Bmw 535 motor i bmw e30. Kan jag använda e30:ins kabelhärva?

Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
5 september 2009 · 164 Inlägg

Tja på er alla!

Det är så här att min 535:a (turboprojekt) har brunnit innanför instrumentpanelen så nu har jag plockat ur motorn och ska väl plocka i den i en annan bil...

Tanken har varit att köpa en bmw 320 E30 (för att det är 6-.a i dem) och stoppa i motorn i den.

Det jag undrar är om jag måste riva urhela kabelhärvan från 535:an för att den ska med motorn eller om jag kan använda mig at e30:ins kablage?

Framöver kommer jag ju använda mig av ett eftermarknadssprut.

Men vad tyvker ni? kan jag låta kabelhärvan i 535.an sitta kvar eller ska jag plocka ur den? behöver jag den med motorn?

MVH Per

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
5 september 2009 · 3 585 Inlägg

Skaq du ha eft3ermarknads sprut så behöver du ju inte gammla kabelhärvan. Annars skulle jag behållt motorns kabelhärva. Gissar på att de inte alls är samma avstånd till olika givare osv.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
5 september 2009 · 164 Inlägg

Men utöver avstånden till diverse givare så ska det fungera menar du??

MVH Per

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
evo_krolle BMR
5 september 2009 · 1 513 Inlägg

de funkar me den gammla möjligt att du får länga någon kabel men du delar ju motor härvan i den runda kontakten å tar den med motorn..

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
6 september 2009 · 3 585 Inlägg

Blacksmoke skrev:
Men utöver avstånden till diverse givare så ska det fungera menar du??

MVH Per

Nej det vet jag ingenting om. Men varför inte köra med 535härvan? mycket smidigare isfl ju. Kan ju inte kosta något extra gämfört med jobbet som blir annars

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
6 september 2009 · 164 Inlägg

evo_krolle.  Den runda kontakten tror jag inte att jag har... det går in en kabelhärva rakt in i säkringsboxen...

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
Tomas_H
6 september 2009 · 486 Inlägg

Fråga killen som har denna bilen: http://www.garaget.org/?car=127180

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
evo_krolle BMR
6 september 2009 · 1 513 Inlägg

Blacksmoke skrev:
evo_krolle.  Den runda kontakten tror jag inte att jag har... det går in en kabelhärva rakt in i säkringsboxen...

okej ja de kanske finns utan den annars sitter den framför föraren i bak kant av motorummet..

paran0id
7 september 2009 · 86 Inlägg

Det är inte ens samma motor i en e30 320 (m20b20-motor) som i en e34 535 (m30b35-motor) så kan garantera dig att kabelhärvan inte kommer passa. Har hållt på med båda kabelhärvorna så kan med säkerhet säga att det blir enklast för dig att flytta över härvan som tillhör motorn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang