Borttagna bilar pga dålig information och bilder.

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
7 november 2009 · 296 Inlägg

Hallå

Många som har fått sin/sina bilar borttagna pga dålig information om bilen eller för dåliga bilder?

Har själv fått en bil permanent borttagen idag, och visst kanske inte var världens bästa bilder och mycket information om bilen , men bilderna jag hade visade iaf hur bilen såg ut igår, men hann inte ens lägga in bilderna där det visar att jag har bytt blinkers + bakljus , sänkning och polering.
Enligt mig själv tycker jag iaf att den borde vara tillräckligt fräch för att få visas här på garaget.

Och det som jag tycker är mest träligt med det hela är att jag inte får ladda upp samma bil igen.

Mvh / Dream_

Det blir som det blir!
FireTraXX DFFL
7 november 2009 · 9 020 Inlägg

:o

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Germax
7 november 2009 · 12 086 Inlägg

Med tanke på ditt val av förstabild på din nu uppladdade bil förstår jag att den andra vart borttagen.

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
7 november 2009 · 296 Inlägg

JapMax skrev:
Med tanke på ditt val av förstabild på din nu uppladdade bil förstår jag att den andra vart borttagen.

haha , satt precis och ändrade det . Tänkte faktiskt inte på att bildordningen ändras när du lägger in en ny bild. Men nu är det ändrat iaf.

Men en bild på en 945a som är orginal borde iaf få vara online , iofs hade jag gjort samma misstag där och råkade ha en bild på insidan som visade panelen och ratt osv. Men tycker då att jag hade gärna fått ändra det. elr håller du inte med ?

Det blir som det blir!
fille90
7 november 2009 · 76 Inlägg

fick med en av mina bilar borttagna men ploerade upp henne ny bilder mer info så testa jag lägga in henne igen och nu får hon ju vara med:)

BMW 535d (2005)
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
7 november 2009 · 296 Inlägg

fille90 skrev:
fick med en av mina bilar borttagna men ploerade upp henne ny bilder mer info så testa jag lägga in henne igen och nu får hon ju vara med:)

Känns inte riktigt som jag orkar det . Det står ju i reglerna att man inte får lägga upp samma bil igen , det kan leda till varningar ( om jag har fattat reglerna rätt ) kanske inte helt hundra att jag har gjort det . Men jah uppfattade det så iaf . Och det skulle ju kännas tråkigt eftersom jag redan har bilder på min lite mer seriösa bil uppe tongue

Det blir som det blir!
Germax
7 november 2009 · 12 086 Inlägg

Dream_ skrev:

JapMax skrev:
Med tanke på ditt val av förstabild på din nu uppladdade bil förstår jag att den andra vart borttagen.

haha , satt precis och ändrade det . Tänkte faktiskt inte på att bildordningen ändras när du lägger in en ny bild. Men nu är det ändrat iaf.

Men en bild på en 945a som är orginal borde iaf få vara online , iofs hade jag gjort samma misstag där och råkade ha en bild på insidan som visade panelen och ratt osv. Men tycker då att jag hade gärna fått ändra det. elr håller du inte med ?

Jag har inte sätt bilen så kan inte uttala mig, jag tror inte de tog bort bilen för att du hade en förstabild på inredningen. Isf hade de uppmanat dig att ändra och ta den offline sålänge. Så troligen va det andra faktorer som spelde in i deras beslut.

Men vänta några dagar o lägg upp fräsha bilder så ska de nog funka.
Alternativt vill de inte ha fler original Volvo 945 här, och jag instämmer.

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
7 november 2009 · 296 Inlägg

JapMax skrev:

Dream_ skrev:

JapMax skrev:
Med tanke på ditt val av förstabild på din nu uppladdade bil förstår jag att den andra vart borttagen.

haha , satt precis och ändrade det . Tänkte faktiskt inte på att bildordningen ändras när du lägger in en ny bild. Men nu är det ändrat iaf.

Men en bild på en 945a som är orginal borde iaf få vara online , iofs hade jag gjort samma misstag där och råkade ha en bild på insidan som visade panelen och ratt osv. Men tycker då att jag hade gärna fått ändra det. elr håller du inte med ?

Jag har inte sätt bilen så kan inte uttala mig, jag tror inte de tog bort bilen för att du hade en förstabild på inredningen. Isf hade de uppmanat dig att ändra och ta den offline sålänge. Så troligen va det andra faktorer som spelde in i deras beslut.

Men vänta några dagar o lägg upp fräsha bilder så ska de nog funka.
Alternativt vill de inte ha fler original Volvo 945 här, och jag instämmer.

Jo får vell prova det då.
Men en orginal 945a , men hade de läst mina framtidplaner hade de ju förstått att det hade blivit ändring, roligt och visa orginal bild , med bilder där man ordnat lite.

Det blir som det blir!
sirmiro Double-Unicorn Rider
7 november 2009 · 2 486 Inlägg

Ett tips till alla som ska lägga upp en bil:

Skapa den, men publicera INTE innan det att ni har fyllt i den info ni har om bilen.
Ta sedan i lugn och ro och titta på bildordning och liknande så det ser seriöst ut.

Det spelar mindre roll om det är en helt ny Ferrari eller en sönderrostad volvo om bilder och info är bra. Dock syns tendensen att "billiga" bilar får 1-4 bilder med taskig kvalitet och knappt en tanke bakom korten, medan dyra bilar har massor av kort i alla vinklar. Så tänk efter vad du själv vill se, och gör bilen utefter det, då ökar sannolikheten att den blir kvar.
Och mobilbilder fungerar bra, bara man tänker lite på dem och tar med en nyare telefon (megapixel eller mer), men det är ju bara sunt förnuft. smile

Alecci
7 november 2009 · 2 014 Inlägg

Enligt reglerna ska bilarna ha bilder, ordentligt samt korrekt ifylld information och dessutom uppdateras med någorlunda vettiga mellanrum... Man blir ju sugen på att tröska igenom lite bilar här och plocka bort sådana som inte fyller kraven.

Min bil är hyfsat original, men har ändå rätt så späckad info om den. Ett koncept fler borde ta efter... Alla vet inte vad "standard/original" innebär på en viss modell.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Niklas1987 NO
7 november 2009 · 2 182 Inlägg

Mitt fanskap fick permanentlås sad
Why oh why???
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=6b7200965256P648d

Hehe, var ett bra försök då det finns värre bilar uppladdade på gorg tongue men det var ju ett år sen jag hade den franksa skithögen

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
fille90
8 november 2009 · 76 Inlägg

haha min bil blev tagen ofline efter jag skrev här haha:)

BMW 535d (2005)
ekelund88
8 november 2009 · 2 656 Inlägg

fille90 skrev:
haha min bil blev tagen ofline efter jag skrev här haha:)

laddade upp en "gammal bil" den blev borttagen pga att bilderna va tagen med mobil :S alla bilder på alla bilar e tagna med samma kamera:S hahahaha

torpis Forummoderator
8 november 2009 · 10 576 Inlägg

Det finns flera trådar om detta i där för avsedd forumsdel. Mvh

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
MilleN
8 november 2009 · 9 108 Inlägg

ekelund88 skrev:
laddade upp en "gammal bil" den blev borttagen pga att bilderna va tagen med mobil :S alla bilder på alla bilar e tagna med samma kamera:S hahahaha

Måste bara inflika trots att tråden är låst känner jag.

Du måste ju förstå skillnaden mellan bilderna nedan (som var dom enda du hade på bilen som blev låst, dessutom med bildkommentaren "fulast i stan men kostade mig 500 kr") och dom du har på dina andra bilar som faktiskt är helt ok så kanske du förstår att den blivit låst?!?

http://geting.se/image.php/202876-175501-1660029.jpg
http://geting.se/image.php/202884-175501-1660028.jpg



Funderar faktiskt på att hädanefter visa upp exakt hur bilarna som det gnälls över ser ut egentligen då jag blir ganska trött på klagomålen över att bilarna som låses visst är jättefräscha och med jättebra bilder.

roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang