Tips på bensinsnål pendlar bil.

DirektorIsaksson
27 oktober 2009 · 191 Inlägg

Tjena! Jo nu e det så här funderar på en bensin snål pendlar bil typ en polo eller fiesta nått i den stieln iaf.Polon verkar rimlig(90 tals polo) men ändå lite dyr.prisklass ungefär 10 lappar eventuellt strax över.Det enda jag kan få upp i huvet är polo,micra,starlet.Men hur är egentligen hållbarheten i en sån här japps? Bilen ska gärna vara pålitlig.Kom gärna med tips.Kom inte med förslag som pegeuot eller citroen eller nått annat franskt för jag vill inte äga skit igen! Tack på förhand Mvh Rickard:)

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
HansN83 x40
27 oktober 2009 · 1 209 Inlägg

hejsan.. jag kör med nissan micra från 98 som har gått 22xxx mil och det går hur bra som helst och drar ca 0.5 per mil, så jag rekomenderar d.. skatt kostar d bara 900 om året... så det e ju inte mycket.. fast konfort e kass... men ska du ha som vinter bil så duger tycker jag..

m.v.h

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Rquired Allmänt envis
27 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Slänger in ett litet alternativ, 318i E30. Roligare till samma förbrukning, men tveksamt om du hittar en fin sådan för 10k. Fast det finns kanske en "tillräckligt" fin?

Annars är Volvo det ständiga alternativet, du hittar en fin nybes gammel-volvo för halva din budget. En annan klassisk pålitig bil är Toyota Corolla, eller varför inte Mitsubishi Colt eller Honda Civic?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
volvokrille12 Blyfot
27 oktober 2009 · 829 Inlägg

Sem har du ju golfen också

"bara en mor kan älska en sån son"
ts85
27 oktober 2009 · 729 Inlägg

Om inte diesel är uteslutet rekommenderar jag en Golf mk2 GTD! wink Hyffsat pigg och du kör långt över 100 mil på en tank (landsväg)!

Hedning Fd Bannad
27 oktober 2009 · 657 Inlägg

Rquired skrev:
Slänger in ett litet alternativ, 318i E30. Roligare till samma förbrukning, men tveksamt om du hittar en fin sådan för 10k. Fast det finns kanske en "tillräckligt" fin?

Annars är Volvo det ständiga alternativet, du hittar en fin nybes gammel-volvo för halva din budget. En annan klassisk pålitig bil är Toyota Corolla, eller varför inte Mitsubishi Colt eller Honda Civic?

0.5 blandad körning? det klarar inte ens atosen på gården av!

Märkesbög
DirektorIsaksson
28 oktober 2009 · 191 Inlägg

Okej tackar för alla tips även tacksam för fler:D Micran verkar lite små intressant en arbetskamrat hade en 89 som han åkte sjukt billigt med:)E30 är en schysst bil men då är sexa ett krav och då är den för dyr att köpa,äga o köra med isf:) Får tänka vidare:D

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Rquired Allmänt envis
28 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Hedning skrev:

Rquired skrev:
Slänger in ett litet alternativ, 318i E30. Roligare till samma förbrukning, men tveksamt om du hittar en fin sådan för 10k. Fast det finns kanske en "tillräckligt" fin?

Annars är Volvo det ständiga alternativet, du hittar en fin nybes gammel-volvo för halva din budget. En annan klassisk pålitig bil är Toyota Corolla, eller varför inte Mitsubishi Colt eller Honda Civic?

0.5 blandad körning? det klarar inte ens atosen på gården av!

0.5 blandad, vart hittar du den siffrar någonstans?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang