat så att det inte är; lågnivåkabeln, jorden, delningsfilterna eller högtalarna.
Provade även idag att installera en avstörare på pluskabeln, i fall det hade vart generatorstörningar.
Inget har hjälpt!
Någon som vet vad man kan göra/Vad det kan vara?

Pro_fxr jobbar påre
16 juni 2009 · 751 Inlägg

vars har du dragit lågnivån? och strömkabeln..dom får ej gå tsm.. MAX korsa varran.. hjälper inte med "avstörare"smile strömmen ska igenom kabeln likförbannat och bildar ett magnetfält som kan bilda störningar.

testa koppla in en MP3spelare på lågnivåkabeln. är de borta då så är de garranterat huvudenheten som är seck...

fast tror då att de är kablarna de är som är felet:) sära på dom så försvinner de nog.. kolla även så de inte finns nå andra strömkablar som kan störa RCAkabeln påvägen om du har den dragen separat..

Audi A5 (2008)
crytek
17 juni 2009 · 16 Inlägg

Lågnivån och strömkabeln går i varsin tröskel. Har provat med en annan lågnivå kabel, drog denna tillfälligt över taket på bilen, så det kan omöjligt vara den som e problemet.sad
Ska prova med mp3n ikväll. Tack för tipsen smile

volvoentusiasten
17 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Förmodligen bränd signaljord.

crytek
18 juni 2009 · 16 Inlägg

Jag kom fram till att det är steget som är kasst. Bytte till ett annat slutsteg och då var alla missljud borta, provade även Kicker steget i kompisens bil, även där blev det miss ljud. Tack för tipsen!! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang