väldigt trött golf gti 8v?

homer__simpson
14 augusti 2006 · 2 Inlägg

Har problem med min golf, den är väldigt trött, de är en 116 hk men går som om de va 50 hk, motorn svarar direkt när ja står still och gasar men när man ska köra iväg är den otroligt trött, fick tips om att de kunde va kamremmen som hade hoppat ett hack men tänkte ändå höra om de är någon som varit med om något liknande? är väldigt tacksam för svar, 
ps, får pisk av en volvo 740gl.. inte bra, bara pinsamt.......

MeloveGolf Vw trimmare
14 augusti 2006 · 2 995 Inlägg

homer__simpson skrev:
Har problem med min golf, den är väldigt trött, de är en 116 hk men går som om de va 50 hk, motorn svarar direkt när ja står still och gasar men när man ska köra iväg är den otroligt trött, fick tips om att de kunde va kamremmen som hade hoppat ett hack men tänkte ändå höra om de är någon som varit med om något liknande? är väldigt tacksam för svar, 
ps, får pisk av en volvo 740gl.. inte bra, bara pinsamt.......

´
Finns mkt som kan ställa till det kammremmen kan det vara men då går den verkligen illa om den är fel.....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Hagge_
15 augusti 2006 · 5 Inlägg

ajdå =/ ne jag har en Golf gti 8v jag med .. och jag piska en volvo 850 glt i alla fall ;P
tycker du borde byta tändelar och luft filter och såna saker .. och kolla kamremen

lycka till

homer__simpson
15 augusti 2006 · 2 Inlägg

okej.. tack för tipset..

Phaetoon
15 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

En vän till mig hade problemet att ju mer han gasade, desto sämre gick Golfen.
(Med plattan i botten så minskade farten...)
Han bytte kopplingen plus lite till och bilen gick som den skulle igen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FugitivE BMW Power
15 augusti 2006 · 2 362 Inlägg

Kolla tändningen, min jäkel gick värre än en Manhattan tongue fick tillochmed spö när vi acc. på motorvägen bredvid varandra smile och det är riktigt illa, tändningen stod helt galet fel. Vart fina eldklot från japsdämparen dock wink

BMW, bogsering med wire :/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang