Bmw eller Volvo som förstabil?

Thewolfman
26 oktober 2009 · 27 Inlägg

Rquired skrev:
Skall man vara riktigt cynisk är statistik lögn, eftersom den aldrig kan bli 100% riktig. Men förstår du inte min beskrivning ovan vet jag inte hur jag kan förklara det på ett tydligare vis. Du är fri att tycka vad du vill om Bmw som förstabil, jag har redan klargjort tydligt att jag inte håller med...

Nää men nu kom du ju fram till att de va en lögn wink Finns de nån fakta som är 100% nån gång big_smile  Och du står för bmw. Och som jag säger så är de en fri vilja och även för killen som handlar bil. Han får köpa vad han vill för mej.. smile Bara han fundrar genom viktiga frågor som hur erfaren han känner sej. m.m

Toyota Soarer "Wolfman" (1991)
Rquired Allmänt envis
26 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Thewolfman skrev:

Rquired skrev:
Skall man vara riktigt cynisk är statistik lögn, eftersom den aldrig kan bli 100% riktig. Men förstår du inte min beskrivning ovan vet jag inte hur jag kan förklara det på ett tydligare vis. Du är fri att tycka vad du vill om Bmw som förstabil, jag har redan klargjort tydligt att jag inte håller med...

Nää men nu kom du ju fram till att de va en lögn wink Finns de nån fakta som är 100% nån gång big_smile  Och du står för bmw. Och som jag säger så är de en fri vilja och även för killen som handlar bil. Han får köpa vad han vill för mej.. smile Bara han fundrar genom viktiga frågor som hur erfaren han känner sej. m.m

Jag har inte kommit fram till nånting, jag har hela vägen hävdat att statistik är en variant av en sanning. Vad jag däremot skrev var att skall man vara riktigt löjligt petig blir statistik aldrig 100% riktig, och därmed är det varken en sanning eller en lögn. Statistik pekar ut en trend, i det här fallet att det ligger fler Bmw än Volvo i diket. En trend som enkelt förklaras genom att Bmw körs av fler personer som finner ett nöje i att köra och därmed oftare pressar till gränserna.

Jag står inte heller för Bmw, det råkar bara vara ett märke som passar mig utmärkt och som jag har mycket bra erfarenhet utav och som jag därför gärna rekommenderar vidare.

Men som jag redan klargjort ser jag ingen som helst logik i dina argument, det finns alltså ingen anledning att fortsätta diskutera för jag kommer aldrig tycka att en Bmw är en olämplig förstabil bara för att fem finnar kört ihjäl sig i dem.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thewolfman
27 oktober 2009 · 27 Inlägg

Rquired skrev:

Thewolfman skrev:

Rquired skrev:
Skall man vara riktigt cynisk är statistik lögn, eftersom den aldrig kan bli 100% riktig. Men förstår du inte min beskrivning ovan vet jag inte hur jag kan förklara det på ett tydligare vis. Du är fri att tycka vad du vill om Bmw som förstabil, jag har redan klargjort tydligt att jag inte håller med...

Nää men nu kom du ju fram till att de va en lögn wink Finns de nån fakta som är 100% nån gång big_smile  Och du står för bmw. Och som jag säger så är de en fri vilja och även för killen som handlar bil. Han får köpa vad han vill för mej.. smile Bara han fundrar genom viktiga frågor som hur erfaren han känner sej. m.m

Jag har inte kommit fram till nånting, jag har hela vägen hävdat att statistik är en variant av en sanning. Vad jag däremot skrev var att skall man vara riktigt löjligt petig blir statistik aldrig 100% riktig, och därmed är det varken en sanning eller en lögn. Statistik pekar ut en trend, i det här fallet att det ligger fler Bmw än Volvo i diket. En trend som enkelt förklaras genom att Bmw körs av fler personer som finner ett nöje i att köra och därmed oftare pressar till gränserna.

Jag står inte heller för Bmw, det råkar bara vara ett märke som passar mig utmärkt och som jag har mycket bra erfarenhet utav och som jag därför gärna rekommenderar vidare.

Men som jag redan klargjort ser jag ingen som helst logik i dina argument, det finns alltså ingen anledning att fortsätta diskutera för jag kommer aldrig tycka att en Bmw är en olämplig förstabil bara för att fem finnar kört ihjäl sig i dem.

Jasså så du menar då man kör volvo så kör man inte för att ha kul? Menar du då att volvo skulle vara en sämre bil att tänja på gränserna med?  En trend på att ligga i diket med bmw på flera år? Ja de verkar ju en mycket speciell trend..

Och som sagt jag rekomenderar inte bilen bara för att fem finländare har dött för om vi då går tillbaka till denna statistik så är mer dödsfall med bmw.. tack vare en lite som du säger trend till att ungdomar kör bmw med ingen erfarenhet av hur bilar hanterar sej... Och som sagt de är ju inte du som skall ha bilen och därför behöver inte du finna nån logik i det hela heller..

Toyota Soarer "Wolfman" (1991)
Malabar
28 oktober 2009 · 164 Inlägg

Thewolfman skrev:
Jasså så du menar då man kör volvo så kör man inte för att ha kul? Menar du då att volvo skulle vara en sämre bil att tänja på gränserna med?  En trend på att ligga i diket med bmw på flera år? Ja de verkar ju en mycket speciell trend..

Och som sagt jag rekomenderar inte bilen bara för att fem finländare har dött för om vi då går tillbaka till denna statistik så är mer dödsfall med bmw.. tack vare en lite som du säger trend till att ungdomar kör bmw med ingen erfarenhet av hur bilar hanterar sej... Och som sagt de är ju inte du som skall ha bilen och därför behöver inte du finna nån logik i det hela heller..

Låt oss först slå fast att all statistik är sann. Däremot behöver inte statistik visa HELA sanningen vilket är något helt annat.

TheWolfman visar prov på ett vårdslöst hanterande av statistik i sina inlägg. OM det vore så (vilket vi inte vet) att BMW statistiskt är inblandade i fler avåkningsolyckor än Volvo (proportionellt sett) så innebär det inte att varje BMW-förare löper större risk att åka av vägen eftersom varje olyckstillfälle är situationsstyrt och inte styrt av statistik. Dessutom är jag övertygad om att många (speciellt äldre) Volvobilar kasar av vägen runt om i skogarna där vi återfinner många Volvokepsar...smile

När det gäller TS fråga (BMW eller Volvo) så det viktigaste att bilen är i bra skick med en någotsånär tillförlitlig dokumentation.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
Navkapsel
28 oktober 2009 · 4 637 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Malabar skrev:

Thewolfman skrev:
Jasså så du menar då man kör volvo så kör man inte för att ha kul? Menar du då att volvo skulle vara en sämre bil att tänja på gränserna med?  En trend på att ligga i diket med bmw på flera år? Ja de verkar ju en mycket speciell trend..

Och som sagt jag rekomenderar inte bilen bara för att fem finländare har dött för om vi då går tillbaka till denna statistik så är mer dödsfall med bmw.. tack vare en lite som du säger trend till att ungdomar kör bmw med ingen erfarenhet av hur bilar hanterar sej... Och som sagt de är ju inte du som skall ha bilen och därför behöver inte du finna nån logik i det hela heller..

Låt oss först slå fast att all statistik är sann. Däremot behöver inte statistik visa HELA sanningen vilket är något helt annat.

TheWolfman visar prov på ett vårdslöst hanterande av statistik i sina inlägg. OM det vore så (vilket vi inte vet) att BMW statistiskt är inblandade i fler avåkningsolyckor än Volvo (proportionellt sett) så innebär det inte att varje BMW-förare löper större risk att åka av vägen eftersom varje olyckstillfälle är situationsstyrt och inte styrt av statistik. Dessutom är jag övertygad om att många (speciellt äldre) Volvobilar kasar av vägen runt om i skogarna där vi återfinner många Volvokepsar...smile

När det gäller TS fråga (BMW eller Volvo) så det viktigaste att bilen är i bra skick med en någotsånär tillförlitlig dokumentation.

Bra skrivet!

blacken
28 oktober 2009 ·

Tjacka en 940 eller en 9000 - 94 uppåt tills du har blåst av dig det värsta och fått lite erfarenhet. Sedan så skaffar du dig en "dyrare" bil..

Rquired Allmänt envis
28 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Malabar skrev:

Thewolfman skrev:
Jasså så du menar då man kör volvo så kör man inte för att ha kul? Menar du då att volvo skulle vara en sämre bil att tänja på gränserna med?  En trend på att ligga i diket med bmw på flera år? Ja de verkar ju en mycket speciell trend..

Och som sagt jag rekomenderar inte bilen bara för att fem finländare har dött för om vi då går tillbaka till denna statistik så är mer dödsfall med bmw.. tack vare en lite som du säger trend till att ungdomar kör bmw med ingen erfarenhet av hur bilar hanterar sej... Och som sagt de är ju inte du som skall ha bilen och därför behöver inte du finna nån logik i det hela heller..

Låt oss först slå fast att all statistik är sann. Däremot behöver inte statistik visa HELA sanningen vilket är något helt annat.

TheWolfman visar prov på ett vårdslöst hanterande av statistik i sina inlägg. OM det vore så (vilket vi inte vet) att BMW statistiskt är inblandade i fler avåkningsolyckor än Volvo (proportionellt sett) så innebär det inte att varje BMW-förare löper större risk att åka av vägen eftersom varje olyckstillfälle är situationsstyrt och inte styrt av statistik. Dessutom är jag övertygad om att många (speciellt äldre) Volvobilar kasar av vägen runt om i skogarna där vi återfinner många Volvokepsar...smile

När det gäller TS fråga (BMW eller Volvo) så det viktigaste att bilen är i bra skick med en någotsånär tillförlitlig dokumentation.

Kanonbra skrivet Malabar!

Men som svar på Wolfmans fråga så ja, merparten av Volvoförarna kör inte för att det är kul utan för att de måste. Volvo är lika mycket en vardagsprodukt som ett paket mjöl från konsum, därmed inte sagt att att man inte kan ha kul i dem, men Bmw är dess raka motsats en bil som alltid är rolig. Och naturligtvis avspeglas det på vilken typ av människor som köper bilarna. Och naturligtvis påverkar det statistiken kring olyckor.

Jag tar ett exempel, kollar du statistiken över antalet bilar som går sönder och kräver bärgning är det betydligt fler bilar av märket Volvo än av märket Alfa Romeo som havererat. OM jag nu skulle använt denna statistiken på samma sätt som du, då skulle jag dragit slutsatsen att Alfa är en pålitligare bil än Volvo.

MEN, och det är just detta man måste tänka på i fallet med antalet i bilar i diket, Volvo har också sålt ett par hundra gånger så många bilar som Alfa Romeo. När man sätter det faktumet i sammanhanget så framstår Volvo som en betydligt pålitligare bil än Alfa Romeo, vilket är avsevärt närmre sanningen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dadooo
28 oktober 2009 · 841 Inlägg

BMW SKA MAN ha  specielt e30ix eller va de heter tongue mkt bra

Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Snitch Ointresserad.
29 oktober 2009 · 936 Inlägg

dadooo skrev:
BMW SKA MAN ha  specielt e30ix eller va de heter tongue mkt bra

Varför en ix? E30 är fina saker cool

Teabag appreciation club.
Matspetter
29 oktober 2009 · 139 Inlägg

Jag skulle tagit volvon eftersom att du uppenbarligen inte bryr dej vilken ände den driver i!

Malabar
29 oktober 2009 · 164 Inlägg

Rquired skrev:
Jag tar ett exempel, kollar du statistiken över antalet bilar som går sönder och kräver bärgning är det betydligt fler bilar av märket Volvo än av märket Alfa Romeo som havererat. OM jag nu skulle använt denna statistiken på samma sätt som du, då skulle jag dragit slutsatsen att Alfa är en pålitligare bil än Volvo.

MEN, och det är just detta man måste tänka på i fallet med antalet i bilar i diket, Volvo har också sålt ett par hundra gånger så många bilar som Alfa Romeo. När man sätter det faktumet i sammanhanget så framstår Volvo som en betydligt pålitligare bil än Alfa Romeo, vilket är avsevärt närmre sanningen.

Statistik är ett svårt ämne, speciellt om man hanterar den vårdslöst. Trots det finns det nog anledning att misstänka att typiska bilar i kategorin "första-bil-för-20-årig-kille" lite oftare hamnar i diket. Det handlar ofta om lite äldre BMW-bilar. Man har väl själv varit 20...smile

När det gäller BMW och Volvo så riktar sig Volvo i högre utsträckning än BMW till kundkategorin "familjer med barn" vilket inte betyder att BMW är sämre som familjebilar. Tittar man på Volvos och BMWs modellkoncept så skiljer det sig åt eftersom BMW har höga ambitioner i prestandaklassen vilket Volvo inte har.

Volvo är generellt mycket bra bilar med hög trygghetsfaktor och säkerhet. Om BMW är sämre på den punkten så är det i så fall marginellt. Att BMW däremot kan erbjuda ett körgladare och sportigare alternativ är det väl knappast någon tvekan om.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
29 oktober 2009 · 1 948 Inlägg

Rquired skrev:
Men som svar på Wolfmans fråga så ja, merparten av Volvoförarna kör inte för att det är kul utan för att de måste. Volvo är lika mycket en vardagsprodukt som ett paket mjöl från konsum, därmed inte sagt att att man inte kan ha kul i dem, men Bmw är dess raka motsats en bil som alltid är rolig. Och naturligtvis avspeglas det på vilken typ av människor som köper bilarna. Och naturligtvis påverkar det statistiken kring olyckor.
[/b]

Det där med dikeskörningen har du rätt i... Men kan inte låta bli att hänga upp mig lite på just detta påståendet? så en 850 t5 är tråkigare än en 316?

Även om vi jämnför lika modeller så hade jag ju lätt köpt en t5 hellre än en m3 då jag varit med och plockat m3 med just en sådan med bara ganska små modifikationer.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
TurbOla Reservdansk
29 oktober 2009 · 6 271 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Även om vi jämnför lika modeller så hade jag ju lätt köpt en t5 hellre än en m3 då jag varit med och plockat m3 med just en sådan med bara ganska små modifikationer.

Ja, rakt fram är M3orna inte så jättevassa. Har själv jagat en M3 cab utan några större bekymmer.

Men det är nu BMW-förespråkarna säger: "Volvo går bara rakt fram, kan inte svänga, och man kan SLADDA med RWD... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Rock-Star
29 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

ta en volvo... sen när du lärt dig hur bilen funkar så köper du bmw

Rquired Allmänt envis
29 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Rquired skrev:
Men som svar på Wolfmans fråga så ja, merparten av Volvoförarna kör inte för att det är kul utan för att de måste. Volvo är lika mycket en vardagsprodukt som ett paket mjöl från konsum, därmed inte sagt att att man inte kan ha kul i dem, men Bmw är dess raka motsats en bil som alltid är rolig. Och naturligtvis avspeglas det på vilken typ av människor som köper bilarna. Och naturligtvis påverkar det statistiken kring olyckor.
[/b]

Det där med dikeskörningen har du rätt i... Men kan inte låta bli att hänga upp mig lite på just detta påståendet? så en 850 t5 är tråkigare än en 316?

Även om vi jämnför lika modeller så hade jag ju lätt köpt en t5 hellre än en m3 då jag varit med och plockat m3 med just en sådan med bara ganska små modifikationer.

Drar en liten historia för att svara, för ett par dar sedan körde jag en V70 2.0F 2009. Efter att ha krånglat igenom stan, och som vanligt förundrats över hur så få bilar kan korka igen så mycket utrymme, slängde jag halvt förbannad iväg denna Volvo längs en kurvig väg.

Och det fick pressas hårt för att få den runt kurvorna på ett hyfsat sätt, ofta ville den rakt fram och hela tiden fick man kämpa mot anti-sladdet (som ja inte hittade något sätt att stänga av eller att be det tillåta lite sladd?) men till slut fick man den tom att överstyra lite, vilket gav rätt linje för kurvan och den gick faktiskt riktigt fint genom böjarna.

Bilen ger inte någon som helst respons eller kommunikation till föraren, den gör allt för att förhindra att bilen skall släppa och när bilen har släppt. Då förmedlas en känsla av ett litet barn, som skrikande springer in på sitt rum, smäller igen dörren drar en filt över huvudet och sätter sig och lipar i ett hörn. Ungefär så förmedlar en Volvo att den känner sig om man lyckas ha roligt i den!

Men nu till den springande punkten, och själva svaret på din fråga. Hade jag roligt när jag pressade V70n? Och ärligt talat hade jag riktigt roligt, och visst är Volvo roliga bilar.

Vad jag menar är att, iom att det är roligt att köra bil (tycker de flesta här antar jag) är alla bilar per definition roliga att köra. Men på olika sätt och i olika grad, en Volvo är körglad i förhållande till en Mercedes Sprinter, men tråkig i förhållande till en Bmw. På grund av att Bmw kommunicerar, är balanserad och bla bla jag tror ni hört allt redan.

Men är en Bmw 316i roligare än en Volvo T5? Det är två olika bilar, en med roligt chassi och en motor som inte orkar leva upp till detta. Och en med härlig motor fast ett chassi och en känsla som inte bjuder till lek. Här spelar det nog roll mer vad ens egen defintion på körglädje är, många skulle kalla 316i tråkig på grund av motorn medans jag njuter av chassiet. 850 är rolig på grund av motorn och att den känns väldigt stark, den sticker med spinnande framhjul, lite ryck i ratten och till ljudet av en mullrande 5a.

Vilken som är roligast beror på om man kan njuta av ett bra chassi eller om man anser att en rejäl motor är viktigast, resten kommer i andra hand. Det finns inga rätt eller fel i den frågan heller...

Sedan kan jag anse att det är orättvist att jämföra en den svagaste Bmwn med den starkaste Volvon, men jag förstår syftet i det här fallet smile

Och sedan kan jag också hänga upp mig på saker minsann, tex påståendet att en M3 inte är så vass rak fram. För det första skulle jag våga påstå att 90% av dem som påstår sig ha mött en M3 har kört mot en standardmodell med M-emblem, antingen vet de inte skillnaden eller så påstår de bara att det var en M3 för att det "låter mkt coolare inför polarna"

Dels är många M-bilar slutkörda, men framför allt så kräver en M3 en viss körstil för att ge full effekt. Hur snabb skulle en T5 vara om man växlade strax efter att turbon börjat ladda? Samma sak gäller om man inte låter en M3 varva ur ordentligt.

Men framför allt tycker jag att det låter knepigt eftersom en 240hp /333Nm Volvo T5-R går jämt med en 193hp/280Nm Bmw 328i, visst är Bmwn knappt 100kg lättare men ändå? En M3 väger lika mycket? Så att en Volvo "lätt modifierad till säg 300hp enligt reklambladet" skulle köra ifrån en 20hp starkare Bmw när den i orginalutförande inte ens kör ifrån en 50hp svagare, det tycker jag låter lite knepigt.

Volvo 850 T5-R Limosine 1994
240hp/333Nm
1507kg
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,1 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,6 s
0 - 160 km/h     17,3 s
0 - 180 km/h     22,0 s

Bmw 328i Sedan 1996

193hp/280Nm
1430kg
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s

Skall man vara riktigt petig så hänger en 328i Touring med sedan upp till 100km/h i alla fall, trots att den väger ungefär lika mycket som Volvo, dvs 1500kg (min väger 1520kg tex).

Så att en M3 blir ifrånkörd av en chippad Volvo med många hästar i broschyren, det tror jag inte på. Men att den blir ifrånkörd av många vråltrimmade byggen här det vet jag. Å andra sidan tycker jag inte det är riktigt rätt att jämföra en orginal Bmw med en rejält trimmad Volvo/Saab...

http://www.einszweidrei.de/

Senast redigerat av Rquired (29 oktober 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
s12 Nissan Gazelle
29 oktober 2009 · 1 460 Inlägg

Noonehides : jag skulle nog ha valt volvo men bmw är en rolig bus bil smile

Nissan Silvia
TurbOla Reservdansk
29 oktober 2009 · 6 271 Inlägg

Rquired skrev:
Och sedan kan jag också hänga upp mig på saker minsann, tex påståendet att en M3 inte är så vass rak fram. För det första skulle jag våga påstå att 90% av dem som påstår sig ha mött en M3 har kört mot en standardmodell med M-emblem, antingen vet de inte skillnaden eller så påstår de bara att det var en M3 för att det "låter mkt coolare inför polarna"

Dels är många M-bilar slutkörda, men framför allt så kräver en M3 en viss körstil för att ge full effekt. Hur snabb skulle en T5 vara om man växlade strax efter att turbon börjat ladda? Samma sak gäller om man inte låter en M3 varva ur ordentligt.

Du kanske inte syftade på mig här men... wink
Tja, jag var ju inte dummare än att jag memorerade regnret på bilen, och det stod M3 Cabriolet av 2004 års modell (inte 100 på årsmodellen), med 340hk-motorn, på Trafikstyrelsens hemsida. Detta var ju i Juni, så jag minns tyvärr inte regnret nu. roll

Och ang. körstilen, så kan jag bara hålla med, när han körde om mig hörde man bilen skrika på högsta varven, det är ju där effekten finns på M3an, sen hängde jag helt enkelt bara på.

Turbon på T5an ger ju bra ladd vid 2000RPM, och jag skulle gissa på att den ger fullt redan vid 2500RPM - absolut inte över 3000. Hästkrafterna kommer något senare, men vridmomentet har man redan fullt då.

Detta var ju rullande, och inget race eller någonting, jag bara hängde på honom när han gasade upp i 240km/h enligt min mätare. smile
Men några problem att hänga på var det inte.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Rquired Allmänt envis
29 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

TurbOla skrev:

Rquired skrev:
Och sedan kan jag också hänga upp mig på saker minsann, tex påståendet att en M3 inte är så vass rak fram. För det första skulle jag våga påstå att 90% av dem som påstår sig ha mött en M3 har kört mot en standardmodell med M-emblem, antingen vet de inte skillnaden eller så påstår de bara att det var en M3 för att det "låter mkt coolare inför polarna"

Dels är många M-bilar slutkörda, men framför allt så kräver en M3 en viss körstil för att ge full effekt. Hur snabb skulle en T5 vara om man växlade strax efter att turbon börjat ladda? Samma sak gäller om man inte låter en M3 varva ur ordentligt.

Du kanske inte syftade på mig här men... wink
Tja, jag var ju inte dummare än att jag memorerade regnret på bilen, och det stod M3 Cabriolet av 2004 års modell (inte 100 på årsmodellen), med 340hk-motorn, på Trafikstyrelsens hemsida. Detta var ju i Juni, så jag minns tyvärr inte regnret nu. roll

Och ang. körstilen, så kan jag bara hålla med, när han körde om mig hörde man bilen skrika på högsta varven, det är ju där effekten finns på M3an, sen hängde jag helt enkelt bara på.

Turbon på T5an ger ju bra ladd vid 2000RPM, och jag skulle gissa på att den ger fullt redan vid 2500RPM - absolut inte över 3000. Hästkrafterna kommer något senare, men vridmomentet har man redan fullt då.

Detta var ju rullande, och inget race eller någonting, jag bara hängde på honom när han gasade upp i 240km/h enligt min mätare. smile
Men några problem att hänga på var det inte.

Jag vet inte ens vem jag syftade på så var så god att ta åt dig wink

Vet inte hur mycket man kan vrida det här fram och tillbaka, men vi kommer förmodligen ändå ha samma åsikter i slutet så...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang