Sliptips på slutsteg med trånga utrymmen?

Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 juli 2009 · 1 940 Inlägg

Har ett slutsteg jag ska lackera men problemet ligger i utrymmet som ska slipas för att färgen ska fästa bättre. Materialet är aluminium.

http://img43.imageshack.us/img43/533/img1498e.jpg

Har ni några tips på hur jag ska gå till väga? Kanske änväda något slags slipull av något slag för att komma in i springor etc?

Senast redigerat av Sherlia (16 juli 2009)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Phaetoon
16 juli 2009 · 8 156 Inlägg

Stålull kanske fungerar?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
triplesixer
16 juli 2009 · 325 Inlägg
E-30
17 juli 2009 · 1 050 Inlägg

Jag skulle ej rekommendera dig att lacka kylflänsarna på steget, den nya lacken kan ev, hämna/isolera stegets värmeutsläpp. Detta kan sedan resultera i att stegets förstörs p.g.a överhettning.

Tror aldrig att jag tidigare sett lackerade slutsteg? de flesta är nog endast eloxerade. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
17 juli 2009 · 1 313 Inlägg

E-30 skrev:
Jag skulle ej rekommendera dig att lacka kylflänsarna på steget, den nya lacken kan ev, hämna/isolera stegets värmeutsläpp. Detta kan sedan resultera i att stegets förstörs p.g.a överhettning.

Tror aldrig att jag tidigare sett lackerade slutsteg? de flesta är nog endast eloxerade. big_smile

jag har lackat ett jbl-steg, kört med det så i 4 år , så de är nog ingenfara...

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
E-30
17 juli 2009 · 1 050 Inlägg

Moser skrev:

E-30 skrev:
Jag skulle ej rekommendera dig att lacka kylflänsarna på steget, den nya lacken kan ev, hämna/isolera stegets värmeutsläpp. Detta kan sedan resultera i att stegets förstörs p.g.a överhettning.

Tror aldrig att jag tidigare sett lackerade slutsteg? de flesta är nog endast eloxerade. big_smile

jag har lackat ett jbl-steg, kört med det så i 4 år , så de är nog ingenfara...

Beror nog lite på hur pass hårt steget belastas. big_smile Ett basteg som lastas ned till t.ex 1 Ohm med två krävande 12" basar är nog ej att rekommendera för lackering. big_smile Sedan finns det ju förmodligen en anledning till varför de allra flesta slutsteg levereras eloxerade från fabrik. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
stellan_dahl svetsare
17 juli 2009 · 329 Inlägg

inne i dom springorna är de inget som kan skada lacken endå så du behöver nog inte slipa för att de ska fästa..

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
17 juli 2009 · 1 940 Inlägg

Att lackera slutsteget kommer inte orsaka några problem. Visst det stänger inne värmen lite mera MEN jag spelar aldrig med steget så mycket så det kommer gå sönder på grund av värmen.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang