Hellljusen vill inte hålla sig i gång. nöd hjäp bes i morgon:/ Porblem LÖst tror ja

Matz-The-Man
2 juli 2009 · 204 Inlägg

tjena är det någon som vet vad det kan va för fel när helljusen inte vill hålla sig i gång? när jag drar i spaken tänds de men när jag släpper de igen så slocknar de. kan det va något relä eller något sånt? har kollat igenom alla säkringar så den funka så det är grönt. för de kollar väll både hel å halvljusen?

bilen är en nissan 200sx s13 90

Mvh Mats

Senast redigerat av Matz-The-Man (2 juli 2009)

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
940R
2 juli 2009 · 1 567 Inlägg

Brukar dom inte bara blinka till med helljusen för att se så dom fungerar...
Vet inte hur 200sx är men oftast så brukar man ju behöva vrida till en ljusvred så heljuset är på konstant

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Tom Darth Vader
2 juli 2009 · 1 644 Inlägg

Det finns inget krav på helljus. Sen måste ju även som tidigare skribent skrev ljusreglaget vara i rätt läge, parkeringsljus eller "det högra" läget är oftast krav för att helljuset skall hålla sig

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Matz-The-Man
2 juli 2009 · 204 Inlägg

å fan då kanske jag klarar mig igenom jag har bra testat på det läget som ärr längst "fram" när lysena är uppe å halvljuset på å då funkar det inte ska ut å testa lite till direkt dåsmile tack för tips ös på med fler
MVh Mats

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Matz-The-Man
2 juli 2009 · 204 Inlägg

det bliv ingen skillnad ner jag bytte läge:/

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Nico-the-kid
2 juli 2009 · 509 Inlägg

och det ändrade dom den här veckan eller?

DoWahDiddy skrev:
Det finns inget krav på helljus. Sen måste ju även som tidigare skribent skrev ljusreglaget vara i rätt läge, parkeringsljus eller "det högra" läget är oftast krav för att helljuset skall hålla sig

Matz-The-Man
2 juli 2009 · 204 Inlägg

fan vad smart jag är ! kom på att bilen är importerad från något land å vad jag vet så i usa i alla fall, så har det väll så att lysena drar i gång av sig själva när det blir mörkt? å det systemet lär de väll ha i andra länder med. så antar att det inte går att ta på helljuset för en det är mörkt?
tror ni att det kan va så?

Senast redigerat av Matz-The-Man (2 juli 2009)

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
FLindgren
2 juli 2009 · 5 089 Inlägg

Det är inte så att du drar spaken ifrån dig för att ha på helljuset hela tiden. och mot dig när du ska blinka på andra bilförare för något.. många bilar som har så,P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Matz-The-Man
2 juli 2009 · 204 Inlägg

FLindgren skrev:
Det är inte så att du drar spaken ifrån dig för att ha på helljuset hela tiden. och mot dig när du ska blinka på andra bilförare för något.. många bilar som har så,P

fan vad rätt du hade:) tack för tipset:P problem löst

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang