kan jag använda mig av byggskum?

Rs_88 Street legend
25 juli 2006 · 191 Inlägg

Hjälp!!! jag ska fylla ut min spoiler där reggplåten sitter så den blir jämn med resten av spoilern.. kan man ta sånt byggskum o fylla ut det med. det som man blandar sen häller upp så sväller det som fan:S lite svårt o förklara men hoppas att någon kan hjälpa mig! Tack / Marcus

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)
Saab 9-3 aero cab "Rs" (2002)
ErskPersk Svindåre
25 juli 2006 · 1 433 Inlägg

Rs_88 skrev:
Hjälp!!! jag ska fylla ut min spoiler där reggplåten sitter så den blir jämn med resten av spoilern.. kan man ta sånt byggskum o fylla ut det med. det som man blandar sen häller upp så sväller det som fan:S lite svårt o förklara men hoppas att någon kan hjälpa mig! Tack / Marcus

det finns ju på flaska typ å som man sprayar på liksom! men de läre väl funka tycker ja

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Lindgren_
25 juli 2006 · 2 644 Inlägg

Rs_88 skrev:
Hjälp!!! jag ska fylla ut min spoiler där reggplåten sitter så den blir jämn med resten av spoilern.. kan man ta sånt byggskum o fylla ut det med. det som man blandar sen häller upp så sväller det som fan:S lite svårt o förklara men hoppas att någon kan hjälpa mig! Tack / Marcus

Ska du plasta över sen ? de finns ju fogskum de sväller massa de kan du lägga i sen slipa till det sen plasta på de.. eller va e de du ska göra ?

Johan Lindgren
Izual
25 juli 2006 · 4 571 Inlägg

För själva fyllnaden kan du använda dig att byggskum men du måste som sagt plasta över det.

Rs_88 Street legend
26 juli 2006 · 191 Inlägg

okej men måste man plasta? kan man inte bara spackla över det?

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)
Saab 9-3 aero cab "Rs" (2002)
Izual
26 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Nej du kan inte bara spackla över byggskummet.

Robin6
26 juli 2006 · 25 Inlägg

du kan inte plasta direkt på skummet för det är massa luft i det så det kommer inte att bli jämt utan det kommer att resa sig...gör en mall i skumm sen klär du det med "gladpack" plasta det sen plastar du fast det på spoilern.

response Studerande
26 juli 2006 · 463 Inlägg

för mig funkade det att plasta direkt på skummet, jag använde glasfiberväv första och sista lagret. men det kanske blir lite mindre slipa ifall man gör som du säger smile

Robin6 skrev:
du kan inte plasta direkt på skummet för det är massa luft i det så det kommer inte att bli jämt utan det kommer att resa sig...gör en mall i skumm sen klär du det med "gladpack" plasta det sen plastar du fast det på spoilern.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Izual
26 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Det går visst att plasta direkt på skummet

Phaetoon
26 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Izual skrev:
Det går visst att plasta direkt på skummet

Det finns säkert undantag där det inte går. Beror väl lite på kvalitén av skummet?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Izual
26 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Phaetoon skrev:

Izual skrev:
Det går visst att plasta direkt på skummet

Det finns säkert undantag där det inte går. Beror väl lite på kvalitén av skummet?

Jo det finns säkert skum det inte går pga de kemikalier det innehåller, men jag har provat både fresks, biltema och ett från lokala bygghandeln och har inte haft några problem alls.

Phaetoon
26 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Det bästa är väl att prova sig fram. Om Biltemas byggskum funkat för Izual så lär ditt byggskum också fungera att plasta på. wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Roadkiller Bredbands Tekniker
26 juli 2006 · 176 Inlägg

Jag ska oxå göra om min front på samma sätt men oxå göra om den..Är det bara byggskum amn ska använda eller finns det ngt annat som är bra.Ska fylla igen en kant som blivit efter en list som jag tagit bort men det är max 5mm som måste fyllas...Fungerar det med loctites glasfiber spackel eller fungerar det bara på glasfiber?

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
professorWinther
27 juli 2006 · 585 Inlägg

Det går ofta att plasta direkt på byggskummet.. Men jag skulle inte rekomendera det.. Åtminstone så skulle jag inte rekomendera att ha kvar byggskummet bakom..

När en polare la igen sina handtag bak på samma sätt så blev det en "bubla" efter att den hade stått i solen.. Skummet svällde av värmen och pressade ut plastningen och lacken..

Inte så roligt..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang