Renovera en Sony Subwoofer!

Germax
14 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Har en bas där spolen har släppt lite på så de skallrar när man spelar.. vet att man kan laga högtalare men inte mer än så.. Vilka gör sånt och i runda slängar hur mkt kostar det? 300, 500, 1000?

bumpe Lastbilsmekaniker
14 augusti 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, är mycket tveksam till att man kan få tag på lösa delar till sony överhuvudtaget...

Phaetoon
14 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

Varför inte skaffa ett "liknande" element av ett annat märke?
(Med liknande menar jag ett element som passar i lådan.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
14 augusti 2006 · 1 852 Inlägg

det är defenitivt inte lönsamt att laga, detta kan du inte göra själv heller utan måste lämnas in. detta var något man gjorde förr i tiden då elementen var dyrare/finare, men idag är många element så prisvärda att det helt enkelt inte lönar sig!

om man skulle laga ett element är det ofta konan som är slut, d.v.s. membranet med tillhörande gummilist(den listen mellan membranet och stål/plåtfästet runt om hela högtalaren). har aldrig hört att man byter spole osv..

MVH Andreas (hoppas du blev lite klokare)

man lever bara en gång så lev väl!
volvo240mannen
16 augusti 2006 · 12 Inlägg

Min kompisr på Team SoundIt lagar högtalare för 200 kr st. plus att han drar av momsen på grejerna man köper!!! smile

Sharky
17 augusti 2006 · 10 287 Inlägg

Då handlar det knappast om att laga såsom i att byta konsats. För om spolen är brunnen så måste man kona om den.

/Göran

volvo240mannen skrev:
Min kompisr på Team SoundIt lagar högtalare för 200 kr st. plus att han drar av momsen på grejerna man köper!!! smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Germax
17 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Ok, jag förstår att de inte är lönt.. men jag vet inte riktigt vad som är felet, är inte så high på de här med ljud igentligen.. men det låter som om man höll en penna mot membranet när man basar, det låter inte rätt iaf.. och en bättre insatt vän sa att de är spolen som gått..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang