850 GLT ryker svart

Celica89
1 maj 2009 · 183 Inlägg

Tjena.
Köpte en 850 Glt -93 härromdagen.
Inte helt ovetande gällande dem problem jag kommer nämna här men frågar helst 2 gånger innan  jag gör nåtsmile
Det största problemet är att bilen ryker svart om fasen när man gasar, antar att det bara är tändstiften och oljan om behövs bytas men svart rök från en bensinare känns ju inte kul dock.

Ett annat fel är att den skrapar i lådan rätt gott på de flesta växlar förutom femman, detta borde ju vara synkningarna men är extrem pank och är trött på växellåds problem efter ett tidigare haveri på en automat låda i min T5:a. Så tänkte bara höra om det hjälper att byta byta olja i lådan? Det brukar ju dölja rassel och oljud bättre än innan men hur länge funkar det?

Förövrigt är bilen pisslö den är trimmad utöver sina 170 till närmre 200 och det känns ju verkligen inte, en c20ne motor på 115 hk piskar mig nästan. Kan verkligen en bil bli så slut?

Tackar ödmjukast för svar.
mvh

_Wallis_
1 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Klart en bil kan bli så slut.
Spelar ingen roll vad det är för bil, Kör man
som en idiot och inte servar bilen så är det
ju givet att grejerna inte håller.

Gör dig av med bilen snarast om du inte har
god ekonomi, En 850 är så billig idag ändå
så det är bättre att du köper en som inte är
ungdomsägd.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.
Celica89
1 maj 2009 · 183 Inlägg

Jo jag har inte direkt fått några direkt bra vibbar från volvo, det mesta verkar krabba på dem.
Men bilen är för övrigt frisk och har fullstämplad servicebok och kvitton på diverse renoveringar så den borde inte var så slö *ler*. Bilen har gått 23.000

_Wallis_
1 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Spelar ingen roll om det är en volvo eller en ferarri.
Inte heller om den har gått 5mil eller 65.000mil.

Misshandlar man något så kommer det att pajja like it or not..
Sälj bilen innan något mer pajjar om du inte har pengar.
Som jag sa tidigare så är 850 så billiga idag så ist för att lägga
ner en massa pengar på en slutkörd maskin och drivlina så är
det bättre att du köper en som e frisk från början.

//Wallis

Senast redigerat av _Wallis_ (1 maj 2009)

Kan du andas kan du dö.
perzy Snål gnällspik
1 maj 2009 · 402 Inlägg

Ofta är fördelarlock + rotor helslut -volvo byter dem nämligen inte.
Trimmad sugmotor alltså- hurdå?
Det finns ett ställe i motorrummet där du kan utläsa felkoder- kan ge svar. Svart rök brukar ju betyda för mycket bensin i blandningen.

Skrapar på alla växlar -manuella lådorna är väldigt bra, så endera har växellänkaget fått sig en knäck eller så är det problem med kopplingen. HYdraulisk koppling.. Jag har för mig att koppl.cyl. sitter utanför lådan på 93? Kan ha fel .

Volvo S80 2,9.
Celica89
1 maj 2009 · 183 Inlägg

Okej tack då vet man lite!
enligt tidigare ägaren skall det vara trimmchip, R spridare, sportavgassystem och lite annat pul
Mvh

Pinnenpabacken
1 maj 2009 · 402 Inlägg

Celica89 skrev:
Okej tack då vet man lite!
enligt tidigare ägaren skall det vara trimmchip, R spridare, sportavgassystem och lite annat pul
Mvh

Har du r-spridare, och inte bytt lmm till större är de nog inte konstigt om
den ryker svart. Den bör gå riktigt fett, vilka spridare är det? 850r ell s60r?
Vita ell gröna?mvh.hmm

Celica89
2 maj 2009 · 183 Inlägg

Jag har inte "hunnit" kolla upp från vilken modell dem kommer ifrån.
Förresten så börjar problemen lösa sig, bilen är tjejkörd sen 1000 mil och innan dessa tusen mil har den använts av nån socialtjänst fram tills 1999 och därefter sålt till en gubbe som haft den i ett garage.
Blev så jäkla glad när jag läste detta, bytt tändstift och olja och wow en helt ny bil, fat den ryker fortfarande lite svart så ska kolla upp spridarna annars äre väl ventiltätningarna som spökar.
Tack för hjälpen!

micke990
29 juni 2009 · 17 Inlägg

Dom problemen du verkar ha, så tycker jag att du kan skriva i dessa problem i din annons på blocket.  Dessa 12000 du vill ha för bilen är inte värt. Eftersom det verkar ryka ur din motor samt att du har problem med lådan.

Eller du kanske vill lura folk? Du har skrivit att den funkar fint och att backluckan börjar bli lite sliten.

Celica89
16 september 2009 · 183 Inlägg

micke990 skrev:
Dom problemen du verkar ha, så tycker jag att du kan skriva i dessa problem i din annons på blocket.  Dessa 12000 du vill ha för bilen är inte värt. Eftersom det verkar ryka ur din motor samt att du har problem med lådan.

Eller du kanske vill lura folk? Du har skrivit att den funkar fint och att backluckan börjar bli lite sliten.

Du kan ju börja med att kolla upp när jag skapade tråden?
Dessutom stod det i annonsen att det nyligen var en motorrenovering på den!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang