Mitsubishi EVO eller Subaro WRX STI?

Flash Modo-fan från början till slut
23 april 2007 · 330 Inlägg

legacy_turbo skrev:
subari wrx sti lätt mäst på grund av att den nya motor är väldigt poitent och trim vänlig imot den gmmla 2.0an. men bäst av allt subaru impreza 22b

Oja,22b framför allt,för övrigt tycker jag turbobilar är överskattade wink skulle aldrig vilja ha en roll

Stolt far till Freddy 18/12-08
OverBoosted AUTOBAHNRASER
24 april 2007 · 3 804 Inlägg

jag kan fan inte välja mellan evo 6 tme och wrx sti 04


Bmw osv..
Mr_Gear Biltokig
24 april 2007 · 870 Inlägg

Ingen tvekan... Evon - den ser bättre ut, lär gå bättre och dessutom en subba står ju på varannan garageuppfart det gör inte en evo wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
SpeedFirE ICA-nisse
24 april 2007 · 143 Inlägg

Jag håller med motorprogrammet "fifht gear" Evon är några sekunder snabbare på banan men också lite dyrare. Imprezan är däremot mer allsidig. Så köp Imprezan, boka in två dagar på banan samt lägg pengarna på nya däck och bromsar som lär behövas efter det.

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
25 april 2007 · 1 123 Inlägg

men vi säger så här den snabbaste evo är evo III... snyggaste evo är evo 6 elelr hur:Psmile? men den bästa evo är väl en evo 3?? föratt grund o botten har den nästan samma motorn i gamla galant i grunden väl? dvs säga slits stark....snabbt,lätt ganska billigt:P så de är väl 3 som är den bästa evo:Psmile?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
legacy_turbo
10 december 2007 · 70 Inlägg

men det beror på vilken subaru man väljer tex dom värre 22b /typeR/p2 /sti-07 alla dessa har 280 hk original på grund av japanska krav. dessa såldes inte i Europa förutom England.
men dessa går bättre en alla evos spec 22b. men om man jemför med en gt så har den inte en suck mot en evo. men va fan kostade en impreza ny 220 tusen och en evo 350 tusen . och detta på  sent 90 tal.

mvh victor

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
Holiace
10 december 2007 · 1 754 Inlägg

EVO:n är en grym bil.

Top Gear gillade dock Subarun mer och de hade ingen aning om varför.


VIDEO
: http://youtube.com/watch?v=aDy0QRNaNEs

Senast redigerat av Holiace (10 december 2007)

Jag kan inget om allt.
BergviK_
1 juli 2009 · 147 Inlägg

Både evo och subaru har ju 4a dörrar, dom är väll mest byggd som Rallybil, men skulle utan tvekan köpa, dels för motorrummet i evon är MYCKET rymmligare än i Subban där sitter det en boxermotor och de är KNÖK fullt i subban, snacka med en kille som haft sin subba ett tag han sa att de tog ca 30min att byta tändstift. + Evo'n är väll piggare också än subban smile

STriiiker
4 juli 2009 · 609 Inlägg

Subaru är väl billigare än evo att äga, iaf enligt min svåger som både haft wrx sti och evo VII. (dels kostnader för bränsle men även verkstad etc. båda bilarna var i orginalskick.)

expect1991
4 juli 2009 · 1 814 Inlägg

Jag hade valt evo: enligt mig finare i utseendet och jag gillar motorn i den mer, mest pga potentialen om man nu gillar att trimma. Provkör båda och känn efter!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang