Porsche motor å låda till kommande projekt ;)

Gronwalls
21 september 2008 · 1 808 Inlägg

TenZer skrev:

Gronwalls skrev:

TurbOla skrev:
Folkavagnsbuss!

big_smile

Rätt tongue

Plocka en chevy bb med en th400 istället, mycket billigare, mer ös och bättre ljud cool

Duger fan med en 350 egentligen tongue  men de blir väll hårt å få den bestiktad, farbröderna på bestiktningen kommer ju inte bli glada tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
camaro67 Meister
21 september 2008 · 6 763 Inlägg

Är de en splitt eller en bay? Porsche maskin och låda är de som gäller. Men som sagt så kan du ju åka med subaru-boxer. Kanske går att hitta ett försäkringsbolag som har löst in en krockad som du kan köpa. Ring runt båda här hemma och i tyskland. Men kolla på den här bussen! Den är sjuk. Finns några klipp på youtube med den där den äter bla. en porsche 996 GT3 och en Aston martin tongue http://www.race-taxi.ch/indexx.htm

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 september 2008 · 3 404 Inlägg

Subaru 3.3L 230hk 6 cyl -96 för 22k kanske kan vara ett bra alternativ om du vill ha en boxer 6a?
http://www.frontbage.se/Motorerny.html

Sen är frågan hur man löser det med lådan, men allt går med vilja våld och vaselin smile

Senast redigerat av TenZer (21 september 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
NJ_
21 september 2008 · 2 118 Inlägg

fan nu vart man ju sugen på att bygga om lite big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
Gronwalls
21 september 2008 · 1 808 Inlägg

camaro67 skrev:
Är de en splitt eller en bay? Porsche maskin och låda är de som gäller. Men som sagt så kan du ju åka med subaru-boxer. Kanske går att hitta ett försäkringsbolag som har löst in en krockad som du kan köpa. Ring runt båda här hemma och i tyskland. Men kolla på den här bussen! Den är sjuk. Finns några klipp på youtube med den där den äter bla. en porsche 996 GT3 och en Aston martin tongue http://www.race-taxi.ch/indexx.htm

Fan vilken frän en big_smile
men satsar iställe på v8. bara för ljudet skull och de är lättare å få tag på och billigare tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Gronwalls
21 september 2008 · 1 808 Inlägg

NJ_ skrev:
fan nu vart man ju sugen på att bygga om lite big_smile

Vio får tävla sen då när vi är klar wink

http://www.youtube.com/watch?v=ZTB_6g-a … re=related

nått liknande hade ja tänkt big_smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
VW_67
24 september 2008 · 446 Inlägg

HKS skrev:
Skall du sätta porshe motorn på beach buggy ? ? , Bubbla  tongue
Finns vissa som passar Bolt on om ja inte minns fel

dom enda porschemotorer som passar "bolt on" är motorerna från 356, eftersom de motorerna i grunden är en förstärkt och trimmad bubblamotor... men det finns adapter-set att köpa på Dalhems för att montera i stort sett vilken motor man vill mot en bubblas växellåda (finns inte adapter i listan kan man specialbeställa från tillverkaren). allt mellan golfmotor och Cheva big block... big_smile

VW_67
24 september 2008 · 446 Inlägg

köp en adapter för cheva 350 på dalhems och stoppa i den... smile 350 finns i överflöd, och mycket billigt trim finns till dom... kanske inte så mycket mer än 200 häst, men då har du vrid nog för att köra på bakhjulen! hehe

Senast redigerat av VW_67 (24 september 2008)

Gronwalls
24 september 2008 · 1 808 Inlägg

VW_67 skrev:
köp en adapter för cheva 350 på dalhems och stoppa i den... smile 350 finns i överflöd, och mycket billigt trim finns till dom... kanske inte så mycket mer än 200 häst, men då har du vrid nog för att köra på bakhjulen! hehe

Tar nog 350 från min 55:a å sätter i, de är ju runt 300 hk i den  wink blir BB till chevan iställe smile
Ska ringa Dalhems imorn smile men hur mycke orkar vw lådor med då?
kan inte så mycke om vw hmm

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
VW_67
30 september 2008 · 446 Inlägg

Gronwalls skrev:

VW_67 skrev:
köp en adapter för cheva 350 på dalhems och stoppa i den... smile 350 finns i överflöd, och mycket billigt trim finns till dom... kanske inte så mycket mer än 200 häst, men då har du vrid nog för att köra på bakhjulen! hehe

Tar nog 350 från min 55:a å sätter i, de är ju runt 300 hk i den  wink blir BB till chevan iställe smile
Ska ringa Dalhems imorn smile men hur mycke orkar vw lådor med då?
kan inte så mycke om vw hmm

om jag fattat saken rätt så ska du ha 350 i en buss? isf pallar lådan ganska mycket om du jämför med bubblans, men jag har svårt att tänka mig att den kommer hålla många minuter med 300 amerikanska gjutjärnshästar... wink  dalhems har även förstärkta lådor, men dom kostar ju en del... sad

Gronwalls
30 september 2008 · 1 808 Inlägg

VW_67 skrev:

Gronwalls skrev:

VW_67 skrev:
köp en adapter för cheva 350 på dalhems och stoppa i den... smile 350 finns i överflöd, och mycket billigt trim finns till dom... kanske inte så mycket mer än 200 häst, men då har du vrid nog för att köra på bakhjulen! hehe

Tar nog 350 från min 55:a å sätter i, de är ju runt 300 hk i den  wink blir BB till chevan iställe smile
Ska ringa Dalhems imorn smile men hur mycke orkar vw lådor med då?
kan inte så mycke om vw hmm

om jag fattat saken rätt så ska du ha 350 i en buss? isf pallar lådan ganska mycket om du jämför med bubblans, men jag har svårt att tänka mig att den kommer hålla många minuter med 300 amerikanska gjutjärnshästar... wink  dalhems har även förstärkta lådor, men dom kostar ju en del... sad

Va allt ska kosta då sad men men man lär väll kunna bygga om lite så man kan använda en 350 låda eller ? smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
EPG Kärnkraftstomte
22 juni 2009 · 766 Inlägg

Hur går projektet?

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
hotvw55
28 juni 2009 · 15 Inlägg

Jag har porschesexa i min buss, funkar finfint...  http://www.garaget.org/?car=7551 Min 2,4:a och 901 låda kan bli tillsalu i höst..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang