Köpråd , ny bil ska inhandlas !

camaro67 Meister
23 oktober 2009 · 6 763 Inlägg

Bjork skrev:

Hedning skrev:

Snitch skrev:
Köp en s60 t5, ös på med ett ferritta avgas. Sen har du en skön bil och ballaste ljudet i stan!

någonsin i ditt liv hört en v8?

Nånsin hört en 4-rotors wankel? tongue Där är det ljudporr på hög nivå tongue

Hehe volvon har ju ingen chans i den här matchen.. Svårt att välja mellan en 4-skivig wankel och en nascar-v8.. Hörde båda på gatebil och kan säga att båda är galna

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
9Femma
23 oktober 2009 · 342 Inlägg

För de pengarna och med de kriterierna hade jag nog kikat på en Audi S4 närmare årsmodell -00, plus/minus några år ...
Rätta mig om jag har fel, men de benämns väl som B5-generationen väl?

Fyrhjulsdrift, rejält bra med klipp i maskinen, trevliga långfärdsegenskaper och ser helt okej ut!
Inget illa om Impreza (riktigt trevlig bil), men om man även ska ta hänsyn till komfort under långturer så hade jag nog valt en fräsch S4 av denna generation före en Impreza.

Senast redigerat av 9Femma (23 oktober 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
halvorsen
23 oktober 2009 · 511 Inlägg

jag tipsar om imprezan,

pratar från egen erfarenhet nu samt min bil  med mina modifieringar,
Min impreza låter som satan pga 3 tum hela vägen samt rensad på inredning och ljudisolering,
noll komfort pga sportstolarna stenhårt, dock har jag nu hunnit med redan 4 lång vändor på 100 mil,
och detta med världens största nöja, och då har jag kört bmw,s lyx kryssare dessutom så jag vet vad komfort betyder tongue haha,
men kör känslan av en impreza går EJ att mäta mot komfort och sån skit tongue

PS,
Orginal imprezerna har betydligt mer komfort och ljudtystnad än vad min har så det är ju ett bra utgångsprojekt tongue

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
CarpeDiem German Engineering
23 oktober 2009 · 9 083 Inlägg

9Femma skrev:
För de pengarna och med de kriterierna hade jag nog kikat på en Audi S4 närmare årsmodell -00, plus/minus några år ...
Rätta mig om jag har fel, men de benämns väl som B5-generationen väl?

Fyrhjulsdrift, rejält bra med klipp i maskinen, trevliga långfärdsegenskaper och ser helt okej ut!
Inget illa om Impreza (riktigt trevlig bil), men om man även ska ta hänsyn till komfort under långturer så hade jag nog valt en fräsch S4 av denna generation före en Impreza.

Audi S4 är det inget fel på alls, håller med dig verkligen smile Karosskoden B5 är det så det stämmer bra det smile

Fyrhjulsdrift är bäst, mkt bättre än bakhjulsdrift wink

Hur som helst, till TS: Vill man ha kvalité, så är det tyska bilar som gäller wink

//CarpeDiem - VW/Audi-entusiast wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Bjork OEM <3
23 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

CarpeDiem skrev:

9Femma skrev:
För de pengarna och med de kriterierna hade jag nog kikat på en Audi S4 närmare årsmodell -00, plus/minus några år ...
Rätta mig om jag har fel, men de benämns väl som B5-generationen väl?

Fyrhjulsdrift, rejält bra med klipp i maskinen, trevliga långfärdsegenskaper och ser helt okej ut!
Inget illa om Impreza (riktigt trevlig bil), men om man även ska ta hänsyn till komfort under långturer så hade jag nog valt en fräsch S4 av denna generation före en Impreza.

Audi S4 är det inget fel på alls, håller med dig verkligen smile Karosskoden B5 är det så det stämmer bra det smile

Fyrhjulsdrift är bäst, mkt bättre än bakhjulsdrift wink

Hur som helst, till TS: Vill man ha kvalité, så är det tyska bilar som gäller wink

//CarpeDiem - VW/Audi-entusiast wink

Kvalité? Mjo gillar man galvsläpp och trasiga kopplingar rekommenderas Audi A4 B6..sjukt klen
koppling och galvsläpp, samma med A6 tyvärr (galv) hmm

Kvalité är ganska stort ord, men asiatiskt känns som kvalité idag, plast i all äro men dom funkar.

Men kvalitétskänslan känns mkt mer i en Audi, BMW, VW osv.

Senast redigerat av Bjork (23 oktober 2009)

OEM <3
Gronlund
24 oktober 2009 · 48 Inlägg

Tack för alla svar! köpte en Bmw 330 CI Bilder kommer inom kort! LÅS TRÅD

Bjork OEM <3
24 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

KobraXx skrev:
Tack för alla svar! köpte en Bmw 330 CI Bilder kommer inom kort! LÅS TRÅD

Grattis big_smile Fina bilar smile

OEM <3
Gronlund
24 oktober 2009 · 48 Inlägg

Tackar big_smile

Rquired Allmänt envis
24 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

KobraXx skrev:
Tack för alla svar! köpte en Bmw 330 CI Bilder kommer inom kort! LÅS TRÅD

Grattis, det är en underbar bil! Nyss hemkommen från att ha piskat en 330i själv så wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang