Opel Omega B 2.0 -94 tyskimport , byta motor till omega 3000 motorn från årsmodell 90

_Bigboy
2 november 2009 · 21 Inlägg

Tjena, har några frågor att ställa och är VÄLDIGT tacksam om någon kan hjälpa mig smile

Har en opel omega B 2.0 8v -94 som motorn har gett sig på , och hittade en motor på blocket , fast en omega 3000 motor från en årsmodell 90 som jag tänkte kasta i , och jag undrar om någon vet vad besiktningen säger om det ? och om man kan kasta i den utan att göra några väldigt våldsamma ingrepp ? passar växellåda och svep å allt direkt på den , eller behöver man ta låda från en 3000 också ?

är som sagt väldigt tacksam för svar om någon vet eller kanske har gjort liknande sak med sin Omega ?


MVH en fundersam östgöte big_smile

MilleN
2 november 2009 · 9 108 Inlägg

Nja, nu har jag inte så mycket koll på regler men det blir nog mycket problem med det där. Man får såvitt jag vet inte sätta i en motor som är äldre än bilen i sig.

Allt går såklart men det kostar nog mer än vad det smakar i detta fallet. Kika www.sfro.com för mer info om registrering som ombyggt fordon.

(raderade dina andra trådar, endast en åt gången är tillåten)

Lindberg88
2 november 2009 · 1 418 Inlägg

går ej utan reg bes, om ens då pga äldre motor än bilen.
Men en motor ifrån en omega b mv6 (211hk?) bör ju vara lättare att få i

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
_Bigboy
2 november 2009 · 21 Inlägg

Lindberg88 skrev:
går ej utan reg bes, om ens då pga äldre motor än bilen.
Men en motor ifrån en omega b mv6 (211hk?) bör ju vara lättare att få i

Aha okey, men man kan ju ha flyt så att dom på besiktningen inte märket något tongue Joo det e klart det kanske skulle va bättre, men fick ett as schyst pris på en 3000 motor , 600 spänn liksom . då tänkte jag att man kanske kunde ta en äldre motor , Men tack för tipset smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang