golf III motorbyte

vbroanders
4 juli 2006 · 6 Inlägg

hej. jag har en trött golf III 1,8i som har passerat 25tusen mil.så jag undrar om någon må veta om motorfästena passar till en 2,0 eller en golf II 1,8 gti.
jag har ringt till vw verkstäder men aldrig fått nått riktigt svar så de vore trevligt om någon här kunnde hjälpa till.

Senast redigerat av vbroanders (4 juli 2006)

AUDI_NÖRD
4 juli 2006 · 207 Inlägg

kanske skulle vara lite roligt att lägga i en vr6 motor sök i annonstorget här på garaget.
i såfall

QUATTRO = De ä bar å åk
k0tt3n
28 juli 2006 · 21 Inlägg

Jag har också undrat. Är det värt att försöka sätta in en vr6 motor i en vanlig Golf 3:a 1,8?

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P
MeloveGolf Vw trimmare
28 juli 2006 · 2 995 Inlägg

om jag inte minns helt galet är vr6:an baserad på en golf 3 undantag framvagn mm så den kan rent av gå att få laglig utan för många modifikationer.

Edit: Har ni ingen erfarenhet av motorbyte blir det en rolig upplevelse om ni byter till vr6.....som sagt lite jobb att få den laglig motorfästena lär byggas om för den delen oxå.

Senast redigerat av MeloveGolf (28 juli 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
dusty Living in the fastlane
28 juli 2006 · 2 616 Inlägg

usch vr6an kan nog va lite krånglig att byta till tongue

k0tt3n
29 juli 2006 · 21 Inlägg

Har målat hela min insida på bilen från Beige till svart/röd så jag tänkte i framtiden då man kanske vill ha en vr6 motor så man slipper köpa en helt ny bil alltså. Alltid kul att spekulera och kolla om det GÅR att göra så..

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P
Boije Audi S2, 11,07@402
29 juli 2006 · 102 Inlägg

Lättare att sälja och köpa en vr6 direkt , framförallt billigare. bla. bromsar är större. Har för mig det är en annan framvagn..

Kolla på www.gtiklubben.nu och sök i forumet så finns det massor av svar.

- "Fixade det som var trasigt men..." -
k0tt3n
31 juli 2006 · 21 Inlägg

Men kruxet är ju också att de flesta vr6:orna är utslitna. Finns inte alltför många Agda 90's som glider med vr6:or tongue

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
31 juli 2006 · 1 660 Inlägg

Att konvertera till vr6 motorn kräver modifiering av kabelstammen dessutom..

Youngblood Billackerare
31 juli 2006 · 737 Inlägg

k0tt3n skrev:
Men kruxet är ju också att de flesta vr6:orna är utslitna. Finns inte alltför många Agda 90's som glider med vr6:or tongue

Delvis sant, precis som min var. Därför RENOVERAR man dem.. wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang