Rolla en 855:a?

båge montör och hobby mekaniker
16 september 2009 · 2 672 Inlägg

lacka med spruta är en vanesak! jag börjar få koll på det nu, men måste köpa en toppmatad spruta så min kompressor är LITE för liten, går att lacka nu, men är på gränsen! köp lite färg och en spruta och något att lacka lite på så får du öva bara! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Magglot
16 september 2009 · 197 Inlägg

båge skrev:
lacka med spruta är en vanesak! jag börjar få koll på det nu, men måste köpa en toppmatad spruta så min kompressor är LITE för liten, går att lacka nu, men är på gränsen! köp lite färg och en spruta och något att lacka lite på så får du öva bara! smile

Tack big_smile

te_wik Forummoderator
16 september 2009 · 12 813 Inlägg

BioElite skrev:

båge skrev:
lacka med spruta är en vanesak! jag börjar få koll på det nu, men måste köpa en toppmatad spruta så min kompressor är LITE för liten, går att lacka nu, men är på gränsen! köp lite färg och en spruta och något att lacka lite på så får du öva bara! smile

Tack big_smile

Precis, köp en 740 huv från skroten som du gör lös på å övar. smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Magglot
16 september 2009 · 197 Inlägg

te_wik skrev:

BioElite skrev:

båge skrev:
lacka med spruta är en vanesak! jag börjar få koll på det nu, men måste köpa en toppmatad spruta så min kompressor är LITE för liten, går att lacka nu, men är på gränsen! köp lite färg och en spruta och något att lacka lite på så får du öva bara! smile

Tack big_smile

Precis, köp en 740 huv från skroten som du gör lös på å övar. smile



Mvh Tommy

Vad kan en sådan kosta? tongue

kiiiimpa
16 september 2009 · 287 Inlägg

har rollat 3 st bilar, sedan så bestämde jag mig för att testa sprutmåla, och kan säga att jag tänker aldrig mer rolla en bil. är så sjukt mycket jobbigare. visst du måste maskera bra mycket mer och nogrannare men sen när du väl ska lägga på färgen så kommer de gå grymt mycket fortare, och ser bättre ut också! jag andvände en liten garage kompressor och en färgspruta ifrån biltema som inte är övermatad och det funkade kalas smile Sen de där med att få till rinnigar är ganska lätt att undvika, tunna, jämna och många lager så blire inte annat än kalas smile så mitt tips är att skippa rollern och ta fram kompressorn smile

lycka till! mvh kim

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
Magglot
16 september 2009 · 197 Inlägg

kiiiimpa skrev:
har rollat 3 st bilar, sedan så bestämde jag mig för att testa sprutmåla, och kan säga att jag tänker aldrig mer rolla en bil. är så sjukt mycket jobbigare. visst du måste maskera bra mycket mer och nogrannare men sen när du väl ska lägga på färgen så kommer de gå grymt mycket fortare, och ser bättre ut också! jag andvände en liten garage kompressor och en färgspruta ifrån biltema som inte är övermatad och det funkade kalas smile Sen de där med att få till rinnigar är ganska lätt att undvika, tunna, jämna och många lager så blire inte annat än kalas smile så mitt tips är att skippa rollern och ta fram kompressorn smile

lycka till! mvh kim

Tack för tipset, dock undrar jag... kan jag stå ute och göra detta?? eller det kanske inte går? Har ingen tillgång till lackbox elleer garage eller behöver jag skaffa mig tillgåbng till det?

kiiiimpa
16 september 2009 · 287 Inlägg

klart de går att lacka ute men räkna med småkryp och lite skit i lacken wink jag skulle nog ha lånat ett garage om ja vore dig. blir bäst så smile

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
Magglot
16 september 2009 · 197 Inlägg

kiiiimpa skrev:
klart de går att lacka ute men räkna med småkryp och lite skit i lacken wink jag skulle nog ha lånat ett garage om ja vore dig. blir bäst så smile

Har ett garage hemma... skulle kanske gå att lacka ute sen köra in den direkt?... annars får jag va i mitt garage och öva sen åka iväg när jag ska göra hel bilen då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang