Gas högtalare

koolt_
8 augusti 2006 · 30 Inlägg

jag undrar om deras högtalare är bra? eller om de bara är skit..ja hade tänkt mejj 2 bashögtalare och 4 vanliga högtalare. av märket gas..behöver ja 1 eller 2 slutsteg till det? och behöver ja köpa ett till batteri då? är inte så kunnig nämligen..
MVH

Soundlover
8 augusti 2006 · 23 Inlägg

Trodde inte de var bra saker för ett tag sen, men min kusin köpte 2 st 10" av ALPHA serien, samt steg, låter kanon! han har bara ett steg till sina 2 basar låter bra. du behöver inge batteri skulle ja tro, lycka till

Izual
8 augusti 2006 · 4 571 Inlägg

Vissa högtalare och basar i GAS sortiment är riktigt prisvärda, slutstegen kan jag inte uttala mig om.

Kenny-83 Företagare & YouTuber
8 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Många anser att gas är ungefär lika bra som mds prylar med andra ord så KAN de vara helt fin fina saker men å andra sidan KAN man bli väldigt besviken. Men om jag ska vara ärlig ser forumet ut att luta lite åt gas hållet när det kommer till prisvärdighet och kvalitet.

Ang slutsteg, om det inte är nå värsting system så ska det räcka med ett slutsteg enbart åt basarna, men å andra sidan kan du köpa ett steg med många kanaler och plugga in alla högtalare. Finns många alternativ fast jag skulel rekomendera 1 slutsteg till basarna enbart.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
hansson_1985
8 augusti 2006 · 106 Inlägg

tjena..
jag kör med gas silver och är nöjd.. helt okej för de priset. köpte även till ett steg till dom. kör med 5,25" fram och 6,5" bak på ett gas 4-kanalssteg och så har ja 2 gas alfa 12" som går på ett bryggat 4-kanalssteg. rekomenderar dig att köra alla högtalare på steg för man får ut ett mycket renare ljud och kan spela mycket högre. de brukar ofta låta illa när man spelar bara på CD och de är för att den inte årkar driva riktigt..
MVH Hansson

koolt_
8 augusti 2006 · 30 Inlägg

Sherlia skrev:
Många anser att gas är ungefär lika bra som mds prylar med andra ord så KAN de vara helt fin fina saker men å andra sidan KAN man bli väldigt besviken. Men om jag ska vara ärlig ser forumet ut att luta lite åt gas hållet när det kommer till prisvärdighet och kvalitet.

Ang slutsteg, om det inte är nå värsting system så ska det räcka med ett slutsteg enbart åt basarna, men å andra sidan kan du köpa ett steg med många kanaler och plugga in alla högtalare. Finns många alternativ fast jag skulel rekomendera 1 slutsteg till basarna enbart.

ok men det är det att jag inte har så mycket pengar..å det blir la inga värsting grejjer ändå..
så de får räcka med ett steg..tongue..så kan man lägga mer pengar på utvändigt:)

koolt_
8 augusti 2006 · 30 Inlägg

hansson_1985 skrev:
tjena..
jag kör med gas silver och är nöjd.. helt okej för de priset. köpte även till ett steg till dom. kör med 5,25" fram och 6,5" bak på ett gas 4-kanalssteg och så har ja 2 gas alfa 12" som går på ett bryggat 4-kanalssteg. rekomenderar dig att köra alla högtalare på steg för man får ut ett mycket renare ljud och kan spela mycket högre. de brukar ofta låta illa när man spelar bara på CD och de är för att den inte årkar driva riktigt..
MVH Hansson

ok..du kanske vet mkt hur man ska koppla det och sånt också? bra ställen man kan lägga sladdarna på? så de blir snyggt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang