NEJ till Xenon konvertering!

Cambrant
9 september 2009 ·

Spelis skrev:
Marcusen; Man får inte tona framrutorna heller.

Ojoj med lindgrens inlägg och nu detta. Vafan är TS för jubelid**t igentligen. Tonade framrutor är värre att möta i trafik än bländning imo. Ingen ögonkontakt med föraren vid svängar hit och dit sad

discokapten Kapten på disco!
9 september 2009 · 1 729 Inlägg

Lika illa med nötter som inte kan ställa sitt vanliga halvljus, känns som om det inte spelar någon roll vad som bländar, det är fortfarande jobbigt att bli bländad.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Marcusen
9 september 2009 · 76 Inlägg

Du har trimmat din bil marcusen.. För det första är det olagligt och rent av livsfarligt när du är ute och kör för din bil är inte byggd för att klara den ökade effekten. Och speciellt när du inte enns har uppgraderat bromsarna. tänk om ett litet barn kommer ut när du har gasat. hade bilen vart orginal så hade bilen inte gått lika fort. men nu går den fort å du har inet enns uppgraderat bromsarna.. då kör du på dethära stackars barnet.

och hur får DU som själv är besiktningsman igenom din egna bil som är trimmad??  Det betyder att du ALDRIG skulle kunna underkänna en trimmad bil för du är ju knappast bättre själv

!  Sant som det e sagt!

Bilen var  trimmad och går man in  tex  saabs  pärmar  över ökad effekt  FÅR man   Omregga bilen MED  ökad  effekt  och  obytta bromsar  OM man tex   uppfyller ANDRA krav!
PÅ en ICKE  TYP  Godkännd  bil!

NR 2 Bilen ägdes  inte av mej SAMtidigt  som jag var besiktningsman då jag sålde bilen eftersom jag fick en annan syn  på verkligheten!
SOm  her moralkärring sa........  Bygger på att man  kör extremt  fort också.......  vilket jag aldrig gjorde!
Tonade framruter...... JA  innan jag insåg  vilka  fruktansvärda  konsekvenser  det kan få, MEN jag kan tycka  det är  snyggt ändå!

3  Den man en gång i livet HAFT, byggt eller VART....   kan ändras med tiden  när man  blir äldre och ser baksidan!
Antar de  stackars personerna här som  hoppar på mej INTE  klarar av att räkna  ut en sådan enkel  grej!


FRÅN besiktningsmannen!
Lyssna och  LÄR!

Life is like a turbo
Marcusen
9 september 2009 · 76 Inlägg

*funderar*   Det e nog  4 årsedan MINST  jag sålde  min  745.a  tackar som  frågar! 
En  gång  alkolist......  inte ALLTID alkolist!
Jag  VI sålde den när vi  fick barn då  jag aldrig skulle våga sätta ett barn i den  bilen!

Life is like a turbo
Marcusen
9 september 2009 · 76 Inlägg

Offtopic: Jag kan inte rå för det men du irriterar mig verkligen, på ett obeskrivligt vis. Kanske är det den hopplösa meningsuppbyggnadsförmågan, kanske är det något annat... Jag tycker iallafall att stavfel och gemener blandat sporadiskt med versaler ser illa och outbildat ut. I mina ögon kan du framlägga vilken åsikt du vill, så länge du skriver på sättet du gör kommer jag alltid hysa skepsis mot dig.
.......
Moget  sagt!  *jublar*

Life is like a turbo
Volvo_Mannen Volvoskadad
9 september 2009 · 6 017 Inlägg

Marcusen skrev:
*funderar*   Det e nog  4 årsedan MINST  jag sålde  min  745.a  tackar som  frågar! 
En  gång  alkolist......  inte ALLTID alkolist!
Jag  VI sålde den när vi  fick barn då  jag aldrig skulle våga sätta ett barn i den  bilen!

Öhh, varför har du kvar den på garaget om du sålde den för 4 år sedan?



Men lite ON topic:

Jag hatar xenon i alla dess former. Tycker det bländar rätt bra på bilar med xenon originalmonterat med.

Jonas
Cambrant
9 september 2009 ·

Marcusen skrev:
Tonade framruter...... JA  innan jag insåg  vilka  fruktansvärda  konsekvenser  det kan få, MEN jag kan tycka  det är  snyggt ändå!

Hahaha det hjälpte dig mycket i din vädjan angående NEJ till xenonkonvertering.

titum
9 september 2009 · 164 Inlägg

Vad jag har hört får inte besiktningstekniker/besiktningsingenjörer på bilprovningen utge sig för att vara detta på internet/forum.....

Det kan man få sparken för.......

Skoda fabia (2005)
Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 september 2009 · 8 744 Inlägg

Lagligt eller inte, så länge som den som gör det vet hur man ställer in lyset så kan jag tycka det är okej att konvertera. Att möta nån med felinställda lysen är väldigt irriterade, och om det sen är med xenon så blir det riktigt jobbigt (tycker jag)! En bild med xenon från fabrik har som bekant automatisk nivåreglering, då man brukar se rätt tydligt om en bil är konverterad och den som gjort det inte har koll på vad han gör. Idioten kanske blir varse om sitt misstag när han får mitt hellyse i nyllet....

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
kolvas
9 september 2009 · 4 001 Inlägg

Denna tråden får mig att fundera lite.
1. kunde inte TS skrivit i sin blogg istället?
2. Har TS precis blivit besiktningsman och tror sig därför veta/kunna allt och ska nu visa alla andra hur duktig han är?
3. TS kanske har åkt på en släng pms?

4. varför är inte tråden låst?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
volvoentusiasten
9 september 2009 · 4 005 Inlägg

Snacka om att kasta sten i glashus...!

Det finns värre problem i trafiken, t ex de som kör vårdslöst eller kör med helljus vid mötande trafik.

Kanske hade denna diskussion passat bättre i en blogg?

itouch
9 september 2009 · 1 488 Inlägg

Blogga om dina upplevelser i trafiken istället, finns redan massor av xenonkonverterings trådar.

Mvh
Moderator

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang