Problem med Jeep projekt!

Allinside
3 september 2009 · 13 Inlägg

Tjabba.. Har köpt en jeep idag ( objekt ) Saken är den att jag saknar registreringsbevis på chassit! D.v.s att bilen är inte registrerad med den kaross som sitter på. Har massa gamla papper på den men med annat chassi där fordonet hade REG nr EMA 596, detta REG nr finns inte längre enligt vägverkets data bas ( 72503 ).
Så jag har köpt en kaross och ingen komplett bil om man ska säga det så.
Bilen har varit registrerad för många år sedan men har "trillat" ur systemet.
Som sagt, jag har köpt bilen idag och har inte kunnat kolla så mycket ang detta än men tänkte se om någon här vet lite om det jag undrar.
Kan jag registrera in detta chassit? Vill ha bilen reggad på väg med den kaross jag har nu? Sorry om jag har skrivit otydligt, men fråga gärna om det är något ni undrar tacksam för snabba svar då jag är ganska spänd just för stunden

Velox
4 september 2009 · 73 Inlägg

Har du frågat bilprovningen eller transportstyrelsen vad de säger? Jag skulle nog börja där.

Allinside
4 september 2009 · 13 Inlägg

Velox skrev:
Har du frågat bilprovningen eller transportstyrelsen vad de säger? Jag skulle nog börja där.

Ska göra det imorgon bitti.. Men fruktansvärt spänd just nu och lite problem med att sova tills jag vet lite mer om detta är möjligt och om det kommer kosta en förmögenhet

Hool
5 september 2009 · 1 067 Inlägg

Du får göra en ursprungskontroll via bilprovningen tror jag det var..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Phaetoon
5 september 2009 · 8 156 Inlägg
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
mangecal
7 september 2009 · 1 Inlägg

Första steget är en Ursprungskontroll hos Transportstyrelsen (500 kr) och där måste ursprungsdokument bifogas och även köpekvitto eller motsvarande. Finns inga gamla reg.bevis kvar i din ägo så kan du testa med fordonsarkivet i Ramsele www.fordonsarkiv.ra.se i annat fall är sista utvägen att få ett ursprungsdokument från MHRF, men det går bara om fordonet är i originalskick eller restaurerad till originalskick ev. med vissa smärre "tidstypiska modifieringar" som kan godkännas. Är den ordentligt ombyggd kanske den den kan gå som amatörbyggt fordon hos SFRO? Ett tips innan något av ovanstående är att ringa Bilprovningen 0771-600 800 eller mejla kundtjanst@bilprovningen.se och kolla upp de besiktningstekniska kraven som ställs vid registreringsbesiktning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang