Volvo duett poffar på tomgång

mercedes19
20 juni 2009 · 16 Inlägg

tjenare nu e de så att ja snart slår eld på F*nskapet  när den står på tomgång eller när man kör på låga varv så är det nästan som motorn misständer eller hoppar över nån cylinder jag slipade ventiler o ventilsätena och stallde in tändningen o ventilerna så började den gå bra o sen efter några veckor började den poffa igen då böt jag brytarspetsarna så börja den gå bra igen och så höll de i en vecka sen börja den poffa igen o nu är det tredje gången men denhär gången funkade de inte med att bara byta brytarspetsarna den gick dåligt ändå så nu har jag bytt tändstift, brytarspetsarna, kondensatorn stallt in tändningen brytarspetsavståndet och ventilerna men den poffar ändå vad kan det mer vara för fel ps. de e en volvo duett med en orginal b18 tacksam för svar mvh arto

folk med hjärna kör bil med stjärna
loow Jävel
20 juni 2009 · 2 018 Inlägg

kan det vara tändspolen?

You got to risk it, to get the biscuit :)
mercedes19
20 juni 2009 · 16 Inlägg

det kanske det kan vara måste testa imorrn fö de e så att ja ska köra lite över 300km på söndag o vill inte att den ska lämna mig stående nånstans tack för svaret smile  fler orsaker vad det kan vara börjar bli less på poffandet o ryckandet tongue

Senast redigerat av mercedes19 (20 juni 2009)

folk med hjärna kör bil med stjärna
te_wik Forummoderator
20 juni 2009 · 12 813 Inlägg

Har du mätt alla tändkablar ?
Kollat jordpunter?

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (20 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
20 juni 2009 · 2 252 Inlägg

kolla så den inte ha justerat om tändningen av sig själv, kolla också att axeln till till pumpen och tändningen sitter som de ska, just den hade lossnat för en kompis och då hade tändningen börjat spöka liknande

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
mercedes19
20 juni 2009 · 16 Inlägg

tackar för svaren skall dra iväg o köpa nya tändkablar o massa annat smått o gått o byta o testa med axeln ha int lossnat men tändkablarna ser lite slitna ut testade byta tändspole idag men de blev bara värre den brännde brytarspetsarna direkt när man gav lite gas så ja böt tillbaka o körde om det inte börjar funka är det väl bara låna hela fördelaren o t stift o hela köret av någon polare som det funkar för motorn i sig ska vara som ny iallafal vad en mekaniker sa som har hållit på me gamla b18/b20 längre än min livstid menmen hoppas det fixar sig tackar för alla svaren mvh arto

folk med hjärna kör bil med stjärna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang